Gjest Badabing Skrevet 1. juni 2010 #21 Skrevet 1. juni 2010 Det hørtes fryktelig kjedelig ut. Hadde ikke giddet å dratt så langt og bare spist middag på hotellet. Da hadde jeg heller dratt et annet sted hvor man ikke blir syk. Man må jo ikke gjøre det, men vi hadde ikke noe valg slik vi bodde. Bare tenker at det går jo an å velge andre spisesteder enn kebabsjappa på hjørnet hvor fluene mingler eller kjøpe is i en bortgjemt kiosk. Om de holder seg til ålreite restauranter og andre hotellrestauranter, er det ikke slik at alle i Egypt blir syke. Hørtes så negativt ut i tråden her. Egypt har mye spennende å se, og det bør ikke være slik at man unngår å reise dit fordi man kjenner noen som har blitt dårlige i magen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #22 Skrevet 1. juni 2010 Ja, det er synd hvis man ikke drar pga at noen bekjente har fått litt diare. Det kan jo skjer hvor som helst der man drar til andre land der bakteriefloraene er annerledes. Selv spiste vi på 4 forskjellige restauranter uka vi var der.
Gunner Skrevet 1. juni 2010 #23 Skrevet 1. juni 2010 Jeg var i Sharm el sheik for to år siden i to uker. Vi forsøkte å være hygeniske, med spray og våtservietter men begge satt på potta i løpet av den første uka. Men det værste var at maten smakte helt for jævelig, uansett om du spiste biff eller kylling smakte det klor. Har snakket med andre etter vi kom hjem som hadde vørt fornøyd med maten. Vi var på resturant de tre første degene, resten av tiden spiste vi mc donalds, ikke akkurat noe gormet i lengden det heller, men det eneste alternativet vi fant.
marylinm Skrevet 1. juni 2010 #24 Skrevet 1. juni 2010 vi var i sharm el sheik. for 4 år siden. ingen av oss fikk mageproblemer
FoxyFish Skrevet 1. juni 2010 #25 Skrevet 1. juni 2010 Jeg har både vært i Sharm og i Kairo (der mange doer faktisk er hull i bakken. ingen overdrivelse der), men det var i Sharm jeg ble dårlig. Jeg var slått ut i 3-4 dager, og like oppblåst som en ballong. Jeg fløt i det minste godt i Rødehavet.
Moonspell Skrevet 2. juni 2010 #26 Skrevet 2. juni 2010 jeg har vært i Sharm 2 ganger og blitt dårlig begge gangene. Har sprita hendene godt, holdt meg vekke fra gatemat, salat, vannet osv Første gangen var jeg i en uke og slet med magetrøbbel i nesten et halvt år etterpå. Denne gangen var jeg 2 uker, kom hjem 16 mai og har fremdeles magetrøbbel. Egypt er en fantastisk plass jeg gjerne vil tilbake til, men maten er dårlig der nede.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå