Gå til innhold

Farmen 2007

Cuba

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig fikk Agnethe mest poeng. De gir jo ikke poeng til Ole M siden han er en sterk konkurrent. Jeg er også irritert på denne måten å avgjøre semifinaleplassen. Dette har ikke akkurat med gårdsliv å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hanne dreit seg ut. I og med at hun var med i "Syt og klag AS" (som noen her kalte det) skulle man jo tro at hun ville at Agnethe skulle vinne hele pakka. Og måten å gjøre det på er jo å IKKE stemme på Agnethe. Hun skulle heller ha stemt på Ole Magnus, som har en større sjanse til å ta hjem hele sulamitten. På den måten ville også Agnethe indirekte ha blitt en vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*

Bare ikke Mikkel vinner - jeg klarer rett og slett ikke å se på det selvsikre og selvgode ansiktet. Et skikkelig "dra-til-tryne" :ler:

Heia Agnethe og Astrid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest **Evergood**

Hvis jeg har forstått det rett, så er det først semifinale hvor 1 ryker ut.

Så selve finalen. Begge deler på lørdag kl 20:00.

Jeg tror at Agnethe ryker ut først. Og at Mikkel vinner, men jeg har begynt å håpe på Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Enig :Nikke: Håper heller på Astrid enn Mikkel hvertfall.

Agnethe er ikke den sterkeste i flokken akkurat. Svak både fysisk og psykisk.. Men, men - hun er jo søt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

teit måtte å finne siste semifinalist ja ...:(

Men vi så et klipp av at de andre deltakerne stemmer på (semi)finalistene. Tror dere det skjer i semifinalen eller finalen? Hvem tror dere vinner den avstemningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje Mikkel.. Han har jo på en eler annen slu måte vunnet seg inn hos alle. Han har jo hatt en bra taktikk - det må jo innrømmes.. Men samtidig så kan det være at de gamle deltakerne har snakket sammen og avslørt Mikkels matsmugling og smisking...? Så da blir det Astrid tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ikke mikkel eller astrid vinner. astrid har ikke stått på på alle ukesoppdragene, noe de to andre har. og mikkel har for høye tanker om seg selv.

HEIA AGNETHE.

så hadde det selvfølgelig vært gøy om en sørlending vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

dette hadde ikke noen håpet på!

Falske Agnethe ble med i semifinalen (skriver det, men tåler at det bli modderert bort)

Jeg håper selvsagt nå på Mikkel, men helt greit at Astrid vinner....men.........dersom Agnethe vinner videre da gidder jeg IKKE å se videre på dette programmet!

Noe så skuffende :grine:

KAN NOEN GRINE MED MEG OM DETTE? :grine:  :grine:  :grine:  :sur:  :tristbla:  :grine:

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

:grine::grine::grine: Jeg griner med deg på dette....... Jeg er sint :kjempesinna: også.... maken til urettferdig og tåpelig måte og avgjøre dette på.... Skulle det vært avsteming - burde jo alle deltagerene i Farmen gitt sin stemme iallefall... Ikke de 4 ( og når da i tillegg to av dem er gift - blir det

jo helt sykt) :kjempesinna:

Hadde forventet litt bedre tv2 underholdning og spenning - enn det ble i går ja...... Skjønte jo utfallet straks "oppgaven" var delt ut....

Vinner den sutrete pipestemma (Agnethe) Farmen, er det liten vits i å kalle det "kampen for å overleve". Hun har jo bare klamret seg til mannen sin, baksnakket og grini..:klaske:

:trene: STÅ PÅ MIKKEL - JEG HEIER PÅ DEG...

Endret av Myrthel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det etter min mening hips som haps hvem som vinner hele greia. Mikkel Rev har spilt mest taktisk. Jeg tror han vinner! Det har jo vært en slu rev som har vunnet hver bidige farmen runde til nå.

Jeg blir likevel ikke sur om det er Astrid eller Agnethe som seirer. Ole Magnus hadde jo pinadø fortjent premien etter å ha jobbet så hardt og iherdig og vært ærlig hele veien, og han får jo hytta og bilen om det er Agnethe som vinner. Astrid er et konkurransemenneske. Hun har ikke vært en del av den sure&grinete Hanne/Solveig/Agnethe-klanen, derfor er hun en av mine favoritter blant jentene.

Synd Laila røk ut da. Kjip måte å avgjøre det hele på i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med dere andre at det var en utrolig teit måte å avgjøre siste semifinalist på. :roll:

Jeg er kjempeskuffa over at hverken Laila eller Ole Magnus er i finalen. Nå kan egentlig hvem som helst vinne for min del, har ingen klar favoritt.

Tror Mikkel kommer til å stikke av med seieren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*

Uff ja ...jeg tror desverre også at Mikkel stikker av med hele sulamitten. Det vil i såfall være skikkelig urettferdig.

At produsentene ser gjennom fingrene med sånn oppførsel som Mikkel har utvist er med på å gjøre slike programmer mindre og mindre spennende. Det er akkurat det samme med 71 grader nord ... Hvor er spenningen blitt av? Og hvor er rettferdigheten? Det er jo blitt sånn at den sleipeste og minst spiselige personen stikker av med premien og kommer lengst. Det er ikke snakk om å prestere best - det er snakk om å spille kortene riktig. Jeg er SÅ lei av allianser ditt og allianser datt ...

Så mye mer spennende om produsentene hadde slått hardt ned på slikt samarbeid og "fusk" ... og kanskje lagt opp konkurransen til å dreie seg mer om fyskiske og psykiske prestasjoner. La konkurransen belønne de som er best når man kombinerer fysisk og sosial fremtreden og ikke de som kommer seg fram på andres bekostning og/eller ved å spille kortene sine riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja ...jeg tror desverre også at Mikkel stikker av med hele sulamitten. Det vil i såfall være skikkelig urettferdig.

At produsentene ser gjennom fingrene med sånn oppførsel som Mikkel har utvist er med på å gjøre slike programmer mindre og mindre spennende. Det er akkurat det samme med 71 grader nord ... Hvor er spenningen blitt av? Og hvor er rettferdigheten? Det er jo blitt sånn at den sleipeste og minst spiselige personen stikker av med premien og kommer lengst. Det er ikke snakk om å prestere best - det er snakk om å spille kortene riktig. Jeg er SÅ lei av allianser ditt og allianser datt ...

Så mye mer spennende om produsentene hadde slått hardt ned på slikt samarbeid og "fusk" ... og kanskje lagt opp konkurransen til å dreie seg mer om fyskiske og psykiske prestasjoner. La konkurransen belønne de som er best når man kombinerer fysisk og sosial fremtreden og ikke de som kommer seg fram på andres bekostning og/eller ved å spille kortene sine riktig.

Enig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chrizzy

Jeg er uenig. Om alt skulle være rettferdig, om alt skulle gå etter rettferdighetsprinsipper, så hadde farmen vært kjedelig. F eks at produsentene hadde brutt inn - Nei, dette er ikke rettferdig mot de andre! Det hadde nok vært verre. At Mikkels opptreden klarer å skape slikt engasjement, at man skriker om at det er urettferdig osv, det er jo det som gjør serien spennende. Og å se hvordan han opererer, samtidig som man ser hvordan han blir møtt av de andre deltagerne, det er jo bare virkelig interessant og artig å følge med på. Slike ting gjør serien verdt å se på. Det har etter min smak gått litt for lett for Mikkel, men det er jo de andre deltagernes "skyld". Og hive seg med i et hylekor mot dette kan lett utvikle seg til et Vallasyndrom.

Det er jo ikke slik at bare fordi man synes det er interessant å se på, at man støtter urettferdighet, eller nødvendigvis synes det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Reality- programmer kommer nok aldri til å bli rettferdige, rett og slett fordi det blir for kjedelig.

Dersom farmen skulle vært kun en konkurranse om å være fysisk og psykisk best , tror jeg det hadde blitt for kjedelig. Mye av det som fenger publikum er nettopp det sosiale spillet. Og det er jo en stor del av psykisk fremtreden som Tara kaller det.

Dersom f.eks fysiske konkurranser iblandet f.eks kunnskapskonkurranse hadde avgjort farmen, tror jeg Mikkel hadde vunnet.

Det som engasjerer seerne, og oss som skriver på denne tråden, er jo spillet, hvordan deltagerne opptrer i forhold til hverandre. Det er det som gjør det hele spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*

Men det ender opp med at færre og færre gidder se på programmet. 71 grader nord har mistet mange seere etterhvert som deltakerne begynner med denne irriterende alliansebyggingen fra de står på Lindesnes fyr. Hvem gidder å se på programmer som kun dreier seg om å være så sleip som mulig.

Når det gjelder Farmen, så kommer jeg alltid til å mene at Mikkel vant semifinale-deltakelsen på bekostning av Ole Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Tara*
Reality- programmer kommer nok aldri til å bli rettferdige, rett og slett fordi det blir for kjedelig.

Dersom farmen skulle vært kun en konkurranse om å være fysisk og psykisk best , tror jeg det hadde blitt for kjedelig. Mye av det som fenger publikum er nettopp det sosiale spillet. Og det er jo en stor del av psykisk fremtreden som Tara kaller det.

Dersom f.eks fysiske konkurranser iblandet f.eks kunnskapskonkurranse hadde avgjort farmen, tror jeg Mikkel hadde vunnet.

Det som engasjerer seerne, og oss som skriver på denne tråden, er jo spillet, hvordan deltagerne opptrer i forhold til hverandre. Det er det som gjør det hele spennende.

Mikkels problem er at hans forvregte syn på hva som er kvinne-arbeid og hva slags arbeid som egner seg for menn. Han fikk satt sammen separatoren på et vis ... ikke riktig - men det kom fløte ut - derfor fikk han godkjent. For Ole Magnus var det aldri noe som het kvinnfolkarbeid - så han både separerte, tovet og tok kjøkkentjenesten uten protester ... Så dersom de hadde fått litt mer spørsmål og oppgaver om slikt arbeid, så hadde Mikkel falt gjennom med en gang ... Grunnen til at han fikk delta i semifinalen og ikke Ole Magnus var at mentor så gjennom fingrene at han hadde satt separatoren sammen på feil måte .. og at han slo gresset lavere mot bakken enn Ole Magnus ... Når det gjaldt kjøttet så gjorde begge feil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...