Gå til innhold

Farmen 2007

Cuba

Anbefalte innlegg

Gjest Minimi
Han brukte fellespenger på å kjøpe mat som kun ble spist av ham og hans "heldige" utvalgte. Det samme gjorde Jarl da han var på handelsbryggen ... Sleipt, synes jeg .. har overhodet ikke sans for Mikkel. Når det gjelder fisken han og Jarl spiste så stjal de av lasset. Deres jobb var å skaffe fisk ... andre hadde andre oppgaver. At de valgte å spise store deler av fangsten selv var skikkelig sleipt. Jeg fatter nesten ikke at produsentene grep inn ... Husker ikke om noen av dem var i kamp på denne tiden - hvis så var så burde de vært disket.

Nei, ut med Mikkel ... jo før jo heller.

Jeg er helt enig! Syns det var utrolig sleipt av Mikkel og Jarl. Greit de fiska fisken selv, men som Tara sier så var det oppgava dems og fiske.

Ut med Mikkel! Liker han svært lite :frustrert:

Endret av Minimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at Hanne blir valgt til storbonde i dag. Klarer hun ukesoppdraget så sitter hun med to kniver i finaleuka....ikke bra.... Og blir hun storbonde så lurer jeg fælt på hvem hun kommer til å velge som førtekjempe.

Jeg syns enten Laila eller Ole Magnus er verdige vinnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Åh, var digg at Solveig røyk ut. Var møkk lei av sutringa til hun og Hanne.. Nei, Heia Mikkel og Laila :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med at Mikkel ikke trenger premien, er at jeg leste et interju med han, og at han er en av de største og rikeste reinbondene i landet. :)

Hva er en reinbonde`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Ole Magnus vinner. Han klager ikke, konspirerer ikke, smugspiser ikke, jobber, har kjempet og vunnet mange ganger og har aldri vært storbonde. Allikevel har han klart seg så langt!

Ole Magnus er en verdig vinner!! :)

Endret av Annie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte fellespenger på å kjøpe mat som kun ble spist av ham og hans "heldige" utvalgte. Det samme gjorde Jarl da han var på handelsbryggen ... Sleipt, synes jeg .. har overhodet ikke sans for Mikkel. Når det gjelder fisken han og Jarl spiste så stjal de av lasset. Deres jobb var å skaffe fisk ... andre hadde andre oppgaver. At de valgte å spise store deler av fangsten selv var skikkelig sleipt. Jeg fatter nesten ikke at produsentene grep inn ... Husker ikke om noen av dem var i kamp på denne tiden - hvis så var så burde de vært disket.

Nei, ut med Mikkel ... jo før jo heller.

Jeg er ikke enig med deg her. Mikkel hadde jo selv fisket og røkt fisken han solgte på brygga - og kjøpte "private" ting for.... Jarl derimot, stjal av pengene.

Jeg er enig at det var sleipt å fiske og spise, mens de andre jobbet - men jeg ville ikke kalle det å stjele.... Dessuten jobber vel han for to resten av tiden, så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mente med at Mikkel ikke trenger premien, er at jeg leste et interju med han, og at han er en av de største og rikeste reinbondene i landet. :)

reinbonde? :hoho: den var god.

Jeg heier forstatt på Mikkel.

Han er nok en skikkelig godgutt. Pen er han også. Nå har han blitt mye tynnere enn det han er på tv'n. Og de knallblåe øynene hans er jo bare helt nydelige :sjenert:

Jeg tror Solveig velger Hanne til storbonde og da er jeg litt redd for at de velger Mikkel som 1. kjempe. Håper han ikke ryker ut. Men hvis Agnethe blir storbonde velger hun sikkert ikke Mikkel som 1. kjempe for da blir jo Ole Magnus 2. kjempe.

hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula
Mikkel kjøpte lapper som han og et par til spiste.

Men pengene han brukte til å kjøpe lapper for fikk han vel for at han selv fisket makrell, røkte dem og solgte dem på markedet. Det var noe han gjorde helt selv, og hadde ingenting med ukesoppdraget å gjøre.

Forresten så heter det ikke reinbonde. ;) Men Mikkel er altså same og har sikkert ein diger reinsflokk. At han er så innmari rik vet jeg ikke om jeg tror helt på... Er nok svært få som blir rike av å drive med rein. Men det kan jo være mulig at Mikkel er en av de få. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikkel byttet til seg lappene for røkt makrell ja. Og det er jo ikke noe som hindrer de andre i å gjøre det samme? Å ordne noe på "fritida" til å handle noe på markedet for mener jeg?

Jeg lurer litt på hvem det var som hadde røpet ting i fylla.. :ler: Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at det var Jarl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Jeg veit at det ikke heter reinbonde :ironi: Men i det interjuet jeg leste, så kalte han seg faktisk det selv. Mikkel er en kjekk kar og jeg står mellom han og Laila som sagt. Han har også selv :ironi: og det var antagelig derfor han kalte seg reinbonde.

Og det var han selv som sa at det ikke var så viktig å vinne p.g.a premien, men p.g.a æren. Penger hadde de nok av sa han.

Så jeg gjentok bare hva Mikkel selv sa :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var han selv som sa at det ikke var så viktig å vinne p.g.a premien, men p.g.a æren. Penger hadde de nok av sa han.

Så jeg gjentok bare hva Mikkel selv sa :sjenert:

Jeg tolker ikke det slik som at han sier han er rik. De færreste som blir med på reality-tv gjør det vel ikke utelukkende for pengene. Og sjansen for å faktisk bli rik, er jo bare 1 av 15 (eller hvor mange deltakere var det egentlig..?). Ikke en odds jeg ville basert meg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Ole Magnus vinner. Han klager ikke, konspirerer ikke, smugspiser ikke, jobber, har kjempet og vunnet mange ganger og har aldri vært storbonde. Allikevel har han klart seg så langt!

Det er jeg enig i :klappe:

Eller så må gjerne Laila vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Tara*

Helt enig - han er en verdig vinner. Har aldri klagt på lite mat og aldri tatt noe fra fellesskapet.

Jeg er ikke enig med deg her. Mikkel hadde jo selv fisket og røkt fisken han solgte på brygga  - og kjøpte "private" ting for.... Jarl derimot, stjal av pengene.

Jeg er enig at det var sleipt å fiske og spise, mens de andre jobbet - men jeg ville ikke kalle det å stjele.... Dessuten jobber vel han for to resten av tiden, så.....

Ja, og andre har solgt saker som de har laget. Solveig solgte bla. skinnet som hun hadde laget istand og brukt masse tid på. Pengene ble brukt til godsaker til hele gjengen ... og ikke bare til et fåtall i smug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilja :-)

Jeg håper Lyder Antoniussen får av seg dressen og blir en av deltagerne. Det ultimate hadde vært om han vant hele greia, rett foran nesa på Hanne og Mikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende at Hanne ble storbonde (selv om det var ventet)! Håper for all del IKKE at de klarer ukesoppdraget - vil ikke at Hanne skal få to kniver!!! Hun er absolutt ikke en verdig vinner.

Vet ikke helt hvem jeg heier på. Liker Ole Magnus, og han kunne gjerne vunnet dersom han var uten Agnethe, for unner ikke henne premien. Dermed står det mellom Mikkel og Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helt enig - han er en verdig vinner. Har aldri klagt på lite mat og aldri tatt noe fra fellesskapet.

Ja, og andre har solgt saker som de har laget. Solveig solgte bla. skinnet som hun hadde laget istand og brukt masse tid på. Pengene ble brukt til godsaker til hele gjengen ... og ikke bare til et fåtall i smug.

Var ikke det skinnet den del av ukesoppdraget, da? Eller tar jeg feil? trodde ikke det var noe hun hadde gjort "privat"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimi

Det var en del av oppdraget, men Solveig gjorde det. Akkurat som Mikkel fiska og røkte fisken som også var en del av et ukesoppdrag. Forskjellen er bare at Mikkel er sleip og brukte pengene på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en del av oppdraget, men Solveig gjorde det. Akkurat som Mikkel fiska og røkte fisken som også var en del av et ukesoppdrag. Forskjellen er bare at Mikkel er sleip og brukte pengene på seg selv.

Da misforsto jeg - syntes han sa han hadde fisket og røyka fisken "på egenhånd". Syntes nemlig han prata om at ingen viste om den fisken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula
Da misforsto jeg - syntes han sa han hadde fisket og røyka fisken "på egenhånd". Syntes nemlig han prata om at ingen viste om den fisken...

jeg mener også at det var noe mikkel gjorde på eget initiativ. ja, røyking av fisk var en del av oppdraget en av ukene, men det var en annen uke mikkel røyket fisk og byttet til seg varer for. da byttet han til seg en flaske som de delte alle + ei lita flaske og lapper som han delte med astrid, cecilie og eivind.

ingen big deal egentlig da... :ironi: skjønner ikke helt hvorfor jeg engasjerer meg så fryktelig i dette her.. :ler:

Skjønner ikke helt hvorfor damene der inne på død og liv skal vise at de kan jobbe like mye fysisk som gutta! Det er jo ganske dumt at Mikkel måtte bruke tre timer på å melke, når han heller kunne pløyet jorda. Det var jo ingen andre som pløyde mens han melket. Det var jo det som var poenget til Mikkel, ikke at han jobbet mer enn de andre. Men Agnete og Hanne fløy jo i taket og skulle absolutt bevise at de kunne gjøre like mye som gutta. Så måtte Mikkel lage middag da, mens Hanne pløyde.. :ler: Det lureste må jo være at alle jobber med det de kan best, uavhengig av om de er jenter eller gutter..

Mikkel er tøff han, men siden han er i grenseland slu, heier jeg på Laila. Synes også Ole M virker rettferdig og ordentlig, men liker ikke kona hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...