Gå til innhold

Mikrobølgeovn


Multi

Anbefalte innlegg

Hos meg står den i et hjørne, nesten ubenyttet. Hva bruker dere den til? Kanskje noen tips kan få meg til å ta den i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke. Hadde tilgang til en da jeg var student, og brukte den da til tining av mat, og til å lage popcorn.

Nå har jeg popcornmaskin, så jeg savner ikke egentlig micro jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt mikrobølgeovn, men jeg har lest/hørt flere kokker si at det er den beste måten å smelte kokesjokolade på.

Ellers må jeg si jeg savner en de gangene jeg skal varme opp middagsrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mikrobølgeovn er jo genialt.. Varmer alltid opp middagsrester, koker poteter og grønnsaker,tiner ting osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Har aldri hatt mikrobølgeovn, men jeg har lest/hørt flere kokker si at det er den beste måten å smelte kokesjokolade på.

Det bruker jeg den også til. Supert å slippe å styre med vannbad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn og for å smelte ting.. :) Man kan også bruke den til feks eggerøre og for å få rask bakt potet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Varme kålrotstappe og annen fjorlandmat... :sjenert: I tillegg til micropopcorn og å varme matrester. Men det er altså rimelig sjelden den blir brukt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme opp rester, poppe popcorn, smelte smør, smelte sjokolade, bake poteter og smelte gelatin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt mikrobølgeovn, men jeg har lest/hørt flere kokker si at det er den beste måten å smelte kokesjokolade på.

Det bruker jeg den også til. Supert å slippe å styre med vannbad.

Vannbad når dere smelter sjokolade? Greit å bruke micro'en sikkert, men jeg setter bare en kasserolle på plata, skrur den på 1 og lar den stå. Sjokoladen smelter fint den. :)

Eller så bruker jeg vel micro'en til alt nevnt ovenfor. I tillegg så tiner jeg frossen mat/grønnsaker i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varmer opp rester, popper popcorn, lager havregrøt, smelter smør/varmer melk til baking, tiner brødmat og annen gjærbakst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm, ser ut til at jeg må få en full fryser for å få mer bruk for den.

Har dere noen mikro-oppskrifter å dele, tar jeg gjerne imot. Litt kjedelig å ha den stående ubrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Vi kjøpte mikro nå av to grunner: havregrynsgrøt og mikropop... Ellers så noterer jeg meg nå at den funker til smelting av smør/sjokolade, veldig kjekt å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte den til poppe popcorn, varme lomper til taco og av og til til tining av mat.. så nå står den i kjelleren i stedenfor.

den tok opp mer benkplass enn hva den ble brukt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...