Gå til innhold

Farmen 2007

Cuba

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok tatt til tårene jeg og, om jeg hadde vært såååå nærme finalen før tauet knøt seg.

Joda, å ta til tårene er helt greit...Men hun ula jo som om hennes mann skulle vært død, jo...... Det ble jo helt latterlig..... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest **Evergood**
:) Nå er jo smaken hos mennesker heldigvis delt - derfor har vi ulike meninger.

Men når det er sagt, mener jeg at grunnen til mye negativt ang Agnethe er hennes oppførsel.. Hun prøver å fremstå så "dydig" - ett hakk bedre enn alle andre... Snakker bestandig i en nedlatende tone..Det faller ikke i god jord hos de fleste.

Dessuten har hun baksnakket forferdelig..... Ei skikkelig kaklehøne...

Hun har klaget, sutret og baksnakket seg gjennom hele Farmen.

Itillegg all denna grininga - og "pipestemme - sutringa."

Hun har vært en utrolig dårlig taper.. Ikke unnet noen andre noe.. Skjønte nok ikke selv hvorfor hun ikke vant.

Dette er min mening om hvorfor hun er dårlig likt..... Det er greit at jeg ikke kjenner henne - men jeg må jo vurdere utifra hva jeg ser....og vi seere har sett veldig MYE av Agnethe.... og veldig lite av det har vært positivt....

Jeg må faktisk si meg enig med deg.

Under utspørringen, så ble jeg ikke overrasket at det var Jarl som tok opp det med å spise på den øya.

Endret av **Evergood**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange skriver negative ting om Agnethe. Det skjønner jeg ikke.Hvorfor ikke skrive negative ting om de 2 som var i finalen. Ingen av de to er verdige vinnere. Enda ei gang en som ikke er en verdig vinner som vant. Tragisk!!!!!!!!!

Jeg er helt enig! For det første synes jeg Agnethe virket som en kjempeålreit jente, og for det andre irriterer det meg at tv2 tillater denne type fjusk kun for å øke seertallene! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*
Jeg er helt enig! For det første synes jeg Agnethe virket som en kjempeålreit jente, og for det andre irriterer det meg at tv2 tillater denne type fjusk kun for å øke seertallene! :frustrert:

Enig med dere. Helt vanvittig at de godtar juks når det faktisk er snakk om så store premier som her. Han blir nok ikke akkurat mer populær når de finner ut at han brukte av fellesskapets penger på godsaker som kun ble tildelt hans eget "lille hoff" der inne ... Det må være bittert for de som har fulgt spillereglene å se at det lønner seg å være drittsekk og at en av de verste juksemakerne går av med gevinster for over 1 million kroner.

Siste gang jeg bruker av min fritid på å følge Farmen og lignende serier som kun dreier seg om å være sleipest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med dere. Helt vanvittig at de godtar juks når det faktisk er snakk om så store premier som her. Han blir nok ikke akkurat mer populær når de finner ut at han brukte av fellesskapets penger på godsaker som kun ble tildelt hans eget "lille hoff" der inne ... Det må være bittert for de som har fulgt spillereglene å se at det lønner seg å være drittsekk og at en av de verste juksemakerne går av med gevinster for over 1 million kroner.

Siste gang jeg bruker av min fritid på å følge Farmen og lignende serier som kun dreier seg om å være sleipest mulig.

Du må nok ta en titt på gamle episoder - før du uttsaler deg så kvast. Mikkel fisket SELV fisken og han RØKTE den selv... Dette hadde ikke noe med ukesoppdraget den uka og gjøre.HAN HADDE MED SEG FISKEN på torget, SOLGTE DEN OG KJØPTE MAT FOR DISSE PENGENE.. SÅ HAN STJAL IKKE FRA FELLESKASSA!

DET er en stor forskjell.......

Det er en annen ting at han tok seg "fri" fra jobbingen - for å spise..... Men det han spiste "fanget" han SELV.... Alle de andre hadde vel også lov til å spise så mye de ville - bare de fant det selv....

Men selvom han "tok seg fri" fra jobbingen - jobbet han vel mange ganger så mye som de andre (kanskje ikke Ole M) ellers.......

Syntes ikke baksnakking er noe bedre - enn å skulke unna jobben (når han alikevel tar den igjen etterpå...) Baksnakking er noe av det styggeste jeg vet. DET GJØR DEG TIL ET USSELT MENNESKE DET........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Du må nok ta en titt på gamle episoder - før du uttsaler deg så kvast. Mikkel fisket SELV fisken og han RØKTE den selv... Dette hadde ikke noe med ukesoppdraget den uka og gjøre.HAN HADDE MED SEG FISKEN på torget, SOLGTE DEN OG KJØPTE MAT FOR DISSE PENGENE.. SÅ HAN STJAL IKKE FRA FELLESKASSA!

Det er en annen ting at han tok seg "fri" fra jobbingen - for å spise..... Men det han spiste "fanget" han SELV.... Alle de andre hadde vel også lov til å spise så mye de ville - bare de fant det selv....

Men selvom han "tok seg fri" fra jobbingen - jobbet han vel mange ganger så mye som de andre (kanskje ikke Ole M) ellers.......

Syntes ikke baksnakking er noe bedre - enn å skulke unna jobben (når han alikevel tar den igjen etterpå...) Baksnakking er noe av det styggeste jeg vet. DET GJØR DEG TIL ET USSELT MENNESKE DET........

Joda, å ta til tårene er helt greit...Men hun ula jo som om hennes mann skulle vært død, jo...... Det ble jo helt latterlig..... 

Dessuten har hun baksnakket forferdelig..... Ei skikkelig kaklehøne...

Hun har klaget, sutret og baksnakket seg gjennom hele Farmen.

Itillegg all denna grininga - og "pipestemme - sutringa."

Hun har vært en utrolig dårlig taper.. Ikke unnet noen andre noe.. Skjønte nok ikke selv hvorfor hun ikke vant.

Håper vi slipper skuffelsen av at Agnethe vinner  :kjempesinna:

Sutreberta tapte...... 

:hoho:

Vinner den sutrete pipestemma (Agnethe) Farmen, er det liten vits i å kalle det "kampen for å overleve". Hun har jo bare klamret seg til mannen sin, baksnakket og grini..

:klaske:

Det viktigste for meg er at Agnethe ikke vinner....   :legrine:

Astrid var en lat og elendig storbonde. Prøvde å legge skylden på de andre, for at ukesoppdraget gikk i vasken... Møkka kjærring... Hu får ta ansvar for sine egne feil selv...

Astrid er en utrolig dårlig storbonde. Hun er lat og prippen  :overrasket: 
Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*

Så du mener oppriktig at Mikkel ikke baksnakket noen mens han var på Farmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Å diskutere hva den enkelte har gjort og ikke har gjort blir jo helt tåpelig. Det vi får se er jo kun en bitteliten prosent av alt som skjedde der inn. Og det er klippet av TV2. Det er sikkert mye "uetisk" som har skjedd der inne som vi ikke har sett + at noe av det vi har sett har blitt klippet på en sånn måte at det virker enda verre. F.eks den utspørringa i går; det virket jo som om Astrid hadde smugspist mer enn Mikkel!

Verdig vinner eller ikke, Mikkel vant Farmen. Han jobbet godt hele veien, unngikk å komme i kamp mer enn en gang, spilte kortene sine riktig, ble storbonde flere ganger og fikk flest stemmer av de andre deltakerne. At han i tillegg har en solid dose kunnskap om gardsliv gjorde at han vant.

Farmen er et spill, en konkurranse der det gjelder å komme lengst. Hadde noen av deltagerne ikke fulgt reglene, hadde de blitt disket eller fått en annen form for straff. Det har vi sett i tidligere episoder.

Endret av Primula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk deres "juks" dem til finalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med siste tale! Farmen er jo kampen for tilværelsen, og det at Mikkel fant på alternative måter å få inn penger på er vel ikke noe galt. Alle de andre kunne gjort det samme, men brukte heller tiden på å surre rundt og baksnakke.

Mikkel jobbet også hardt hele veien og satt ikke på rompa. Verdig vinner synes nå jeg.

Når dere snakker om juks, det er jo like ufint å prøve å spolere ukesoppdraget for å hindre at storbonden får finalekniv. Spolering av oppdrag ødela jo for alle når det gjaldt innkjøp og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Tara*
Hvordan fikk deres "juks" dem til finalen?

I mine øyne er det juks - men i produsentens øyne så er det tydeligvis helt ok. Nå husker ikke jeg hver kamp på Farmen - men det er klart at dersom Jarl og Mikkel gikk videre på bekostning av andre - så har de jukset. De andre spiste den maten som var til rådighet og de delte den broderlig - mens Jarl og Mikkel syntes de fortjente mer enn de andre så de brukte masse tid på å fiske og bare biter av denne fangsten gikk til fellesskapet - mens store mengder ble delt på de to alene hver dag.

Det skal ikke mye fantasi til for å skjønne at ekstra mat gir ekstra krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Bare et lite spørsmål.... Hvor mange av ukesoppdagene hadde blitt fullført hvis det ikke hadde vært for Mikkel? Jeg tror hans arbeidsinnsats reddet MANGE oppdrag. Men det er nå min mening da....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silkesvarten
:) Bare et lite spørsmål.... Hvor mange av ukesoppdagene hadde blitt fullført hvis det ikke hadde vært for Mikkel? Jeg tror hans arbeidsinnsats reddet MANGE oppdrag. Men det er nå min mening da....

det er jeg enig med deg. i......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:grine::grine: Jeg har vært på kurs i helga så jeg gikk glipp av finalen, ikke rakk jeg reprisen heller :grine::grine::grine:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:  :grine: Jeg har vært på kurs i helga så jeg gikk glipp av finalen, ikke rakk jeg reprisen heller  :grine:  :grine:  :grine:

Du kan se det på web-tv da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula
De andre spiste den maten som var til rådighet og de delte den broderlig - mens Jarl og Mikkel syntes de fortjente mer enn de andre så de brukte masse tid på å fiske og bare biter av denne fangsten gikk til fellesskapet - mens store mengder ble delt på de to alene hver dag.

Det skal ikke mye fantasi til for å skjønne at ekstra mat gir ekstra krefter.

Hvordan vet du at det var hver dag? Det var vel ikke det vi tv- seere fikk inntrykk av akkurat. Det virket ikke som om det var så mange ganger det skjedde. Og store mengder kunne det jo ikke være. Mikkel sa jo selv i går at de kastet enorme mengder fisk på Farmen fordi de rett og slett fikk for mye. Ingen sa noe i mot det.

Og hvor går grensa for juks for deg *Tara*? Dersom Solveig plukket ti epler en dag, skulle hun delt dem med alle, eller kunne hun og Hanne delt dem seg i mellom? Hadde det vært juks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakker om juks, betyr ikke det nødvendigvis at alle må oppføre seg som engler for å kunne være deltakere evt. verdige vinnere i farmen. Men akkurat denne type fjusk synes jeg er langt over kanten, og burde føre til diskvalifisering fra tv2 sin side.

Alt dreier seg om mat i en slik setting. For det første dro Mikkel fordeler av økt energi og styrke til konkurransene, for det andre brukte han mat som middel for å skaffe seg allierte.

Og han tok, slik jeg ser det, fra felleskassen. Han brukte av arbeidstiden til egeninteresser, han påsto at jarl og han ikke hadde fått fisk etter mange timer på sjøen, mens sannheten var at de hadde lagt vekk alt til seg selv. Hvor da de andre ble sittende igjen uten mat osv.... :frustrert:

H.......drittsekktv!!!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...