Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har vært i Houston, Texas?

Hvordan er det der? Noen som har tips om ting å se, gjøre ect?

Ønsker også tips om resten av Texas..

Takk! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg budde i Austin då eg var lita (12-13 år), og vi reiste rundt i mange delar av staten medan vi var der. Austin og Houston hugsar eg ikkje som noko spesielt fascinerande byar, har minner om bysentra med skyskraparar, kontorar i lange rekker (det ville sikkert ha vore annleis om eg hadde vore eldre?).

San Antonio, derimot, likte eg veldig godt. Der har du The Alamo som er heile Texas sin store stolthet. Og like ved er den vakre elvepromenaden (som gjekk under namnet The Riverwalk), med mange koselege kafear, musikk utandørs, nesten europeisk folkeliv og New Orleansk stemning blanda med nærleiken til Mexico som pregar heile Texas.

Så var Corpus Christi spanande på ein litt dyster måte, med dei fråflytta strandhotella, laaaange kvite strender (men med klasar av oljesøl her og der).

Sukk, vil tilbake til Texas ein gong!! :)

Skrevet

Dere må i hvertfall dra til Galveston! Det er en sjarmerende liten by som virker som om den er fra en annen tid. Og mens byer som Austin og Houston har til dels døde bysentra (alt er bilbasert, og handling skjer på kjøpesentra), har Galveston en koselig liten bykjerne.

I Austin finnes det en berømt gate (6th street) som er pakket full av barer med livemusikk om kveldene. Det er verdt å sjekke ut.

Skrevet

Takk for svar begge to! Saken er den at vi flytter til Dallas, TX neste år, og gjerne vil ha tips til steder i staten vi bør utforske nærmere :) Skal sjekke ut noen av stedene når vi drar på besøk igjen til sommeren!

Skrevet

Heldig du er! Kan jeg snike meg med i kofferten din? :ler:

Jeg var tre uker i Texas i høst og trivdes. Har mange steder å anbefale om du liker hester...da jeg var i hjertet av world champion breeders\trainers i Texas; dvs Whitesboro, Gainsville, Pilot Point og områdene rundt.

Ellers, vil jeg anbefale Stockyards, i Forth Worth. Morsomt å ha vært der, de har live rodeo's der. Og innmari god indrefilet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...