Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fullført en bachelorutdanning, men jeg har ikke funnet meg tilrette i yrket jeg har valgt. Grunnen til dette er at jeg aldri har utdannet meg det jeg alltid har dømt om, nemmelig fotograf.

For å bli fotograf har må jeg ha videregående media og kommunikasjon og 2 år lærling eller gå fotofagskolen i 2 år i trondheim. Det er ikke et alternativ å flytte til trondheim, så da har jeg igjen media og kommunikasjon. Hvordan er det å ta de fagene jeg mangler som privatist? Går det egentlig ann? Noen som har erfaringer på dette? Jeg har jo generell studiekompetanse så jeg trenger bare spesialfagene.

Lurer egentlig på om dette er så lurt. Mulig jeg kanskje skulle bare forsette å jobbe innen yrket mitt. Det er på en måte litt rart å ta samme fag som 16 åringer etter jeg har blitt 20.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Du kan høre på en videregående skole som har MK om du kan få veiledning i fagene.. Det vil si at du får oppgavene som de på skolen får, og tilbakemelding på det du gjør.. For på privatisteksamen skal du reflektere over ting du har lagd, både bilde, tekst og lyd.. Og da er det greit å ha noen oppgaver å reflektere.. Vi hadde iallefall ei i klassen min som hadde allmennfag, som bare tok mediefagene, og hun var aldri på skolen..

Skrevet

Jeg tok den teoretiske biten av fagbrevet som privatist, men dette var i kokkfag, mulig det er annerledes for fotagraf.

Det fungerte på den måten at jeg måtte gå et år ekstra i lære (egentlig 2, men fikk fratrekk for relevant erfaring samt artium). I løpet av læretida måtte jeg lese teorien på egenhånd og gå opp til en teoretisk, tverrfaglig eksamen.

Og dett var dett, veldig uproblematisk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...