Gå til innhold

Oppkjøring


Devana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg holdt på å kjøre ned en fotgjenger - i et fotgjengerfelt - med stod. Det viktige er å si etterpå hva som var galt og hvorfor om sensor spør. Det var det som reddet meg. Siden har jeg kjørt ganske så plettfritt tror jeg. Var bare altfor nervøs den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kommentar om fartstilpasninger. Sensor mente jeg skulle kjøre i 60-70km/t i 80-sone, og holde 40km/t i 30-sonen. Hun var en eldre dame, så det kan kanskje forklare sitt, for det er vel meningen at vi skal holde fartsgrensene når føret tillater dette?

Jeg holder vanligvis farten i de lavere fartssonene, mens jeg ikke er fullt så flink på veier med høyere fartsgrense, og jeg har følgelig fått min del av fartsbøter for dette. Ellers er jeg grei nok som sjåfør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre det fordi jeg stoppa i god tid for fotgjengere faktisk, men da ble jeg sint og sa at det verste jeg visste var slike som stoppa rett før fotgjengerfeltene når jeg skal over, ikke slakker ned eller noe, slik at man ikke tør å gå over..

Men hun mente at jeg måtte ta mer hensyn til bilene bak meg, for de skjønte ikke hva som skjedde hvis folk begynte å slakke av foran fotgjengeroverfelt for tidlig.. Men jeg stod da, og jeg fikk ingen feil som hun hadde notert seg heller.. For det var egentlig ingen feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å ha god flyt i kjøringen, klare å se faresituasjoner og reagere på dem. Ikke skremme folk ved å bremse for seint og ikke irritere folk (og skape faresituasjoner) ved å bremse for tidlig.

Flyt og konsentrasjon er stikkordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med samboeren din! Jeg strøk også den første gangen. Var veldig lei meg selvsagt, men var jo bare å bite tennene sammen og prøve igjen. Men jeg blir irritert når jeg tenker tilbake på det den dag i dag (er 6 år siden). Mener fremdeles jeg ikke fortjente det. Strøk da sensordama stoppet bilen i det jeg skulle kjøre inn på en vei. Hun mente nemlig det var for kort avstand bort til en bil som kom kjørende. Mener den dag i dag at det var forsvarlig å kjøre. Jaja. :forvirret: Lykke til neste gang til samboeren din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyt og konsentrasjon er stikkordene.

Jeg vil legge til en som er like viktig: planlegging. Se på skiltene, merk deg hvilken fil du skal legge deg i, følg med på trafikken rundt deg og prøv å forutse hva som skal skje og handle deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Han var skuffa, men skal ha en noen flere kjøretimer og en ny oppkjøring om ca en måneds tid, så det ordner seg nok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil legge til en som er like viktig: planlegging. Se på skiltene, merk deg hvilken fil du skal legge deg i, følg med på trafikken rundt deg og prøv å forutse hva som skal skje og handle deretter.

Tenkte at planlegging gikk inn under flyt jeg ;)

Planlegging er fryktelig viktig. Har du ikke tid til å planlegge, må du senke farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har (forhåpentligvis) oppkjøring snart, og jeg gruer meg! Kommer sikkert til å ødelegge alt fordi jeg er så nervøs, men man kan jo trøste seg med at oppkjøring kan du ta helt til du klarer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...