Gå til innhold

Ja til dødsstraff (henging) i Norge.

Fremhevede innlegg

Gjest Valiant Thor
Skrevet

tja giljotinen er vel og foretrekke. Men what the heck Heng dem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
<Korrupte politimenn burde henges.

<Voldtekstmenn burde henges.

<Personer med STORE psykiske problemer alla: schizo, paranoia og psykopatiske trekk burde henges HVIS de er en trussel for samfunner.

<Drapsmenn burde henges.

<Diktatorer av alle slag.

pluss mange flere. kom gjerne med innspill.

Oj, det blir ikke så mange igjen her i landet. Bør nok øke innvandringen før det går an å realisere sånt :ler:

Skrevet

Ja, jeg mener det er teit. Og hvis noen av vennene mine blir voldtatt av en person, eller noen i familien min blir drept, synes jeg heller gjerningsmannen kan få råtne i fengsel, enn å bli henrettet.

Dessuten ville det vært forferdelig synd å dømme noen til dødsstraff, og senere finne ut at personen var uskyldig. Det skjer, og det er ekkelt å tenke på.

Skrevet

Henging er litt drastisk.... meg eg er tilhengjar av ein annan primitiv straffemåte: Hardt fystsk arbeid!

Synest at dei kriminelle kan gi noko tilbake til samfunnet i staden for å vere ei byrde. Tene for sitt eige fengselsopphald, i staden for at skattepengane våre skal gå til det, med å vere med og bidra med arbeidskraft der det trengs (om det no er gatefeiing, hjelp på bondegard, jordbærplukking om sommaren, graving av grøfter, etc.) Om fengsla våre er overfylte og Noreg er blitt så fattig at vi ikkje har råd til å byggje nye plassar: Send dei på arbeidsleir til Afrika for å hjelpe til med vatning av åkrar og brønnbygging, til andre verdsdelar for å plante skog der skogar vert kutta ned, la dei gå på stranda og fjerne oljesøl på strender. Strikke sokkar til fattige folk i kalde strøk. Det er masse oppgåver å ta av!

Kanskje får dei til og med eit nytt syn på livet då?

(Og dette er ikkje eit tulleinnlegg ein gong)

Skrevet
<Korrupte politimenn burde henges.

<Voldtekstmenn burde henges.

<Personer med STORE psykiske problemer alla: schizo, paranoia og psykopatiske trekk burde henges HVIS de er en trussel for samfunner.

<Drapsmenn burde henges.

<Diktatorer av alle slag.

pluss mange flere. kom gjerne med innspill.

Vaser du eller mener du virkelig dette? Det blir mye henging.

Nei, jeg er motstander av både dødsstraff og livsvarig fengsel.

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis
Skrevet
Hvorfor dødsstraff ved hengning, kan vi ikke ha steining i stedet? Så kan folk være med og kaste stein på skurkene. Tenk så sosialt da gitt, man kan jo gå på steining sammen på lørdagen!

Jeg syns steining er mye mer groteskt enn henging. ved henging dør man jo med en gang. Ved steining dør man jo sagte men sikkert.

Selvom dødsstraff vil føre til en fredfull verden behøver man ikke pine avskummet for det.

Man kunne jo gjort det sånn at de som har drept en person ved f.eks å kvele en person skal bli kvelt tilbake?

Skrevet

Jeg stemte ja, men jeg tror absolutt man kan være oppegående, selv om man er mot dødsstraff ;)

Skrevet
Vaser du eller mener du virkelig dette? Det blir mye henging.

Nei, jeg er motstander av både dødsstraff og livsvarig fengsel.

Hvorfor skal jeg tulle om dette?

Og hvordan kan du være motstander av livsvarig fengsel? Hvorfor? :overrasket:

Skrevet
Jeg stemte ja, men jeg tror absolutt man kan være oppegående, selv om man er mot dødsstraff ;)

Det kan vel diskuteres, men men.. ;)

Skrevet
Jeg syns steining er mye mer groteskt enn henging. ved henging dør man jo med en gang. Ved steining dør man jo sagte men sikkert.

Selvom dødsstraff vil føre til en fredfull verden behøver man ikke pine avskummet for det.

Man kunne jo gjort det sånn at de som har drept en person ved f.eks å kvele en person skal bli kvelt tilbake?

Så du synes USA er et fredfullt sted, da?

Og hvis en person har knivstukket en person, så skal han henrettes med knivstikking?

Skrevet

Ja det er veldig bra. Da blir vi jo kvitt alle asylsøkerne og sosionomene og bøndene på en gang. og fotballspillerne. Ikke minst.

Skrevet
Ja, jeg mener det er teit. Og hvis noen av vennene mine blir voldtatt av en person, eller noen i familien min blir drept, synes jeg heller gjerningsmannen kan få råtne i fengsel, enn å bli henrettet.

Dessuten ville det vært forferdelig synd å dømme noen til dødsstraff, og senere finne ut at personen var uskyldig. Det skjer, og det er ekkelt å tenke på.

Jeg syns bare at ordet teit var et veldig umodent svar å bruke, men la gå, hehe..

hvorfor syns du ikke mannen som kanskje drepte din mor med flere øksehugg skal få leve?

og hvordan kan man vite om en er uskyldig? noen sjangser må man uansett ta.

i kriger blir jo flere hundre tusener drept og de er jo uskyldige. jeg syns ikke det er noe mer groteskt enn å innføre dødsstraff.

Skrevet
Ja det er veldig bra. Da blir vi jo kvitt alle asylsøkerne og sosionomene og bøndene på en gang. og fotballspillerne. Ikke minst.

Kall meg dum men jeg skjønte ikke den.

Skrevet
Så du synes USA er et fredfullt sted, da?

Og hvis en person har knivstukket en person, så skal han henrettes med knivstikking?

Usa har vel mer kontroll på sakene enn hva vi har. Hadde vi vært et like stort land hadde vi ikke eksistert i dag tipper jeg.

Ja, jeg syns det er en god ide å henrette noen slik de henrettet sitt offer.

Spiser du en mann så må politimester bastian spise han igjen...

Skrevet
Jeg syns bare at ordet teit var et veldig umodent svar å bruke, men la gå, hehe..

hvorfor syns du ikke mannen som kanskje drepte din mor med flere øksehugg skal få leve?

og hvordan kan man vite om en er uskyldig? noen sjangser må man uansett ta.

i kriger blir jo flere hundre tusener drept og de er jo uskyldige. jeg syns ikke det er noe mer groteskt enn å innføre dødsstraff.

Jeg vil helst ikke ta den sjansen, og muligens dømme uskyldige til døden. Det synes jeg er ganske så sykt.

Dessuten synes jeg å råtne i fengsel høres ut som en bedre straff, enn å henrette vedkommende.

Krig er forferdelig, og jeg synes dødsstraff er forferdelig.

Skrevet
Og hvordan kan du være motstander av livsvarig fengsel? Hvorfor?  :overrasket:

Mangel på håp. Selv om man har gjort noe fryktelig galt kan man forandre seg.

Fanger som vet de aldri vil bli fri blir vel heller ikke noen mønsterfanger.

Skrevet

Dessuten synes jeg å råtne i fengsel høres ut som en bedre straff, enn å henrette vedkommende.

Dette ser jeg omtrent i hver diskusjon om dødsstraff, at dødsstraff ikke er bestialskt nok, hvorfor er det så viktig med primitiv hevn?

Skrevet

Vi kan legge ned alle fengsler og henge alle som er kriminelle! Tenk hvor mye penger staten hadde spart da..............

Gjest koffeine
Skrevet

Jeg er helt i mot dødsstraff. Det er sikkert mange som hadde fortjent det, men ingen har rett til å myrde et annet menneske. (Hvis det ikke er i nødverge selvfølgelig.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...