Gå til innhold

Symfyse-fundusmaal


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Jeg ble maalt i dag, er 31+5, og livmoren ble maalt til 33 cm. Det var visst helt perfekt, i foelge legen. Hva ligger dere paa? Synes nemlig selv jeg ser veldig stor ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24+3 var målet 26 cm. Jordmora syntes dette var høyt.... Blir spennende å se hva det blir på kontroll nå denne torsdagen (da er jeg 28+3). Håper det ikke har økt så masse...

men, føler samtidig på meg at jordmor og lege måler litt forskjellig. (går annehver gang til hver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forige måling 31+4 var jeg 29cm det er mitt på normalene på skjemaet her i norge. Men jeg får komentarer på at jeg er liten så hvem vet, kan ikke skjønne at de få cm fra meg til deg har så mye å si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, føler samtidig på meg at jordmor og lege måler litt forskjellig. (går annehver gang til hver).

De stemmer det. Jeg skal ikke ta alle under én kam, men jordmødrene er ofte flinkere til å måle riktig SF-mål enn legene. Jordmødrene gjør jo dette flere ganger hver dag, og har derfor nødvendigvis mer trening enn legene! :)

(Sa min jordmorsvigerinne for å berolige meg etter legens gedigne (feil)måling!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forige måling 31+4 var jeg 29cm det er mitt på normalene på skjemaet her i norge. Men jeg får komentarer på at jeg er liten så hvem vet, kan ikke skjønne at de få cm fra meg til deg har så mye å si :-)

Jeg har innsett at folk aldri blir "fornøyd" . Jeg er nemlig både DIGER og SVÆR hver gang jeg møter noen familiemedlemmer. :forvirret: De gjør et stort nummer av at hvis jeg fortsetter å vokse kommer jeg til å bli enorm og større enn noen de har sett før.

Vi er nok normale alle sammen og får bare blåse i hva alle andre sier :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har innsett at folk aldri blir "fornøyd" . Jeg er nemlig både DIGER og SVÆR hver gang jeg møter noen familiemedlemmer. :forvirret: De gjør et stort nummer av at hvis jeg fortsetter å vokse kommer jeg til å bli enorm og større enn noen de har sett før.

Vi er nok normale alle sammen og får bare blåse i hva alle andre sier :klem:

:Nikke:

Faar ogsaa lignende kommentarer, Arwen. Derfor er det saa beroligende naar legen/jordmor sier at jeg IKKE er det (sier ikke at jeg er spesielt liten heller, da! :ler: ), og at jeg kan vaere fornoeyd med hvordan nurket vokser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble skikkelig beroliget av jordmor både sist gang og gangen før der igjen. Var jo redd for en kjempebaby :sjenert:

Min teori (siden det er de eldre som roper høyest) er at de gjemte magene sine mye mer før med store overdeler. Da ser man jo bare generelt stor ut, man ser egentlig ikke magen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sniker:

Dere er da ikke store før dere er uten for den grønne boksen ;)

*og det var jeg ja*

Jeg har vært utenfor og er fortsatt akkurat på kanten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg faar ikke se hverken roede streker eller groenne bokser, jeg.... :sur: Bare beskjed om at jeg ligger innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste SF-mål var 31 cm i uke 32. Har stort sett fått høre at jeg ikke ser så stor ut, men synes selv magen er enorm.

Så lenge lege/jordmor er fornøyd får vi stole på dem! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kontroll igår (28+3) var jeg i ca 30 cm... Ganske høyt egentlig :sjenert:

Men jeg har lest flere steder, så trenger det ikke å bety en kjempebaby (selv om pappa'n var 5 kg da han ble født :forvirret: )

Legen mumla noe om ekstra ul, men det må vel bli senere vel, hvis målene fortsetter å være høye... Noen som vet hva de sjekker da? Kan de måle babyens vekt på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...