Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er høyeste antall eksamener du har tatt på ett semester? (Om det er vgs, universitet eller høyskole er samme.) :)

Bare nysgjerrig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 på høyskole (eller var det 6?)

Skrevet (endret)

Husker ikke fra videregående, regner med det var 4-5

På universitetet 3 (en eksamen per fag)

På høgskolen 1 ( en samlet eksamen for hele studiet, men med vurdering for 4 forskjellige "fag" dvs. 4 produktkategorier)

Endret av Collargol
Skrevet

5 tror jeg, det var på universitet (og var i tillegg til et par semesteroppgaver).

Skrevet

11. På to uker.

Tok endel vidregående fag som privatist for mange år siden, var et under at det gikk opp rent praktisk.

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

På vgs hadde jeg 4 eksamener som er relativt standard opplegg

På universitet hadde jeg på høstsemesteret 4 fag og 2 konteeksamener, 6 i alt :S

For ordens skyld kan jeg jo legge til at det var 10 studiepoeng i hver eksamen :) sånt varierer jo litt

Endret av Kristin_
Skrevet

Hvor mange eksamener man tar er da ikke det avgjørende for vanskelighetsgrad og det presset man føler. Jeg hadde vel en 5-6 eksamener på et semester, men det semesteret tok jeg normert antall vekttall. Det verste semesteret var imidlertid det semesteret jeg kun hadde 2 skoleeksamener (+ noen prosjektoppgaver/hjemmeeksamener). Men de to eksamenene jeg hadde var så gruelig vanskelig.

Og på universitetet var det før ofte kun en eksamen etter et helt år på grunnfag. det kreves ganske mye å avlegge kun en eksamen i hele pensum for 20 vekttall. Og den eksamenen avgjør jo alt, så å konte blir tyngre også.

Synes derfor dagens med mer oppdelte fagemner er bedre. Samtidig mister man litt av helheten og forståelsen når man hele tiden skal testes underveis i studiet for hver eneste lille modul.

Skrevet

Rundt 20 (husker ikke nøyaktig) på litt over en måned. Dette var videregående. Tok hele på ett år som privatist, og hadde vel omtrent en eksamen pr dag i løpet av mai.

Skrevet
Rundt 20 (husker ikke nøyaktig) på litt over en måned. Dette var videregående. Tok hele på ett år som privatist, og hadde vel omtrent en eksamen pr dag i løpet av mai.

Jeg må bare spørre..hvordan gikk det? :)

Skrevet

4 på videregående.

Men jeg leste mye mye mer i "eksamenstiden" på Universitetet, selv om jeg da bare hadde en eksamen (50 studiepoeng).

Skrevet
Jeg må bare spørre..hvordan gikk det? :)

Det gikk faktisk helt strålende. I hvert fall bra nok til at jeg kunne velge temmelig fritt hva jeg ville studere etterpå. For meg tror jeg det var en fordel at det var så komprimert. Jeg la alt annet til side og hadde 100 % fokus på å forberede meg til eksamenene. Tror ikke jeg hadde klart det hvis det hadde strukket seg over flere år. Og da tror jeg heller ikke det hadde gått så bra.

Også ble jeg kvitt eksamensnerver én gang for alle. :)

Skrevet

Jeg hadde 6 eksamen på ett semester, på høyskole. Må innrømme at det ikke er noe som frister til gjentakelse , men utrolig nok så gikk det bra. Som nevnt i et annet innlegg har det antagelig med at jeg var fullt fokusert , og at lånekassen pustet meg i nakken, hehe. Den trusselen skal ikke undervurderes nei :ler:

Skrevet (endret)

Det høyeste antallet var vel siste året på videregående med 4 eksamener tror jeg. Men det er riktig som "ikke innlogget" sier; det er ikke antall eksamener som er avgjørende for vanskelighetsgraden og presset man føler. På det faget jeg studerer på universitetet er det store eksamener en gang i året som tilsvarer 60 studiepoeng, det er mye verre en videreående noensinne var, iallefall for meg.

Endret av Talula
Skrevet
Hvor mange eksamener man tar er da ikke det avgjørende for vanskelighetsgrad og det presset man føler.

Nei, det er ikke nødvendigvis antallet som teller, men jeg synes faktisk det kan være vel så vanskelig å ha 5-6 eksamener i helt forskjellige fag framfor å ha en eller to eksamener i samme fag. Da jeg studerte i England hadde vi fem fag per semester. Alt var jo psykologi, men ulike grener av emnet og vi hadde eksamen og/eller semesteroppgave i alle hvert semester. De samme fagene kom gjerne igjen etterhvert, på et høyere nivå. Her i Oslo derimot tar man for seg ett og ett emne hvert semester (stort sett) og så har man en stor eksamen på slutten i akkurat det emnet. Ja, det er jo mer å lese da, men i det minste handler alt om det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...