Snil@ Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 vi har akkurat bestilt oss tur til Thailand for tre uker. Vi reiser med barn. Gleder oss så utrolig mye, det skal bli kjempedeilig.... Har noen vært i Thailand-Phuket? Hvordan syntes dere det var der?
gard Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Hei Deilig Det er noen år siden jeg var på Phuket i Thailand men vi hadde det fint der og det var en god del å se og gjøre. Husk på at september er en del av regntiden i Thailand så du må regne med å få litt regn mer eller mindre daglig. Det sies at været er bedre på Samui siden men dere er kanskje låst til Phuket eller? Skal dere innom Bangkok?
Maja_83 Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg regner med at det er patong dere skal til? Vi har vært der 2 ganger og er fornøyd med stedet, tross en del she-males og at det er blitt et skikkelig turist"høl". Så lenge man er obs på hva som venter er det et ypperlig sted å feriere på! Hovedstranda på Patong er fin nok, men en del selgere og mas. Om man leier scooter (35 kr pr dag) eller tar en tuk tuk/taxi kan man dra til Karon på 10 minutter eller Kata på 15 minutter. Dette er to herlige strender med tilhørende restaurant gater og shopping. Mitt favorittsted var Nai Harn. En fantastisk strand med krystallklart vann! Den finner du 20 min fra Patong Siden dere har 3 uker ville jeg tatt noen dagsturer med snorkling, og kanskje dratt til Phi Phi for å oppleve det Ang. shopping av klær, klokker, smykker, souvenirer, vesker osv så må dere prute, det er det penger å spare på! Sier de 2000baht, så sier du 1000baht. Gylne regel er å prute halvparten av deres pris. På kvelden er det masse she-males i Bangla Road og også en del prostituerte. Bare å gå inn for det med et åpent syn, for det er litt av en gjeng som kan gi deg en god latter!
Snil@ Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2007 Vi skal til i nærheten av Patong, ca 4 km fra. Phi Phi er det fint der? Det er en øy, ikke sant? Som du skjønner er jeg ikke så veldig kjent.... Det skal bli så herlig, jeg hører av andre som har vært der at de gjerne reiser tilbake, så det må jo være positivt.... Maja_83: Er det veldig billig med klær? Var du hos skredder og fikk sydd, var du fornøyd?
gard Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Hei Jeg har laget et Thailand Google kart: http://gardkarlsen.com/thailand_google_map.htm . Det er ikke helt 100% klart enda men det vil vise deg hvor Phuket er iforhold til Phi Phi etc. Bare zoom in på Phuket området så vil du se :-)
Snil@ Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2007 Tusen takk. Har du noen tips for hva vi kan gjøre på Phuket? Vi er en barnefamilie...
Gjest vsn Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Spent på svar jeg også. Vi skal til Phuket om ikke så lenge...
gard Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Hei Har ingen konkrete forslag men det pleier å være mye informasjon på hotellene i Thailand om turer man kan dra på osv så det burde ikke være noe problem. Jeg har ikke vært på Phuket siden 1998 og det har som kjent skjedd mye siden den gang. Men her er reisebrevet fra 1998: http://gardkarlsen.com/thailand.htm
Maja_83 Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Vi skal til i nærheten av Patong, ca 4 km fra. Phi Phi er det fint der? Det er en øy, ikke sant? Som du skjønner er jeg ikke så veldig kjent.... Det skal bli så herlig, jeg hører av andre som har vært der at de gjerne reiser tilbake, så det må jo være positivt.... Maja_83: Er det veldig billig med klær? Var du hos skredder og fikk sydd, var du fornøyd? ← Ja, Phi Phi er en øy Klær er veldig billig, du finner en del uekte varer, men de har faktisk ok kvalitet. Belter (feks Diesel, Dolce & Gabbana, Dior osv) koster ca 300 baht - 50 norske kr- og t-shirter koster ca 150 baht - 25 norske kr. Selgeren kommer garantert til å prøve seg på en høyere pris, men da bare sier du at du skal ha det for den prisen, for det er det du har betalt andre steder. Samboeren min sydde seg 6 skjorter og de var perfekte i form og fasong! Han tok med seg en han var fornøyd med hjemmefra og så "kopierte" skredderen snittet på den. Han betalte 110 norske kr pr skjorte. Dere må ikke la dere bli lurt av at skredderen sier at "jammen det er dårligere kvalitet, osv osv". Skreddersydde skjorter skal ikke koste mer enn 100 - 130 kr stykk. Ang. å sy seg drakt for oss kvinner så blir det sjeldent vellykket. De har et veldig umoderne snitt de bruker, så ta med deg noe de kan kopiere om du begir deg ut på dette...
Amygdala Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Var i Phuket og på Phi Phi i februar 2004. Det er et flott sted, og jeg tror dere kommer til å få det fint der! Alltid masse aktiviteter å ta seg til, flotte strender og mye shopping. Det er litt vel mye turister der etter min smak, men absolutt er kjempeflott sted! Dere kommer ikke til å kjede dere et sekund! Både jeg og han jeg reiste sammen med fikk sydd oss masse klær hos skredder, knallbillig og kjempegod kvalitet! Endret 12. januar 2007 av Amygdala
Snil@ Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2007 Tusen takk for tipsene dine Maja_83. De skal vi ta med oss.... Og tusen takk til dere andre og... Dere må gjerne komme med flere tips, og gjerne om ting vi burde se eller gjøre.
aimee Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg kom hjem fra Karon, Phuket på torsdag *snufs*, skulle gjerne vært en uke lenger! Gled dere masse, det er herlig der! I tillegg til disse øyturene sojm er fantastiske, vil jeg gjerne anbefale elefantturene! Det er noe av det største jeg har opplevd i mitt liv. Vi bestillte en timestur i jungelen og fikk ri den alene også. Helt ubeskrivelig opplevelse! Ellers er det mye bra som er nevnt her, strender, skreddere etc - gjør det! Det er reiseoperatører på hver hjørne med mange forskjellige tilbud. Barna vil sikkert elske Phuket Zoo Endret 14. januar 2007 av aimee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå