Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Noen med erfaringer fra Fritt Sykehusvalg? Gode/dårlige....?
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 I mine øyne er dette bare positivt, men man må være klar over at det ikke gjelder ved akutte innleggelser. I tillegg må man betale betraktelig høyere egenandel til taxi hjem. Har man gode erfaringer med et sykehus synes jeg man absolutt skal ønske seg tilbake hvis dette er mulig.
Murf Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Bestefaren min søkte om å bli operert på sykehuset i nærheten av der vi barnebarna bodde for en operasjon det var omtrent ett års ventetid der han bodde. Innvilget, og han sparte flere måneders ventetid, samt fikk besøkt oss samtidig. Veldig positivt!
Gjest Kermit Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Vær imidlertid obs på at selv om du i praksis kan velge hvilket sykehus du vil, så har ikke det sykehuset plikt til å ta i mot deg. Spesielt om du reiser utenfor fylket/helseforetaket kan du risikere å bli avvist med bakgrunn i at sykehuset velger å prioritere pasienter fra eget område - som kan være en betydelig mengde avhengig av hva du skal ha gjort. Enkelte sykehus har kanskje og bare en lege innenfor noen felt og da velger de ofte å avvise pasienter fra andre steder i landet. Derfor er det lurt å forhøre seg om dette før man ber om å få flyttet papirene sine.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har positive erfaringer med dette. Jeg har opplevd til og med at legen har søkt om fritt sykehusvalg. Han ville ikke sende meg til Haukeland, så han sende meg heller til Haugesund. Haukeland hadde han så dårlig erfaringer med, at han ville ikke anbefale det sykehuset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå