Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!!!

Jeg fikk ikke tilsendt skattekort for 2007, og ringte ligningskontoret får å få det. Fikk da beskjed om at jeg måtte fylle ut noen skjemaer de skulle sende, når jeg fikk de skjønte jeg ikke helt hvordan dette skulle fylles ut, om det var noe å fylle ut!

Så leser jeg på internettsidene til skatteetaten at dette skjemaet for bestilling av skattekort gjelder for de som skal ha skattekort for første gang!, men jeg hadde jo skattekort i 2006 også, selv om jeg ikke trekte så mye i skatt.... Så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått tilsendt nytt.... i brevet jeg fikk stod det også at jeg var registrert med frikort, men jeg har jo som sagt jobbet sommeren og høst 2006 som ferievikar/vikar, og har hatt skattekort!

Noen som skjønner noe av dette!?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Hei!!!

Jeg fikk ikke tilsendt skattekort for 2007, og ringte ligningskontoret får å få det. Fikk da beskjed om at jeg måtte fylle ut noen skjemaer de skulle sende, når jeg fikk de skjønte jeg ikke helt hvordan dette skulle fylles ut, om det var noe å fylle ut!

Så leser jeg på internettsidene til skatteetaten at dette skjemaet for bestilling av skattekort gjelder for de som skal ha skattekort for første gang!, men jeg hadde jo skattekort i 2006 også, selv om jeg ikke trekte så mye i skatt.... Så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått tilsendt nytt.... i brevet jeg fikk stod det også at jeg var registrert med frikort, men jeg har jo som sagt jobbet sommeren og høst 2006 som ferievikar/vikar, og har hatt skattekort!

Noen som skjønner noe av dette!?

Bare fyll det ut og drit i resten. ligningskontoret har ikke kontroll på noe som helst tydeligvis, jeg har fått 100 000 ekstra i inntekt i år og anskaffet meg fritidseiendom i følge dem... :roll:

Skrevet

Flere som har erfaringer med dette?!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Er det dette (pdf) du har fått?

I så fall er det både et skjema for endring og nyanskaffelse av skattekort. Det er helt enkelt et blankt skjema som du fyller ut.

Det er vel ikke noe mer å lure på det? Eller er du redd for at det blir noe feil?

Skrevet

Jepp, var det skjemaet:) men nå har jeg snakket med ligningskontoret pr tlf, og ordnet det så jeg slipper å sende. Så skattekortet er hos meg forhåpentligvis før helgen!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...