Gå til innhold

Hva er "verst"?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn blodsukkermessig merker i hvert fall jeg mer forskjell når jeg spiser (lys) sjokolade enn potetgull. Men potetgullet smaker gjerne ekstremt salt, og som andre nevner inneholder det ofte transfett og raske karbohydrater det også :forvirret: Tror det kommer litt an på hvilke sunnhetsaspekter man selv trenger å ta mest hensyn til; om det er overvekt, ustabilt blodsukker, at man spiser mye salt mat osv..

En ting som er teit er at "mellomstørrelsen" å potetgullposer er borte - dagens poser er jo nok til en storfamilie... Hvis man kjøper (eller spiser) små mengder av det ene eller andre en gang i blant er det sikkert ikke så farlig. Men å spise enten sjokolade eller potetgull hver eneste dag er nok ikke veldig sunt...

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Ta like mye av hvert, så blir det gjennomsnittlig like mye kalorier :ler:

Skrevet

Jeg er heldigvis ikke så glad i potetgull. Har sett i antireklame, at potetgull inneholder veldig masse usunne mettede oljer. Dette fettet putter man jo i kroppen når man spiser det, og kroppen klarer ikke å forbrenne alt... Nei takke meg til.

Men sjokolade derimot.... Namnam. Det er nok heller ikke så sundt, men man spiser nok ikke de samme store mengdene av det heller, dessuten kan man jo velge en mørk variant ;)

Skrevet
Det stemmer ikke. Popcorn du popper selv (og dermed kan begrense bruken av olje og salt) har lite fett og lite karbohydrater. Ok, inneholder lite næring, men det er vel ikke poenget når man skal ha snacks. Man kan spise betydelig mer popcorn før man er oppe i samme mengde fett/karbohydrater som en neve potetgull. Popcorn er absolutt best alternativ.

Joda du har selvfølgelig rett. Det jeg egentlig mente var at det å tenke at en type snacks er bedre enn noe annet ikke har noe særlig for seg. Det er ikke spesielt bra uansett hva man velger. Man får heller si at popcorn litt mindre ille enn andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...