Gå til innhold

Japan i februar/mars

Fremhevede innlegg

Gjest -eline-
Skrevet

Hei!

Jeg drar til Japan om ikke så lenge ( :hoppe: ) sammen med klassen, og holder nå å sette opp program. Vi har vært i kontakt med endel som har gitt oss tips, men man kan aldri få for mange. Hva er must-do i Tokyo og Kyoto? Vi er designstudenter (interiør, møbel, visuell kommunikasjon, klær&kostyme) så vi er jo selvsagt på utkikk etter ting relatert til dette, men også andre ting vi bare må få med oss for å virkelig ha opplevd dette landet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var i tokyoo i november ifjor kom jeg helt på slutten av en stor designmesse. Fikk ikke gått, men fikk inntrykk av at det er mye å se også utenom denne årlige begivenheten. Jeg fant da også en oversikt over messer denne våren (på internett), men lagret ikke siden i favoritter. vel, dette var ikke mye hjelpsomt... :)

Ok, for et skikkelig art deco-kikk er foayéen på Imperial Palace hotell verdt en titt (rett ved giza). Dessverre bare en kopi av originalen av Frank Lloyd Wright, men men. Et annet tips er å ta en titt i en slik fancy butikk som selger utstyr til hunder og katter. Seriøst, man kan kjøpe designsofakopi til bikkja si...

Men kommer du til Japan litt for tidlig for kirsebærblomstringen?

Skrevet

Layer House i Kyoto bør oppleves.

Skrevet

Hei

Jeg var i Tokyo og Kyoto i mai 2005 sammen med kona. Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der :-) Ta kontakt dersom du har spørsmål ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...