Korse Skrevet 13. februar 2003 #1 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei Endelig er jeg også igang med å skrive litt om tanker og hva som skjer i denne perioden da kjæresten min og jeg prøver å lage noen småtroll. Etterhvert håper jeg også å skrive litt om hvordan det er å gå gravid, hvilke tanker og følelser som da svirrer i mitt lille hodet. Jeg har vært samboer i nesten 10 år og vi har vært sammen i snart 11. Vi har såvidt passert 30 og er i faste trygge (nåja, aldri si aldri i disse dager) jobber og har kjøpt det huset vi ønsker å bo i til vi blir gamle. Jeg har alltid ment at jeg burde skrive dagbok før jeg blir gravid og får barn slik at jeg kan se hvordan jeg endrer tanker og holdninger om ting og tang den dagen jeg selv sitter der med en liten pode. Jeg innrømmer villig at jeg kan være kritisk til hvordan enkelte gravide og foreldre opptrer. Men samboeren min og jeg prøver å være ydmyke og si at vi blir akkurat likedan den dagen vi er i samme situasjon Jeg skal ikke komme med eksempler nå - de kommer nok etterhvert. Det handler vel i bunn og grunn om uenigheter om oppdragelse og hva som er sosialt akspetabel oppførsel både blant barn og voksne. Avgjørelsenom at jeg skulle slutte på pillen etter 10 år ble tatt ved middagsbordet en lørdagskveld. Vi har alltid sagt "Snart" når vi har diskutert om når vi ønsker å få barn. En novemberkveld spurte jeg samboeren min om det var greit at jeg sluttet på pillen i mai. Da hadde vi 6 måneder å forberede oss på. Jeg ble litt forundret da han mente at det var en god idè. Vet ikke hvorfor jeg ble forundret...Det betød jo egentlig at han også begynte å bli klar for papparollen. En januarkveld vi satt og koste oss med god mat og rødvin spurte min samboer meg om hvor mange piller jeg hadde igjen på brettet og det var jo bare to. Dermed ble vi enige om at jeg skulle ta de to og ikke flere enn det. Jeg tror han ble litt overrasket da jeg fortalte ham at det igjennomsnitt tar ett år å bli gravid. Jeg har vært en del inne på SnartGravid og også her inne og fått en del tips. Jeg begynte å ta tempen hver morgen og også å sjekke utfloden. Dette gjorde at jeg kunne si når EL var og det var 4. februar, dvs dag 17 i syklusen. Vi hadde et par romantiske dager i denne perioden og jeg forventet da mensen ca. 14 dager etterpå dvs. 18 februar. I går kveld var det deriomot ingen tvil - tante rød var på vei. Ikke klaff denne måneden. Jeg ble ikke skuffet, jeg hadde jo ikke regnet med at det ville slå til på første forsøk. Dessuten har jeg lært at jeg har en lutealfase på ca. 9-10 dager. Vel, jeg skal skrive mere etterhvert, men det er ståa idag ihvertfall :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 13. februar 2003 #2 Del Skrevet 13. februar 2003 velkommen hit som dagbokskriver. håper dere får en hyggelig "prøvetid".. marilyn 9+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoopie Skrevet 14. februar 2003 #3 Del Skrevet 14. februar 2003 Heisann!! Og velkommen som dagbokskriver!!!!Håper at du ikke trenger å vente alt for lenge med å få to blå da!!!! :D :D Happy valentinesday!! koser og klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 14. februar 2003 #4 Del Skrevet 14. februar 2003 Vil også ønske deg velkommen som dagbokskriver og lykke til med prøving og snart (forhåpentligvis) graviditet. Skla bli artig å følge med deg :blunke: Masse klemmer fra Misty - 23+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. februar 2003 #5 Del Skrevet 14. februar 2003 Velkommen og lykke til. Blir spennende å bli mer kjent med deg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 14. februar 2003 #6 Del Skrevet 14. februar 2003 Heisann! Nå begynner vi å bli MANGE her og jeg må stikke på skolen minst en halv time før jeg begynner for å nesten komme igjennom alle på en gang. Men uansett; VELKOMMEN !! klem fra magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korse Skrevet 14. februar 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei hei Ååå, så koselig med hilsener i dagboka mi :kgsmil: Har vært inne og lest en del av dagbøkene inne her og får jo ikke akkurat mindre lyst til å få en liten spire av det da :kgsmil: I helgen skal jeg bare kose meg og slappe av. Har ikke de store Valentines-planene. Blir nok stille og rolig i sofa'n med fjernkontrollen innen rekkevidde. Må vel få meg meg Idol vel. Har begynt å følge med og da blir det jo litt spennende også :oops: Ellers i helgen skal jeg trene litt og kanskje male litt. Kan jo det nå, når jeg vet det bare er meg selv som blir litt miljøskadd av oljemalingslukta. Ønsker alle sammen en fin Valentines-day og en riktig god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 16. februar 2003 #8 Del Skrevet 16. februar 2003 Hei og velkommen Korse! :D Håper din jakt på de to blå blir en kortvarig prosess.... LYKKE TIL!! Uansett, det blir spennende å følge med på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 16. februar 2003 #9 Del Skrevet 16. februar 2003 Velkommen som prøver og dagbokskriver, det skal bli spennende og følge deg i tiden framover. Det var kjekt og lese dagboken din og enda kjekkere blir det nok framover. Håper jakten på de to blå ikke blir så lan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 17. februar 2003 #10 Del Skrevet 17. februar 2003 Heisann og velkommen som dagbokskriver. Koselig å lese dagboken din. og håper du ikke må vente for lenge på de to blå. Håper 9+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. februar 2003 #11 Del Skrevet 17. februar 2003 Tusen takk for bursdagshilsen! Det var kjempehyggelig. Fortsatt lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korse Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 17. februar 2003 Da var helgen plutselig over igjen gitt. Denne helgen har vært veldig bra. Har shoppet litt, lest litt, trent litt, surfet litt og kost meg masse. :kgsmil: Skulle egentlig male også men da jeg skulle begynne fant jeg ut at jeg ikke var helt fornøyd med grunnarbeidet, så måtte jeg frem med skrapa og sandpapir istedet :evil: Var ikke så veldig tålmodig, så jeg ble ikke ferdig. Men, men jeg har ikke sånn hast. Blir vel alltids ferdig engang. Ingen som kommer å tar ifra meg arbeidet ihvertfall. Tror det blir fint når det blir ferdig. Holder på å male/pusse listene i gangen. De er røde og skal bli hvite. Veggen er ferdigmalt så det er ikke så mye som gjenstår. :kgsmil: På romantikkfronten har det vært svært så stille. Husbonden har jobbet hele helgen og jeg har tanta på besøk. Men vær trygg, vi skal nok da det igjen - tja, om en 10-14 dager tenker jeg Så forresten en kjempesøt liten jente på ca. 3 år som var med mamma'n og pappa'n sin i bassenget på treningsstudioet på søndag. Hun var bare så søt i liten rosa badedrakt. Jeg ble helt sjarmert, jeg. Håper jeg også får en liten krabat jeg kan ta med i bassenget snart Ha en fin dag alle sammen - så fremt det er mulig å ha fine mandager Klem fra Korse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. februar 2003 #13 Del Skrevet 17. februar 2003 Velkommen som dagbokskriver, Korse. Vi er i samme båt vi da... Mayamannen og jeg er også i prøvetiden, og "jobber" som best vi kan... Lykke til som prøver og håper at du får 2 blå snart... Klem fra Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korse Skrevet 28. februar 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei hei Endelig fredag. Tralalalalei Idag lurer jeg forresten litt på den der syklusen min. Visste at EL var rett rundt hjørnet, men trodde ennå det ville ta et par dager. Men imorges når jeg tok tempen spratt den til værs gitt Det var ikke helt som planlagt nei. Både Korsemannen og jeg har jobbet veldig mye denne uken, så det har blitt litt for lite sengekos :veldigsur: Fikk inn noen soldater på mandag da så det er jo muligheter. Trodde jeg hadde litt bedre tid, jeg. Hm...... Men jeg er ikke helt overbevisst om at EL har vært altså. Symptomer vet jeg ikke hva er - hverken når det gjelder EL eller mens, så det kan jeg ikke synse på ihvertfall. Tror nok jeg må forføre mannen min ikveld uansett - bare sånn i tilfelle Ellers skjer det ikke så mye for tiden. Jobber og sliter og står i. Imorgen skal jeg å se på en venninne som gifter seg. Det blir kos. Gleder meg masse. Vi har forresten snakket om å gifte oss vi også. Det blir i så fall et lite bryllup på tinghuset med nærmeste familie på middag etterpå. Snakket om å få det til ganske snart. Egentlig har vi lyst til å gjøre det nå i vår før vi skal på ferie, men det er litt vanskelig å finne dato der svigerinnen min kan være med, siden hun har termin i slutten av mai. Det ville være veldig synd om hun ikke kan være med i og med at vi blir så få uansett. 13-14 stykker vil jeg tro vi blir. Men vi får se. Det ordner seg nok. Det er forresten så stille på jobben i dag. Mange som har vinterferie. Heldiggrisene. Vinterferie er liksom ikke noe man har/tar når man ikke har småttiser i barnehage og skole det :veldigsur: Nei, nå er det straks lunsj Blir vel det vanlige med salat og rundstykke idag også tenker jeg. Og kanskje det blir en gulrotkake? Det kan jeg unne meg - lenge siden sist. Nam-nam :kgsmil: Ha en riktig fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. mars 2003 #15 Del Skrevet 1. mars 2003 Ja - det er deilig å ha barn å skylde på at jeg må ha vinterferie... Skal ikke på jobb igjen før neste mandag. Håper at du har hatt el og at det lykkes snart for dere. <<<<<blå vibber>>>>> Ønsker deg en riktig god helg. Klem fra Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 6. mars 2003 #16 Del Skrevet 6. mars 2003 *hoppe* *hoppe* *hoppe* Jeg hopper rundt å sprer <<<< bli gravid>>>> vibber!!! *hoppe* *hoppe* *hoppe* Dette blir bra!!! Takk for hilsen! Klem fra Magnhild med knert i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoopie Skrevet 17. mars 2003 #17 Del Skrevet 17. mars 2003 Heisann!! Takker og bukker for hilsen i dagboken min!! slenger meg med på hoppingen til magnhild: arti å hoppe gitt...thihi....Lykke til videre!!!Håper at du kommer med en skikkelig glamelding om ikke så alt for lenge!! masse kosa å klemma frå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korse Skrevet 18. mars 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 18. mars 2003 Hei hei Forteller litt om det som har skjedd: Helt siden siste mens har jeg har en del stikkinger i siden og litt småvondt. Ikke mye, men såpass at jeg kjenner det er noe som skjer inni der. Regner med det er helt naturlig siden jeg nettopp har sluttet på pillen etter 10 år. Jeg har tempet som vanlig og torsdag 27. februar spratt tempen opp 0,6 og jeg regnet med at jeg var for seint ute. Tempen var høy i to dager før den falt igjen. :-? På mandag 3. mars hadde jeg strekkbart slim igjen og en del kremete utflod. Vi hoppet i høyet og dagen etter steg tempen igjen. Forrige lutealfasen min (første etter at jeg sluttet på pillen) var på 9 dager. Da Tante Rød forsatt ikke hadde kommet på 11 DPO testet jeg fordi jeg skulle på jentekveld... Testen var blendahvit Tante Rød hadde forsatt ikke kommet igår kveld og jeg bestemte meg for å ta en ny test i dag tidlig. Jeg må si jeg ble litt skjelven for det kom opp en svak, svak strek... :-? Veksler mellom å være veldig spent og litt urolig og samtidig glad. Har ikke sagt noe til Korse-mannen ennå, venter et par dager og tester på nytt på fredag. Hvis jeg klarer å vente så lenge... Noe som jeg synes er litt rart er at jeg hadde litt strekkbart slim når jeg gikk på toalettet isted.....? Hmmmm... Det er veldig spennende dette her. Klarer ikke gjøre så veldig mye fornuftig egentlig. Vil helst bare være inne her og surfe og lese Vel, kommer tilbake når jeg har testet igjen.. Klem fra Korse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aba Skrevet 18. mars 2003 #19 Del Skrevet 18. mars 2003 hei Korse!! Jeg husker hvor spent jeg var rett før :-? , og jeg trodde jo ikke noe på det før etter tre tester og en tur på UL!! Grunnen til at jeg ikke trodde det var noe der inne var vel at jeg ikke var "syk" i det heletatt!!! (så heldig var jeg) Da hadde vi prøvd i 6 mnd og jeg gikk rundt å trodde jeg ikke kunne være så heldig at jeg kunne bli mamma!! Nå er vi 20 uker på vei og gleder oss enormt!!!! Lykke til det skal bli spennende å høre hva som skjer!!!!! Klem fra aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 19. mars 2003 #20 Del Skrevet 19. mars 2003 - så spennende da, Korse!!! :D håper på positive resultater og krysser fingrene for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå