Rosenrød Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Går på detoxkur denne uken og tenkte jeg skulle lage en oversikt over hva jeg spiser. Dersom noen har gode oppskrifter eller lignende (sunne!) er det bare å komme med tips! Mandag: Frokost: banan og gulrøtter Lunsj: rugsprø med magert kyllingpålegg, tomat og agurk Middag: wok med kyllingfilet, gulrot, squash, mais, løk, broccoli, paprika og soyasaus med brun naturris til.. Mellommat: druer, gulrøtter Dere som har peiling, ser dette greit ut?
Rosenrød Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 9. januar 2007 Dagen i dag ble ganske lik som i går, så i morgen må jeg finne på noe nytt. Tirsdag: Frokost: gulrøtter og druer Lunsj: rugsprø med magert kyllingpålegg og agurk, pluss noen cherrytomater Middag: restene av woken fra i går Kveldsmat: honningmelon og banan Mellommåltid: banan, gulrot, druer Til lunsj i morgen har jeg laget salat, og så blir det fisk til middag tenker jeg! Er det noen som har peiling som kan si om jeg spiser riktig?
Gjest Deception Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Egentlig tror jeg ikke jeg forstår hva du mener med "detox", men du spiser alarmerende lite, og altfor ensidig. Du får i deg altfor lite proteiner, altfor lite fett, og en stor mengde raske karbohydrater fra frukten, men altfor lite langsomme karbohydrater og fiber. Håper du ikke har tenkt å holde på med dette lenge, for en slik kur skader helsen i lengden. Du burde helt klart forsøke å få i deg proteiner til alle hovedmåltidene, i form av egg, kjøtt eller fisk. For meg er detox at man spiser sunn, ubehandlet mat uten for mye tilsetningsstoffer, samt kutter ned på koffein, sukker og kunstige søtstoffer. Det du beskriver der, ser mer ut som en skummel sultekur.
Rosenrød Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2007 Hehe, du trenger ikke være redd for meg, kuren går bare over fem dager, og jeg er altfor glad i god mat til å holde på med dette lenge! Selve kuren kjøpte jeg i England, tar en tablett og drikker en liter vann iblandet et eller annet hver dag. Men jeg tar til meg det du sier om at jeg får for lite fett o.l. Hva sier du om dagens mat? Onsdag: Frokost: banan, gulrot og druer Lunsj: salat laget av kyllingfilet, naturris, agurk, rødløk, paprika og ruccula Middag: ovnsstekt torskefilet, søtpotet og wkede grønnsaker; squash, løk, gulrot, broccoli Dessert: fruktsalat av banan, kiwi, ananas, honningmelon og vaniljekesam Hva tenker du at jeg bør spise mer av? Og er det ikke bra å spise mye frukt og grønt? På pakningen til kuren stod det en skulle spise mest mulig av dette. I tillegg blir jeg mett av det jeg spiser, det er ikke sånn at jeg går rundt og er sulten....
Rosenrød Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 Og til kvelds blir det grove rundstykker med egg og liiiiiiiitt majones!
Gjest Deception Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg vil si, fra mine ståsteder, at det du spiste i går var mye bedre. Du fikk i deg ordentlig mat med proteiner både til lunsj og middag, og ikke fullt så mye druer, som egentlig bare inneholder masse vann og fruktsukker. For noen dager er nok en slik kur helt OK, men i lengden ville det tære på muskelmassen.
Rosenrød Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2007 Flott! Tusen takk for tilbakemelding! Men det med druene, vil det si at det ikke er stort mye bedre å spise druer enn snop?
Gjest Deception Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Flott! Tusen takk for tilbakemelding! Men det med druene, vil det si at det ikke er stort mye bedre å spise druer enn snop? ← Nå er ikke jeg noen kaloriteller, men i mitt hode er det enkelte frukttyper som er nesten jevnstilt med godteri når det gjelder sukkerinnhold, og der står druer på toppen. Selvsagt er det uansett sunnere å spise frukt, pga. vitaminer, fiberinnhold (lite i druer, vil jeg tro?), pluss null tilsetningsstoffer, og det samme gjelder tørket frukt, der mange tenker sunt=kalorifattig. Men så lenge du ikke tenker kalorier, kan du trygt spise druene dine. Selv blir jeg ufattelig oppblåst i magen av druer.
Rosenrød Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2007 Torsdag: Frokost: Et grovt rundstykke med egg og majones Lunsj: Pastasalat med solsikkebrød til Før middag: speltbrød med ruccola, egg, majones og rødløk Middag/kvelds: Hønsesuppe (kokt høne, buljong, hakkede tomater, pepper og peanutsmør) Ellers: banan og gulrøtter Bare en dag igjen av kuren! Synes jeg har vært ganske flink som har holdt meg (nesten) borte fra fett og sukker. Skal prøve å fortsette med i alle fall et snev av dette.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå