Gå til innhold

Nedtelling mot prøvetid


cand.intet

Anbefalte innlegg

Hei alle,

I denne boka vil jeg med ujevne mellomrom oppdatere på ulike faser av vegen mot en baby nr. 3. Jeg ønsker egentlig å begynne prøvingen med en gang, men min bedre halvdel ønsker å vente litt til. Fasene vil derfor bestå av.

1) Nedtelling til 100. Ikke hundre dager, men en bestemt type hendelser jeg ike vil røpe akkurat nå.

2) Prøvetid. Jeg regner med den vil begynne mot slutten av sommeren. Vi er også blitt enige om at hvis jeg ikke blir gravid innen utgangen av 2007, skal nedtellingen begynne på nytt.

3) Graviditeten. Akkurat nå virker den et stykke unna, men det kan jo gå fortere enn jeg ser for meg. Jeg ble veldig fort gravid de to forrige gangene, men jeg er jo blitt noen år eldre siden sist, og det kan gjøre sitt. Vi får se.

Status på nedtelling per i dag: 95.

Endret av cand.intet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To ting jeg bør gjøre før prøvingen tar til:

1) Slutte å røyke :tristbla: Det blir vanskelig, og jeg vet ikke om jeg kommer til å ha motivasjon til å klare det før jeg står der med den positive testen i handa. Skremmende hvor avhengig man blir. :smoke:

2) Få oversikt over syklusene mine. Dette har jeg aldri vært så opptatt av tidligere, men det øker vel sjansene for suksess noe. I hine dager var vi så aktive på prøverfronten at det aldri var fare for at vi gikk glipp av en eggløsning. Dette har kanskje endret seg litt... Derfor: siste menstruasjon: 20. desember. EL: aner ikke :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hei og hå! :velkommen: og gratulerer med ny dagbok. Lykke til med nedtelling, sykluskartlegging, prøving og alt som måtte følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Leilabee! Og lykke til med prøvingen til deg også.

Jeg var inne på en sånn graviditetskalkulator, og der sto det at hvis siste mens var 20. desember, ville befruktning = eggeløsning, finne sted 3. januar. Men nå er det sånn at jeg har litt lengre sykluser enn 28 dager, så det stemmer nok ikke for meg.

Kanskje jeg skulle kjøpe meg noen eggeløsningstester, sånn for moro skyld? Tipper mannen min ville fått helt hetta hvis jeg begynte med noe sånt, og spesielt før vi i det hele tatt har blitt prøvere, så jeg måtte nok gjort det i smug... *Føler meg litt babyzilla akkurat nå* Men er så glad for at det endelig er blitt konkrete planer ut av babydrømmene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei på deg, Litjmor!

Tiden går fort, ja, det er i alle fall helt sikkert. Over to uker siden sist jeg var inne her og skrev noe, jo.

Men status nå er i alle fall:

Siste mens: 16. januar.

Nedtellingen: 89.

Jeg hadde kortere syklus denne gangen enn det jeg hadde trodd, men det er vel bare positivt.

Nedtellinga går det derimot litt tregt med, der har jeg fortsatt litt å gå på. EL- test har jeg ikke fått somlet meg til å kjøpe, men det er jo ikke noen hast så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Siste mens: 22. februar?

Veldig merkelig mens jeg har denne gangen. For det første kom den senere enn den egentlig ”skulle”, men det er jo ikke så veldig uvanlig når det gjelder meg.

Det som er mer rart, er at jeg ikke har hatt noen skikkelig blødning denne gangen. Det pleier å komme litt på dag 1, så mye dag 2 og 3, og deretter noen ”rester” på dag 4 og 5. Denne gangen hadde jeg mensmurringer i lange tider før det i det hele tatt begynte å komme noe. Etter det har det bare kommet littegranne, så lite at det er ubehagelig å bruke tamponger. Dessuten har det kommet over lang tid. Min kjære bemerket det faktisk i dag morges; ”har ikke du hatt mensen utrolig lenge nå”? Og et par ganger når jeg har vært på do har det kommet noen skikkelige klumper. Merkelig.

Hihi, ser nå at dette ble skikkelig disgusting lesning.

Nedtellingen: 81.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er vi blitt enige om å avslutte nedtellingen, og jeg har fått time til å ta ut spiralen om en drøy uke. :hoppe:

Det betyr faktisk at neste gang jeg får mensen vil PP1 starte! Og neste mens er ca 28. mars?! Utrolig glad akkurat nå, kan ikke vente. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...