Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, vi er veldig på glid ang å bestille reise til Egypt i begynnelsen av juni... MEN jeg lurer litt på temperaturene der nede da. Det ser ut som det er rundt 35 grader, kan det stemme? Det er i så fall helt ok, men hvis det begynner å komme opp i mot 50 så kan det bli i varmeste laget liksom :o Kanskje vi heller skal ta hellas i juni og spare egyptturen til vinteren.....? hm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egypt er satans varmt på den siden av året. Dere får en svett ferie. Jeg pleier ikke å reise til slike typiske kokvarme steder i sommerhalvåret, det er så mye mer behagelig når temp. begynner med tallet 2 og ikke 5.

Endret av Antoinette
Gjest gjesta
Skrevet

Har ikke vært i Egypt, men jeg var i Tyrkia i slutten av juni for en par-tre år siden. Det var i varmeste laget for meg i hvert fall, og jeg vil tro det er minst like varmt i egypt.

Skrevet

Det er ofte oppi 40 grader i skyggen i Egypt, iallefall i innladet, Kairo osv.. Og det er jo helt utholdelig å ligge i solen når det er 40 grader i skyggen.. Jeg var i Egypt i januar, og anbefaler det!:) 25 grader i skyggen i gjennomsnitt, og varmt og deilig i solen!:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Deprimerende lesning... Jeg har så lyst til Egypt på bryllupsreise, men da er det mest aktuelt å reise siste uka i juni/første i juli. Og min forlovede er ikke så glad i sååå mye varme.

Jeg leser at det er normalt med 35-36 grader på den tida, hos reiseoperatørene (en sa 31) og det er muligens litt varmt... Ingen av oss har erfaring med å reise til "syden", så jeg vet ikke noe om hvordan temperturene der oppleves. Jeg vet at det er forskjell på "våte" og "tørre" grader, men ikke helt sikker på hva som er verst, og hvor ille det vil være med en tur på Nilen eller badeby i Egypt...

Men, opp mot 50?

Da er det nok ikke aktuelt for noen av oss!

Skrevet

Vi skal til Egypt siste uka i juni. Vi har ringt rundt til forskjellige reiseoperatører, de sier alle at temperaturen ligger rundt 35 grader. Varmt blir det nok, men vi holder ut såpass :)

Jeg har også snakket med flere som har vært i Egypt i juli, og de sier tempen ligger rundt 35 grader. I sola kan det komme opp mot 50, men man holder seg da i skyggen midt på dagen. Reiser man for å ligge i sola er det vel ikke det mest egnede reisemålet, men vi skal gå i pyramider og kose oss, så jeg tror det kommer til å gå bare fint!

Skrevet

Opp mot 50 grader i skyggen er rett og slett for ille ja. 35 i skyggen, mot 50 i sola kan jeg takle, men ikke 50 i skyggen, derfor må jeg vel dessverre skrinlegge den planen.

Og da, da er jeg helt tom for ideer om hvor vi skal dra...

For ja, delvis er det jo for å ligge i sola vi drar. Dvs, ligge litt i sola, bade en del, OG om vi drar til egypt, se pryramider og sånn da, det er jo DERFOR jeg har lyst tid, ikke for sola sin del. Men, jeg tror det forblir en drøm, pga varmen...

Så da blar jeg videre omkring på reiseoperatørenes sider. Eller, så kan vi jo ta den andre viaianten vi snakka om, bestille flybiletter til paris, være der i noen dager, videre til rivieraen, være der til vi har vært borte i 2 uker, og fly hjem. Bare så mye ENKLERE for "førstegangsreisende" å bestille en ferdig "pakke"... Og det finner jeg ikke til frankrike uten om en operatør som har til nice (og da får vi ikke med oss Paris) men med avreise på søndags formiddag eller noe sånn, så blir det "litt" stress...

Skrevet

Hva er planen deres med denne ferien da? Hadde dere tenkt å se pyramider osv eller hadde dere tenkt dere en badeferie?

Det er flust av vakre steder dere kan reise til som ikke er så varme!

Skrevet

Vår?

Planen vår er bryllupsreise... en romantisk, avslappende tid for de nygifte...

Planen med Egypt var jo delvis pyramidene (tenkte enten på cruise på Nilen eller i alle fall mange slike "utflukter" til Luxor, Kongenes Dal etc den ene uken) og da "badeferie" den andre uken.

Men når vi dropper Egypt med hensyn til min kommende ektemanns helse og velvære (han kan nok takle 30-35 grader til nød (men unngå sola da) men ikke faren for 40-50) så er vel planen rett og slett lange, late dager.. :)

For å ikke kuppe denne tråden har jeg planer om å starte en ny jeg... for jeg har oppdaget at det er mye rart jeg lurer på i denne sammenheng...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...