Gå til innhold

Mikrobølgeovn

Multi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker microen så og si daglig! Koker poteter, gulrot, brokkoli, varmer opp rester, smelter smør/sjokolade, steker pizza, koker ris, lager popcorn, ostesmørbrød, pommes frites, fiskepinner, tine all mulig mat.

Nå må det vel nevnes at vår micro har mulighet til å gjøre alt dette pga autofunksjoner, crisp-panne osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tining, smelting og popkorn. Det hender jeg smeller til med oppvarming av rester, men det er virkelig sjeldent. Vi er ehm.. allergiske... ja, kremt, mot restemat her i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tining av forskjellig mat, oppvarming av mat, lager ostesmørbrød og havregrøt.

Akkurat det jeg gjør også. Tror det er sjeldent jeg bruker den til noe mer. Men greit å ha hvis man får besøk og hive noen rundstykker eller kake og skru på 5 minutter. Lager aldri noe mat i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker microen så og si daglig! Koker poteter, gulrot, brokkoli, varmer opp rester, smelter smør/sjokolade, steker pizza, koker ris, lager popcorn, ostesmørbrød, pommes frites, fiskepinner, tine all mulig mat.

Nå må det vel nevnes at vår micro har mulighet til å gjøre alt dette pga autofunksjoner, crisp-panne osv. :)

Hvilken er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiner mat

Popper popcorn

Smelter smør

Lager havregrøt

Baker tomater

:klø: Bruker jeg den til no' mer enn det da, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Lager av og til mat for frysing, som tines og varmes i microen, f.eks lasagne eller kjøttsaus til pasta.

Varme matrester.

Tine og varme rundstykker/boller/kake.

Småoperasjoner som smelting/koking o.l. når jeg baker/lager mat.

Havregrøt.

Micropopcorn.

Koker noen ganger grønnsaker, baker poteter.

Microbølgeovnen sparer en del tid, slik at man kan ha bakte poteter til en hverdagsmiddag etter jobb. I tillegg slipper man å måtte røre hele tiden i mat som skal varmes. Det beste er likevel at jeg sparer oppvask. Maten går rett i dype eller flate tallerkener, kopper mm som ikke tar så mye plass i oppvaskmaskinen, og jeg unngår å skitne flere gryter hver gang jeg skal lage noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken er det?

Whirlpool MT247. Det har vel sikkert kommet en etterfølger nå tenker jeg i og med at den er noen år. Vi er iallefall kjempefornøyd med den! :)

*avhengig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker den til å tine opp mat, popcorn, ostesmørbrød og samboer varmer sånn ekkel ostedip til tacochips.

Den er praktisk syns vi :) Jeg er veeeldig glad i ostesmørbrød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en ganske avansert en (fra Matsui), og den bruker jeg til alt.

Tro det eller ei, men jeg steker faktisk biff med den, og biffen blir alltid like perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til mye forskjellig.

Varme tacolefser

Ostesmørbrød

Tilberede laksefilet ( har masse godt krydder på og 3 min på hver side)

Poppe popcorn

Tine ting

Varme opp matrester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er "helt enkel", men jeg bruker den så å si daglig for det! Koker alle grønnsaker i den, tiner ting. Lager eggerøre, steker baconterninger, lager erterstuing og havregrøt, popper popcorn, smelter smør ol til bakst. Hadde ikke greid meg uten tror jeg........... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tiner opp kjøttdeig eller kyllingfileter, varmer opp tortillas. Lager popkorn hvert skuddår.

Jeg kunne virkelig klart meg uten. Stekeovnen har fin tine-funksjon som fungerer minst like godt. Heldigvis tar ikke mikroen plass som kunne blitt brukt til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...