Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en arbeidsplass der vi fortsatt har 4 ukers ferie. Synes det er ganske irriterende at arbeidsplassen min ikke har gått over til 5 uker når de fleste andre har gjort det for lenge siden. Men så lenge det ikke er lovpålagt trenger ikke arbeidsgiver å innføre dette.

Vil derfor få en oversikt inne på KG over hvordan dere har det på arbeidsplassen deres.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Fem uker og 12% feriepenger.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

5 uker. Jobber i en privat bedrift uten tariffavtale, så dette er regulert i arbeidsavtalen vår.

Skrevet

På arbeidsplassen min er det 5 ukers ferie, men siden jeg (enda) jobber gjennom bemanningsbyrå, har jeg bare de lovpålagte 4 ukene + 1 dag.

Men nå blir det visst fast jobb på meg med det første, og den siste ferieuka skal bli rådigg å få! Kommer ikke til å ta ut noe mer enn 3 uker om sommeren, slik jeg allerede gjør, men en uke fri om vinteren når det er som mørkest skal bli digg!

Jobber i privat bedrift, som er medlem av NHO.

Skrevet (endret)

eller akkurat har jeg vell fem uker

Endret av Miracl3
Gjest _Leela_
Skrevet

Har 5 uker ferie pluss noe fri i jul og påske (kommer ann på hvor mange vanlige dager det er i jule og påskeuka), jobber 0,2 t ekstra hver dag som vi får igjen som fri ved høytidene.

Skrevet

Fem uker ferie og all overtiden ut i avspassering ;) Fritid er gull verd :)

Skrevet

På min arbeidsplass, har vi 5 uker ferie i året

Gjest StoreSky
Skrevet

Fem uker og all overtid ut i fri. Fikk fem uker i år, før 4 uker.

Noe av ferien er bundet opp i påske/jul, sommerstengt.

Skrevet

5 uker :) Tenkte ikke over at alle har det enda nei... jeg er vel heldig!

Skrevet

5 uker. Jeg tar 4 uker sammenhengende om sommeren, og den siste alt ettersom. Jeg har betalt overtid, men kan hvis ønskelig ta det ut i fritid. Gjør jeg det, blir det bare mer stress på meg senere.....

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Den femte ferieuka er en del av de ulike tariffavtalene. Er du fagorganisert bør du ta det opp med din fagforening.

Skrevet

5 uker. Har et svare strev med å bli kvitt all den ferien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...