blå Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har kjøpt meg to amme bher, som allerede er ganske behagelige å bruke til mine "voksende" og ganske ømme pupper. Men trenger jeg flere?? Så et par på salg her, men jeg vet ikke om jeg gidder å bruke masse penger på ting jeg ikke får brukt mer enn et års tid. Normalt sett veksler jeg på tre bh er som jeg liker, men nå blir vel kanskje en amme bh mer utsatt for søl og skitt enn en vanelig bh. Hvor mange trenger jeg??
Murf Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Det er jo forskjell hvor mye man lekker, men for en som lekker mye, så var det godt med noen skift. Har fire-fem stykker, og alltid noen på vask. De første månedene har jeg brukt ammebh døgnet rundt, ellers var senga klissvåt. Så selv om disse bhene bare blir brukt i ett år, er iallefall disse mer utsatt for slitasje. Ps; jeg følte at den ammebhen jeg kjøpte en liten stund etter fødselen er den som passer best, størrelsen kan forandre seg. Så selv om det er salg nå, vet jeg ikke om jeg hadde kjøpt mange.
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har bare kjøpt en så langt jeg. Vet jeg vil trenger flere, men vil se an bryststørrelsen før jeg kjøper flere. Det er vel uansett lurt å vente så nærme termin som mulig for å få så riktig som mulig størrelse.
Grooo Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Det lønner seg ikke å kjøpe fler før et par uker etter fødselen nei. Jeg har bare to nå, kjøpte noen før fødselen + en uka etter, og de passer ikke lenger. Men det går helt fint med de to. Bruker ammeinnlegg døgnet rundt, og om natten sover jeg med sånne billige sportstopper fra Cubus, sånne som ser ut som slike "bher" vi startet med før vi brukte vanlige bher da jeg var ung. De har jeg fire av.
Gjest *Tara* Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg klarte meg fint med 1 amme-BH. Jeg vasket den for hånd om kvelden og hang den til tørk ...
Susan Sto Helit Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg hadde to før fødselen, en som passet da, og en som var en størrelse større. (Begge kjøpt ganske kort tid før, for puppene vokste veldig en periode, og jeg turte ikke gjette på om de skulle vokse mer.) Den som passet før fødsel klarer jeg nesten ikke å bruke nå etter. Den som var for stor før derimot, passer perfekt med innlegg nå. (Og jeg lekker ganske mye.) På grunn av lekasjen har jeg kjøpt tre til etter fødselen, fordi jeg så behovet for å vaske oftere. jeg ville ventet og sett an størrelsen.
Salt'n Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har 3 stk. Holder lenge det. Kjøpte de på Sparkjøp, kostet vel ca 40-50.- så da spiller det ingen rolle om de bare skal brukes noen måneder.
Grooo Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Jeg synes de på SparKjøp er grusome, i alle fall de som har "hull" til puppen. Kjøpte to slike og kastet de etter hvert for jeg orket ikke bruke dem mer...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Jeg hadde tre, og de ble velbrukt i løpet av svangerskapet og ammeperioden... Måtte sove med bh og ammeinnlegg om natta også, ellers hadde vi fått oss vannseng (eller melkeseng, egentlig). Og det gikk ofte gjennom ammeinnlegget også, og da var det greit å ha en i vask, en på og en reserve i skuffen/til tørk. Det blir mye klesvask til å begynne med uansett, så å hive med bh'n var jo greit nok. Må kjøpe meg nye nå, men jeg venter til litt nærmere termin i hvert fall. Kommer an på når jeg begynner å lekke denne gangen. Ammeinnlegg i en vanlig bh funker ikke så bra...
Tvilling76 Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Den første tiden brukte jeg bh 24 timer i døgnet. Hadde masse melk, og lakk veldig om natten da jeg ammet. Jeg hadde 5 stk og de kom godt med alle sammen for å si det slik :-) Kan anbefale Triumps amme-bh. Dyre, men utrolig behagelige å ha på. Endret 12. januar 2007 av Tvilling76
tuji Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Kjøp et par billige til den første tiden, og vent til litt etter fødselen med å investere i litt dyrere. Puppene blir mye større etter at babyen er født, jeg gikk i hvert fall opp et par størrelser. Når det gjelder hvor mange du trenger, kommer det an på om du lekker mye og hvor flink du er til å gidde å vaske ofte. Jeg hadde fire-fem stykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå