Gjest Tex Skrevet 13. februar 2003 #1 Del Skrevet 13. februar 2003 Skal bare fortelle at jeg og prinsen var og tittet på Vålerenga kirke idag, der vi hadde tenkt å gifte oss... Ble kjempedeppa!!!! DER var det jo ikke noe fint..??!!! :cry: Så det blir Bekkelaget på oss istedenfor... Er litt deppa, var sååå innstilt på Vålerenga, men så lenge det føltes sååå feil, kan vi bare ikke gjøre det der.. Men vi døpte jo den lille prinsen vår i Bekkelaget da,så litt tilhørighet dit har vi jo... Noen som har noen oppmuntrende ord...? :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 13. februar 2003 #2 Del Skrevet 13. februar 2003 Så lenge dere føler det er helt feil er det jo greit å bytte da, koselig å bruke bekkelaget kirke når dere har tilknuytning dit med barnet deres. Det blir helt sikkert veldig bra Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 14. februar 2003 #3 Del Skrevet 14. februar 2003 Vi skal også gifte oss i den kirken hvor sønnen vår er døpt, selv om vi ikke hører til i den bydelen. Familien har tradisjon i denne kirken og da føles det mest riktig. Vi hører til Olsvik kirke, men gifter oss i Birkeland kirke. Olsvik kirke er ganske ny og moderne, ikke helt etter min smak, mens Birkeland kirke er 125 år i år og av den gamle tradisjonelle typen. Liker det best. Så da passet jo det bra også. Kommer til å bli en kjempefin ramme rundt vielsen. Gleder meg veldig. Ja, og så en ting til. Høres kanskje litt teit ut, men jeg synest det er viktig at det er en fin kirketrapp der vi kan ta bilder av brudepar sammen med forlovere og foreldre etter vielsen. Anitacath: Hvorfor ble dere så kjempeskuffa over Vålerenga kirke? Jeg kjenner ikke til kirkene i Oslo. Ble bare så nyskjerrig på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. februar 2003 #4 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei Turi, det du sa om kirketrapp var en vesentlig del av avgjørelsen. Kirken er veldig fin utenpå bortsett fra det med trappen. Men inni var den kjempetrist! (jeg kan ikke si grusom om en kirke men jeg har lyst.) Når du kommer inn i kirken var det en helt fin vei opp til alteret, men alteret så så rart ut, og var plassert bare to-tre meter fra den første benkeraden slik at det hadde bare vært plass til meg i en kjole mellom oss og gjestene. Det ble altfor nært liksom. Videre var alteret merkelig laget, så mest ut som en flåte midt på gulvet. Og bak alteret var det ingen altertavle, neida, det var en skyvedør i hvitt tre med stort hullmønster i, og bak der var det et såkalt menighetsrom som minnet mest om kaffeen på Frelsesarmeen... Nei jeg er glad vi dro dit på et såpass tidlig tidspunkt for idag har jeg ringt og bestilt Bekkelaget kirke i stedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. februar 2003 #5 Del Skrevet 14. februar 2003 Vålerenga kirke er en lurekirke! Den ser gammel og fin ut utenpå, men inni er det en moderne arbeidskirke. Skinnet bedrar! (Har ikke alltid vært sånn da, bare etter at den brant og ble bygd opp igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 14. februar 2003 #6 Del Skrevet 14. februar 2003 Nei, denne kirken hørtes ikke noe fin ut. Hvis de har bygget den opp igjen, hvorfor i all verden ikke bygge den opp slik den var?? :o Ja, Ja, flott at du fant en fin kirke i stedet. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 15. februar 2003 #7 Del Skrevet 15. februar 2003 anitacath, turen er ikke lang fra bekkelaget og ned til ormøya. kirka der er liten, nydelig og med masse stemning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charly Skrevet 15. februar 2003 #8 Del Skrevet 15. februar 2003 Vi giftet oss i Bekkelaget kirke fordi min familie har tradisjoner derfra. Det var helt perfekt for oss - en utrolig vakker kirke, men flott orgel. http://devoted.to/randel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. februar 2003 #9 Del Skrevet 15. februar 2003 Såå fiin du var Charly!!! Jeg har vært forlover engang i den kirken også, og jeg gleder meg så masse at jeg kan nesten ikke vente!!! Hva het presten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå