Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dere som går på det fornøyd? Tar det lang tid før hormonene er ute av kroppen igjen hvis man vil slutte?

Er generelt skeptisk til hormonprevansjon, men synes plaster høres litt greit ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd! Har ikke sluttet ennå, så aner ikke hvor raskt hormonene er ute av kroppen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva bruker du nå, og hvorfor vil du bytte?

Skrevet

Nå bruker jeg ingenting av naturlige årsaker ;) Har ikke gått på hormonprevansjon på mange mange år, så skal begynne på noe, ikke bytte fra noe.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ok...

Min lege anbefalte iallefall ikke p-plaster fordi hormonene visstnok sitter lenge, og de vet foreløpig lite om ettervirkningene.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg brukte det en stund, og var veldig fornøyd bortsett fra at jeg hadde mellomblødninger (men det fikk jeg av alt annet også). Men det kan være litt vanskelig å få den til å sitte fast i begynnelsen, fant til slutt ut at det eneste stedet som fungerte for meg var å ha det på rompa. Hormonene gikk ut av kroppen med en gang, hadde mensen igjen måneden etter jeg sluttet.

Skrevet
Ok...

Min lege anbefalte iallefall ikke p-plaster fordi hormonene visstnok sitter lenge, og de vet foreløpig lite om ettervirkningene.

Da er det uaktuelt for meg. Takk for info :)

Skrevet

Vet ikke om du har tenkt å amme? Siden du er gravid nå, og kanskje vurderer prevensjon etter fødselen?

I tilfelle anbefales ikke hormonpreparater som inneholder østrogen, da det kan påvirke melkeproduksjonen (mindre melk).

Av alternativer da er enten kondom, minipille, spiral eller den nye minipillen Cerazette som har et lenger "huskefrist" enn de vanlige minipillene (12 timer vrs 1 time).

Eller ikke noe, og ta sjansen på to tette.

Dette kommer garantert legen din ta opp på seksukerskontroll, men det er greit å ha tenkt seg litt om på forhånd.

Skrevet

Kommer ikke til å bruke noen ting med hormoner mens jeg ammer, bare vurderer hva jeg skal gjøre etter det (tidlig ute ja...) Egentlig har jeg ikke lyst å bruke noenting med hormoner, hvertfall ikke før jeg har fått de barna jeg skal ha.

Skrevet

Og går ut fra at du har sett på ovusoft ol? Fungerer fint det, etter litt trening :)

Skrevet
Og går ut fra at du har sett på ovusoft ol? Fungerer fint det, etter litt trening :)

Det har jeg aldri hørt om, så har ikke sett på det nei. :)

Skrevet
Det har jeg aldri hørt om, så har ikke sett på det nei. :)

Det kan ordnes :)

Hadde noen linker her et sted:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=167623&hl=

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=158218&hl=

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=156659&hl=

Der er det diskutert fram og tilbake. Et tips, ikke prøv å les alt på 15 minutter, da kan det fort bli overveldende og virker totalt uoverkommelig. Det er lettere enn det ser ut som ;)

www.ovusoft.com er rett hjem til selve dataprogrammet.

Har brukt det selv i flere år, og er veldig fornøyd :)

Skrevet

Helt enkelt, er det temping?

Skrevet
Helt enkelt, er det temping?

:Nikke:

Temping, og jeg bruker som regel sekret som en ekstrahjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...