Gjest Neffi Skrevet 11. januar 2007 #1 Del Skrevet 11. januar 2007 Eller er det feil og "blande" slik? Mörsk dress betyr jo at man kan ha en fin kjole til rett under knärne eller enda lengre om man er kvinne. Men man behöver ikke väre spesielt tildekket med sjal el. Til mennene er det svart, mörk grå, mörk blå eller mörk brun dress som gjelder - med hvit kjorte. Hva synes dere? Jeg vil gjerne at gjestene skal kunne föle at de kan pynte seg fra topp til tå uten å kreve at mennene bör bäre smoking. Mennene i närmeste familie tror vi muligens stiller i lik smoking... (Det er en fin markering, om forslaget taes imot av alle inkluderte, selvsagt.). Vel , blir det rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. januar 2007 #2 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvorfor vil dere at damene skal ha lang kjole? Vi hadde ikke dresskode annet enn at vi skrev pent, og da kom alle i det fineste de hadde, enten det var smoking eller mørk dress. Jeg har vært i bryllup hvor dresskoden var mørk dress/smoking en gang. Kunne det vært noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Alwa~ Skrevet 11. januar 2007 #3 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvorfor vil dere at damene skal ha lang kjole? ← Lurte jeg også på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 11. januar 2007 #4 Del Skrevet 11. januar 2007 Lurte jeg også på... ← jeg også...Det finnes jo utrolig mange flotte kjoler som ikke er lange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 11. januar 2007 #5 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvorfor vil dere at damene skal ha lang kjole? Vi hadde ikke dresskode annet enn at vi skrev pent, og da kom alle i det fineste de hadde, enten det var smoking eller mørk dress. Jeg har vært i bryllup hvor dresskoden var mørk dress/smoking en gang. Kunne det vært noe? ← Det er mange grunner til at vi har valgt å ha det slik vi vil Miljöet vi skal ha festen på tilsier at man kan bäre noe annet enn lette sommerkjoler. Og det er F L O T T med lange stilfulle kjoler på jentene Det er jo også mange drakter og lettere kjoler som også er veldig fint og stilig... men etter å ha värt i en del bryllup så er det mye merkelig som kan dukke opp av klesstiler (og ja, jeg hadde dessverre (?) brydd meg om noen kom i dressjakke og olabukse, eller i skjört og en topp i bomull) De fleste av våre venner tar det som en selvfölge å gå med lange kjoler (og også smoking for den del). Så de vet hva som gjelder. Men for at alle på festen skal föle seg like pyntet så vil vi gjöre det enkelt for de fleste. Unödvendig? Jeg mener bare at det faktisk er forskjell på fester, bryllup og andre "lag". Definisjonen "pent" er veldig individuell... Men du har kanskje rett - da dagen kommer så er det vel det siste jeg tenker på... Og jeg forstår godt at dette i den virkelige verden ikke er et legitimt dilemma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia78 Skrevet 11. januar 2007 #6 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg vil gjerne at gjestene skal kunne föle at de kan pynte seg fra topp til tå uten å kreve at mennene bör bäre smoking. ← Vi kommer til aa invitere i mörk dress/ lang kjole av akkurat samme grunn som dere:) Endret 11. januar 2007 av Mia78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. januar 2007 #7 Del Skrevet 11. januar 2007 Men du har kanskje rett - da dagen kommer så er det vel det siste jeg tenker på... Og jeg forstår godt at dette i den virkelige verden ikke er et legitimt dilemma... ← I mitt bryllup kom det noen som ikke var så voldsomt pyntet, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg så det ikke før jeg så bildene etterpå Grunnen til at vi valgte å ha antrekk pent var for at folk skulle få komme i det fineste de hadde uten at de skulle trenge å bruke masse penger på nye klær. Jeg ville hvertfall droppet å skrive noe om skjørtelengden til folk. Korte kjoler kan være minst like fine som lange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 11. januar 2007 #8 Del Skrevet 11. januar 2007 Så da mener du at de som ikke har lang penkjole må kjøpe seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 11. januar 2007 #9 Del Skrevet 11. januar 2007 Vi kommer til aa invitere i mörk dress/ lang kjole av akkurat samme grunn som dere:) ← hehe, godt at det er flere som er så vanskelige Det er også noe med det at man ikke automatisk tar den lengste kjolen i skapet om det virkelig ikke er noe spesielt, som f.eks et ball. Eller om man av en eller annen grunn blir oppmuntret til det. Eller så föler man seg kanskje ikke bekvem nok til å velge en lang kjole fordi man aldri tidligere har hatt anledning til å bruke den ene som bare henger der. Og det värste er jo om man er "overpyntet".. De fleste jeg kjenner synes bare det göy å endelig bli "tvunget" på seg en flott lang kjole, de få gangene det blir slik. Jeg synes det er mye stiligere med lange kjoler dessuten Og akkurat som Arwen nevner - da man ser bildene etterpå er det kanskje ikke så göy å se seg selv i forgrunnen pyntet som en "prinsesse" mens i bakgrunnen står det en skare i heeelt annen stil... En gang i livet får man vel väre såpass kontroversiell at man "ber" folk om noe. Hvorfor jeg vil at jentene skal ha lange kjoler er en diskusjon. Om man kan skrive det i innbydelsen, som en beskrivelse på antrekket, er derimot en helt annen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 11. januar 2007 #10 Del Skrevet 11. januar 2007 Så da mener du at de som ikke har lang penkjole må kjøpe seg? ← nei nei Bare om de vil! "antrekk" er kun en pekepinn på hva de fleste av gjestene kommer til å kle seg i. Man fölger brudeparet og den närmeste slekten og vennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. januar 2007 #11 Del Skrevet 11. januar 2007 Men hvis du skriver lang kjole så betyr det at man ikke kan ha kort, hvertfall i følge skikk og bruk. Jeg ville aldri kommet i knekort kjole i et bryllup med dreskode lang kjole. Det betyr at jeg måtte kjøpt meg ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 11. januar 2007 #12 Del Skrevet 11. januar 2007 Skriv gjerne mørk dress, men skriv det riktig på innbydelsen, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. januar 2007 #13 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Så siden du syns det er stiligere med lang kjole, så skal du bestemme at alle damene skal måtte gå id ette selv om det betyr at de må kjøpe seg ny? Snakker om å kreve mye av gjestene sine, men men du er ikke den eneste som ønsker å full kontroll på alt her inne. Håper gjestene deres prioriterer å komme, selv om de eventuelt må kjøpe seg ny kjole. Kan jo bli dyrt for de, men hvorfor skulle du bry deg om det så lenge du får det som du vil. For å svare på spørsmålet ditt, så nei jeg syn ikke man kan skrive at damene skal komme i lang kjole. Det er dyrt nok å gå i bryllup, om man ikke skal måtte ut og kjøpe seg ny kjole også. Endret 11. januar 2007 av Madam Felle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. januar 2007 #14 Del Skrevet 11. januar 2007 nei nei Bare om de vil! "antrekk" er kun en pekepinn på hva de fleste av gjestene kommer til å kle seg i. Man fölger brudeparet og den närmeste slekten og vennene. ← Skriver du lang kjole på invitasjonen, så vil nok ikke noen stille opp i kort kjole. Så enten må de gå med lang kjole, eller så må de ikke. Du bør nok bestemme deg for hva du vil, før du sender ut invitasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 11. januar 2007 #15 Del Skrevet 11. januar 2007 Så siden du syns det er stiligere med lang kjole, så skal du bestemme at alle damene skal måtte gå id ette selv om det betyr at de må kjøpe seg ny? Snakker om å kreve mye av gjestene sine, men men du er ikke den eneste som ønsker å full kontroll på alt her inne. Håper gjestene deres prioriterer å komme, selv om de eventuelt må kjøpe seg ny kjole. Kan jo bli dyrt for de, men hvorfor skulle du bry deg om det så lenge du får det som du vil. ← Nå må du lese det jeg skriver da (Dette er faktisk ikke en diskusjon om hvorfor jeg skriver det jeg eventuelt skriver på inbydelsen.. ) Det viktigste med hele bryllupet er at vi kan få en fantastisk dag med alle vi elsker. Derfor er gjestene det aller viktigste for oss - så kom ikke her å fortell meg hva jeg prioriterer Å ja, jeg er nordlending... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. januar 2007 #16 Del Skrevet 11. januar 2007 Nå må du lese det jeg skriver da (Dette er faktisk ikke en diskusjon om hvorfor jeg skriver det jeg eventuelt skriver på inbydelsen.. ) Det viktigste med hele bryllupet er at vi kan få en fantastisk dag med alle vi elsker. Derfor er gjestene det aller viktigste for oss - så kom ikke her å fortell meg hva jeg prioriterer Å ja, jeg er nordlending... ← Jeg har lest hva du har skrevet, og skriver du lang kjole på invitasjonen så mener du jo lang kjole. Hvorfor skrive lang kjole, om du ikke krever det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. januar 2007 #17 Del Skrevet 11. januar 2007 Det viktigste med hele bryllupet er at vi kan få en fantastisk dag med alle vi elsker. Derfor er gjestene det aller viktigste for oss ← Da ville jeg skrevet smoking/mørk dress som antrekk. Da kan jentene komme i både lang og kort kjole og mennene kan pynte seg så mye de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 11. januar 2007 #18 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg har lest hva du har skrevet, og skriver du lang kjole på invitasjonen så mener du jo lang kjole. Hvorfor skrive lang kjole, om du ikke krever det? ← Pekepinn - ikke krav. Ser du forskjellen? det er ikke som når du skal på byen og de har dresscode - det er to forskjellige verdener. Så vet du det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 11. januar 2007 #19 Del Skrevet 11. januar 2007 Da ville jeg skrevet smoking/mørk dress som antrekk. Da kan jentene komme i både lang og kort kjole og mennene kan pynte seg så mye de vil. ← Ja, det blir altså feil å bruke kvinnenes antrekk på smokingdelen? ... Hmm. men det er kanskje det beste alternativet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scaphoid Skrevet 11. januar 2007 #20 Del Skrevet 11. januar 2007 Skriver du lang kjole på invitasjonen, så vil nok ikke noen stille opp i kort kjole. Så enten må de gå med lang kjole, eller så må de ikke. Du bør nok bestemme deg for hva du vil, før du sender ut invitasjonene. ← Veldig enig i dette. Var i bryllup i sommer og da brukte jeg en ballkjole som går like under kneet, men denne haddde jeg ikke brukt om det sto lang kjole på invitasjonen. Da ville jeg gått å kjøpt meg en ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå