Cupcake Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Lurer på om vi skal bestille på et "All Inclusive" hotell. Noen som har gjort det før? Kan det bli litt kjedelig å bare spise på hotellet, eller pleier utvalget å være ekstra stort på disse?
*Ariel* Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Jeg lurer på akkurat det samme, og i tillegg om det virkelig svarer seg i pris for en familie på fire. Kanskje avhengig av hvilket land, vi skal til Kreta.
Gjest Madam Felle Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Noen hoteller har lite utvalg, mens andre har stort utvalg. Søk på nettet på hotellet dere skal på, og sjekk om noen har gitt noen tilbakemeldinger på hotellene dere vurderer. Vi har aldri hatt en mer avslappende ferie enn da vi hadde alt inkludert, for vi slapp unna utrolig mye mas om penger. Barna fikk jo is til dessert, på ettermiddagen og etter middag så de var kjempe fornøyd. De hentet sin egen drikke, og vi slapp mas på det området også. Veldig deilig. Noen hoteller kan være dyre på alt inkludert, emns andre er litt billigere. Men id et store og hele tror jeg det lønner seg. Her kand ere sjekk tilbakemeldinger på mange hoteller, men husk at engleskmenn og tyskere er mye mer kresne enn det vi er http://www.tripadvisor.com
LilleBille Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Det kommer jo selvfølgelig an på hvor og hvilket hotel dere velger. Vi har vært på en "all inclusive" ferie - helt fantastisk. 5 forskjellige restauranter + snackbar på hotellet + at vi kunne benytte nabohotellet sine - om det var ønskelig (men da måtte vi bestille bord). Helt suverent når man reiser med barn - som alltid er sultne/tørste etc. på stranden/ved bassenget. Her var det bare å gå å bestille/hente mat og drikke. I tillegg ble det servert fersk frukt på stranden. Selve ferien kostet jo en del - men alt i alt ble det faktisk en av de billigere feriene. Vi brukte omtrent ikke penger. Dessuten var det veldig greit å bare kunne ta ett glass vin eller to - uten å måtte bestille en hel flaske - og alle sto helt fritt til å velge hva vi ønsket. Med tid og stunder skal jeg tilbake om ikke til samme sted - men hvertfall noe lignende.
*Ariel* Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Hotellet jeg tenker på tar 11000 ekstra for all inclusive, og når jeg regner på det, så går det vel nesten like mye hvis man skal ut å spise flere måltider for dagen.
Lillie Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Skriver under Lille Billes innlegg. Spesielt hvis man har med seg barn er dette en avslappende og fin ferie. Ferien vår på "all inclusive" hotell var så og si stressfri. En super ferie, vi kommer garantert til å dra på "all inclusive" ferie ved en senere anledning Endret 7. mai 2007 av Lillie
S10nemor Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 En må tenke at en familie på 4 stort sett må regne seg kr 1000,- kr dag i mat - så "all inclusice" ferie kan være lønnsomt ja. Ikke minst så er det en FANTASTISK måte og feriere på...........synes vi.
onyx Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Synes ikke noe om all inclusive. Hotellmat er sjelden særlig spennende, eller autentisk siden den er laget for å være nøytral og smakløs for å ikke provosere gjestene... Synes det er bedre å bruke pengene på det lokale næringslivet og faktisk få noen nye impulser ut av turen.
LilleBille Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Det er da ikke alltid at "all inclusive" er "vanlig" hotellmat. Der vi var var det buffet restaurant - med kalde og varme retter, Grillrestaurant, Italiensk, Mexikansk og Japansk + diverse på nabohotellet. Og ingen skal si at alt var nøytralt og smakløst - langt i fra. Men det er klart det er veldig forskjellig fra sted til sted osv. Kan ikke si at det var mye mer spennende å gå ut å spise i typiske tursiststeder. Tvert i mot. Og det er da vel ingen grunn til at man ikke kan bruke penger på det lokale næringslivet - selv om man ikke nødvendigvis spiser på en relativt dårlig turistfelle av en restaurant. Jeg vil mye heller bruke penger på å kjøpe noe skikkelig håndtverk el.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 Noen venner av meg var på all inclusive ferie i fjor. De var veldig fornøyd, men jeg syns det høres litt kjedelig ut. Men det kommer vel an på hva formålet med ferien er. Et aber med all inclusive (i allefall der de var) var at dette kun gjaldt lokale/spesifike produkter. F.eks lokale colavarianter. Hvis de hadde lyst på f.eks coca cola, var det ekstremt dyrt (også hadde de allerede betalt for drikken med all inclusive). For meg hadde det ikke passet å være bundet opp på den måten, jeg vil heller betale litt mer og ha større valgfrihet.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har vært på All Inclusive flere ganger, og synes det har vært helt topp. Har vært to ganger i Karibien, og det var det mest fantastiske maten jeg noen sinne har spist. Har også vært 1 gang på Tenerife og 1 gang på Gran Canaria, og disse var mindre enn de i Karibien, men absolutt flott. Erfaring fra de to sistnevnte stedene, var at alle restaurantene utenfor hotellet kun tilbydde nøyaktig den samme maten fra restaurant til restaurant. Derfor var det faktisk veldig ålreit å spise på hotellet, hvor de varierte maten fra hver eneste dag. Dersom jeg skulle reise med barn, ville jeg nok absolutt valgt All Inclusive. Ville ihvertfall prøvd det
dinamor Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Vi var på all inclusive ferie i høst og kommer ikke til å gjøre det igjen Vi liker å farte litt rundt å se oss litt rundt og dermed så måtte vi jo kjøpe mat ute likevel og da ble det dyrt, for all inclusive er dyrt. Tror all inclusive er ett rimelig alternativ om du er ivrig i baren men ikke ellers. Det ble også veldig kjedelig mat i lengden på hotellet. Så vi endte opp med å gå på restaurant de siste kveldene.
Pasha Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 Jeg liker ikke sånne hoteller. Vil heller være ute sammen med lokalbefolkningen og bruke penger på deres steder, ikke bare på hotellet. Jeg ser dog fordelene med det når man reiser med barn, men jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å reise på en sånn ferie når jeg selv får barn en dag
Shine21 Skrevet 12. januar 2007 #14 Skrevet 12. januar 2007 hvordan finne en rimelig all inclusive tur ?? har en venninne som skal betaler 5000 for en uke på et fint hotell i egypt med all inclusive...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå