Cata Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har lyst på flatskjerm TV. Det blir neppe kjøp før til høsten (må spare litt penger først + at jeg regner med de kan falle litt mer i pris til da), men har begynt å snoke litt rundt i elektroforretningene for å se på utvalget, og leser tester som jeg kommer over på nett og i blader. Håper nå "KG-panelet" kan bidra med tips om bra (og mindre bra) merker. Ut fra førsteinntrykket mitt så er Samsung, LG og JVC noe jeg bør se nærmere på, men det kan være at dere som har disse merkene har andre erfaringer. Regner med 32" blir passende størrelse hos meg.
Gjest Talula Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Vi har en 40" lcd fra Samsung og er veldig fornøyd med den.
Pimbila Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Vi hadde Sony Bravia før og nå har vi Hitachi. Veldig fornøyd med begge to. Endret 11. januar 2007 av Pimbila
linky Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Vi har 42" plasma tv fra samsung. er veldig fornøyde
Gjest Minimi Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Når du velger flatskjerm, burde du velge plasma viss du skal ha 42" eller mer. Så i ditt tilfelle, burde du velge LCD
Gjest Asti Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Boyah Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Du burde kjøpe Philips.. Philips har overlegen bildeteknologi samt ambi-light som er utrolig tøft å se på, samt behagelig for øynene..
Gjest Fruktfat Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 sambo synes pioneer er bra. (er ikke 32" litt lite...?) vi har ikke flatskjerm enda, jeg vil vente til den vi har ryker. vi var i en butikk og så, "DEN synes jeg er passe" sa jeg. sambo så litt overrasket på meg og fortalte at det var en 50"... uups
Cata Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2007 sambo synes pioneer er bra. (er ikke 32" litt lite...?) ← Ikke i ei lita stue . Det skal jo være plass til meg også. Men skjønner hva du mener. Dersom jeg hadde hatt litt mer plass eller hadde kunnet sette TV'n på et annet sted så hadde jeg nok økt til 37". Naboen har litt større stue enn jeg og der går det fint med 40". Men med den plasseringen jeg er nødt til å ha så blir det for voldsomt.
Cæsar Skrevet 13. januar 2007 #12 Skrevet 13. januar 2007 ..fant forresten denne artikkelen som kanskje kan være av interesse.. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=436...ri=&testid=2904
Cata Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. januar 2007 Takk, den artikkelen sa jo litt om hva man bør se etter - og hva som er viktig for billedgjengivelsen. Det kan være nyttig å ha den dagen jeg ramler borti en overivrig selger og må stille noen kontrollspørsmål. *pugge artikkel*
Gjest Miloff Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Du har ikke nevnt noe om pris? Ei heller om du ønsker sort eller sølv "ramme" rundt bildet (der f.eks høyttalerne er montert).... Men det er en del merker jeg ville unngått, som de "nye" merkene hos Elkjøp, Expert osv... LG, Hitachi, Daewoo, Elfunc, JVC, Matsui, Phillips, Sharp, Thomson, Toshiba og Zvision er tv`er jeg ville unngått uten å engang tenke over det!! TV jeg mener er aktuelle - i denne rekkefølge; - Pioneer - Panasonic - Samsung - Loewe - Sony Prisene på de tv`ene ligger på alt fra 10.000 - 22.000,- Husk bare en ting; Kjøp ikke det billigste bare fordi det er billig og greit....! Kvaliteten du får kan være så-som-så.. Du får altså "bare" det du betaler for!! Endret 14. januar 2007 av Miloff
Cata Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 14. januar 2007 Har bevisst ikke nevnt noe om pris, for jeg regner ikke med det blir kjøp før etter sommeren. Liker bare å "snoke" litt før jeg handler sånn at jeg har idé om hva jeg skal se etter når det blir alvor. Om det er sort eller sølv "ramme" er ikke så farlig.
Cr@sh Skrevet 14. januar 2007 #16 Skrevet 14. januar 2007 Vi har en 42'' Panasonic plasmaskjerm. Meeeeget fornøyd! Vanvittig bra bilder og flott å se på...
Laban75 Skrevet 14. januar 2007 #17 Skrevet 14. januar 2007 Vi har Samsung LCD i 32 ". Den er vi veldig fornøyd med. Koster ca 10.000,- på komplett.no. (det er mye rimeligere å bestille på nett enn å kjøpe i butikken..)
ply Skrevet 31. januar 2007 #18 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har veldig gode erfaringer med Toshibas flatskjermer. Har selv en Toshiba 37WL66Z hjemme - en lekker 37" LCD-TV - og tror faktisk det er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. For mer informasjon, ta en titt på FlatskjermTV.no. Der finner du også lenker til tester. Håper dette hjelper deg litt på vei :-)
Frøken¤Fryd Skrevet 2. februar 2007 #19 Skrevet 2. februar 2007 Jeg er veldig fornøyd med 42" Philips plasma. Flott å se på og gir flotte bilder. Bra kjøp !
Karmøy Skrevet 4. februar 2007 #20 Skrevet 4. februar 2007 Vi har nettopp bestillt en 40" Samsung M et el annet, LCD. Den skal ifølge min mann (etter nitidig investigering på nettet) være ca. det beste du kan få nå i den prisklassen (20 000,- på Elkjøp, et par tusen billigere på nettet). Forresten da vi så på den første gang for 2-3 uker siden kostet den 23 000,- på Elkjøp...prisene raser fort på slike produkter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå