Linda1 Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Hvilken by synes du er best på Østlandet og hvorfor? Jeg er ganske lei den byen jeg bor i, vil ut og se nye steder og byer, kanskje flytte til et nytt sted! Først vil jeg ta noen dagsturer, men til hvilken by? Jeg har litt forkjærlighet for: Fredrikstad Tønsberg og tror Porsgrunn er bra..
Gjest Pax Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Det spørs vel. Jeg liker Oslo best siden jeg bor her. Men jeg synes også Fredrikstad er en koselig sommerferieby.
Gjest gjesta Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Det blir sikkert en smakssak, og kommer an på hva man setter pris på ved et sted, men jeg liker Oslo, Fredrikstad, Tønsberg, Lillehammer og forsåvidt også Lillestrøm. Dette er litt-større-enn-småbyer med endel tilbud også på kultursiden, og med litt sammensatt befolkning. Flere av dem har attraktiv beliggenhet på ulike måter. Til de byene som føler seg oversett: Jeg har ikke vært så mye i alle østlandsbyer at jeg har noe forhold til dere!
Christiane Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Oslo, og da underforstått Oslo Vest (Eventuelt Nordstrand eller Bærum) tror jeg er det beste stedet å bo. Det er godt med plass, hyggelige mennesker og trivelige omgivelser, samtidig som veien inn til byen ikke er så veldig lang. Men altså. Det er sikkert mange andre hyggelige byer på Østlandet som jeg ikke har vært i.
Meaty Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Jeg synes Tønsberg er en av de flotteste byene i landet. Den er akkurat passe stor, og det er en koselig sommerby med brygga og alt som hører med der. Men det er nok litt nostalgi inne i bildet, siden jeg husker adskillige somre fra jeg var barn og familien skulle på båtferie. Da var Tønsberg favorittmålet :-) Ellers så bor jeg i Drammen nå og synes det er en litt kjedelig storby. Men vi har et fint, stort torg i sentrum og områdene rundt der begynner å se virkelig bra ut, bl.a. med en lang strandpromenade. Og så er det sentralt, midt i mellom Gardermoen (flytoget skal gå herfra snart) og Torp, og ikke for langt fra Oslo. Og for de som liker å gå på fotballkamp så har vi jo et lag i Tippeligaen når sesongen begynner da...
Gjest Hedda Gabler Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Kongsberg og Lillehammer er fine byer.
Hobgoblin Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Oslo og Hamar! (Dra til Hamar en sommerdag, og kikk på Hedmarksmuseet og strandområdet rundt. )
Anglofil Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Oslo, Tønsberg og Fredrikstad (gamlebyen). Rett og slett fordi de er flotte på hver sin måte! Mvh Yvonne Endret 10. januar 2007 av yvonne
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #12 Skrevet 10. januar 2007 Objektivt sett er Notodden det beste alternativet, tett fulgt av Halden.
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #14 Skrevet 10. januar 2007 Objektivt sett er Notodden det beste alternativet, tett fulgt av Halden. ← Har Notodden bystatus? De har iallfall bluesfestivalen
Gjest Leiababe Skrevet 10. januar 2007 #15 Skrevet 10. januar 2007 Tønsberg er byen som har mest sjarme og som er veldig koselig. Oslo har best kulturtilbud, noe som er naturlig siden det er hovedstadet
miratira Skrevet 10. januar 2007 #16 Skrevet 10. januar 2007 Lillehammer eller Kongsvinger selvfølgelig
skogmusa Skrevet 10. januar 2007 #18 Skrevet 10. januar 2007 hamar er så klart min favorittby. har bodd der mange år men ikke nå lenger. Kjempe fint og bade i mjøsa på domkirkeodden om sommeren og byen er kjempefiin. ellers så synes jeg sandefjord er fin og. men hamar BEST!!!
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2007 #19 Skrevet 10. januar 2007 Lillehammer, Hamar, Skien, Halden, Gjøvik!
Nelle Skrevet 11. januar 2007 #20 Skrevet 11. januar 2007 Hvilken by synes du er best på Østlandet og hvorfor? Jeg er ganske lei den byen jeg bor i, vil ut og se nye steder og byer, kanskje flytte til et nytt sted! Først vil jeg ta noen dagsturer, men til hvilken by? Jeg har litt forkjærlighet for: Fredrikstad Tønsberg og tror Porsgrunn er bra.. ← Det kommer jo selvsagt an på hvilke preferanser du har. Liker du heftig byliv, vakker natur, kulturliv eller hva? Vil du gjerne bo ved sjøen, eller liker du å bo nærme fjellet? Hvor bor du nå, og har du satt noen grense på hvor langt du vil flytte i forhold til der du bor nå? Hva jobber du med, og hvilke jobb tenker du å søke ditt du flytter? Nytter ikke bare å spørre hvilke by er best - da får du like mange svar som det er mennesker...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå