Gjest Taxi Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Hvor er det fint å reise til i Egypt? Hvordan er det der?
Snart Frue Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Hei! Jeg har bare vært i Hurghada og der var det helt greit. Det kommer selvfølgelig an på hva du er ute etter. Vi bodde på et stort hotell som hette Grand Resort og det var utrolig fint og ganske rimelig. Stranden lå på andre siden av veien og jeg må si at jeg ble litt skuffet over stranden. Sanden var rød og ganske tettpakket. Drar du til egypt så MÅ du dra ut på snorkling! Rødehavet er fantastisk!! Menneskene der kan være ganske slitsomme og du må være flink til å si nei ellers gir de seg aldri. Ellers er det en dagstur med buss til Luxor og ennå lenger til Kairo og det er visst helt forferdelig varmt der på sommeren... Men jeg ville absolutt anbefale å reise til dette landet!
Ciara Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Egypt har masse fint. Hva slags tur skal du på? Backpacking med masse sightseeing, eller avslapningstur?
Gjest Taxi Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Jeg skal på sole seg og badetur sammen med kjæresten Det blir slappe av, spise god mat, bade og sole oss, og litt opplevelser.
Shanka Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Jeg skal på sole seg og badetur sammen med kjæresten Det blir slappe av, spise god mat, bade og sole oss, og litt opplevelser. ← Jeg var på tur for nøyaktig et år siden med min kjære! Vi var i Hurghada på et hotel som heter Arabia resort! Kjempeflott hotel, men EGEN lang sandstrand med molo!! Fantastisk!!! Gå på apollos sine hjemmesider og søk på hotelleri hurghada!!! så kommer det opp! Anbefales på det sterkeste! Vi betalte 5500 kr hver for en uke inkluder ALT av mat og ALT av drikke, både alkoholfritt og ikke!
-bolla- Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Jeg var i Hurghada, og ville ikke dratt tilbake. Skulle jeg dratt til Egypt en gang til, ville jeg enten dratt til Kairo eller et sted langs Rødehavet hvor man kan dra til Kairo uten at det tar år og dag. Min opplevelse av Hurghada var at det ikke var spesielt fint, og ganske kjedelig. Det er forsåvidt greit hvis man er blant lokalbefolkningen, men det er jo et rent turiststed. En uke var helt klart nok. Greit til ren strandferie, men da ville jeg heller dratt til et finere sted. Jeg var imidlertid positivt overrasket over selgerne, som faktisk veldig mange steder hadde skjønt at turister ikke liker å bli overfalt i butikker, så de var tålmodige og maste stort sett ikke om at vi måtte komme og kjøpe deres ting. Flott.
Badlands Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Var i Sharm og hadde det toppers! Så flott å snorkle i raudehavet, køyre ut med båt etc. Strendene var fine (badesko anbefalast på sanda der), fiskar i alle slags fargar kjem rett inntil anklane dine når du vassar uti! Vi var ei lita gruppe, og leigde ein fyr til å vere vår private taxisjåfør for nokre dagar. Slik kom vi oss til litt avsidesliggjande stadar (Dahab til dømes, som er ein litt mindre backpackar-turistby) og såg ting litt utanfor Sharm. Neste gong ville eg reist til Kairo, eg er eigentleg ikkje ein strand-person og liker godt byferiar.
Gjest Taxi Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Jeg synes Hurghada og Arabia beach resort som Shanka anbefalte så helt fantastisk ut jeg da. Og genialt med all inclusive. Og det var jo ikke så dyrt heller... Hva er forskjellene på Hurghada og Sharm el sheik egentlig? begge de 2 stedene ser jo flotte ut. Jeg vil snorkle :D
Shanka Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Er kjempefint å snorkle ved Arrabia Resort hotellet i Hurghada, men de har sånn inngjæring rundt der det er mest korallrev pga det er så mange turister som har ødelagt revene, tatt på de og sånn, så det er ikke lov. Men ser masse fint for det! Dessuten så arrangerer apolloguidene turer til flotte korallrev ute i Rødehavet, hvor man kan snorkle hele dagen, kose seg på en kjempeflott kritthvit sandstrand! Herlig var det! Men pass på din egen sikkerhet, egypterne er ikke så flinke med sikkerhet som vi er her i Norge.. Hvis det er feks er store bølger, så bruk redningsvest ol.... Vi kjeda oss ikke ET minutt! Bare kos.. På hotellet er det alt! Mange restuaranter, barer, aktiviteter: Tennesbane, biljard, trimrom, massasje, steam osv... Dessuten så har hotellet masse butikker med egyptiske ting! De som jobber på hotellet er veldig hyggelige og artige og imøtekommende.. Kan være litt plagsomme noen ganger, de vil jo tross alt selge, men langt fra så plagsomme som andre egyptere på gaten utenfor hotellet.. Noe av det morsomste synes jeg var da vi (jeg og kjæresten min) fikk prøve vannpipe av en som jobba på en butikk på hotellet, kjempegøy! Vi ble gode venner med noen av de som jobbet i en butikk, vi satt og drakk egyptisk te og røykte vannpipe tre kvelder på rad.. De var så gjestfrie!! Hotellet har stor sikkerthet, med masse vakter forran hotellet, og bare de som bor på hotellet får komme inn, så -ingen uvedkommende kommer inn.. Kjempefin ordning! Man kan ligge på stranden uten å bli forstyrret av noe som helst... Har man lyst til å prøve å sitte på en dromedar, så har hottelet en egen dromedar som vandrer rundt ved strandkanten hver dag! Anbefaler også en tur i ørkenen (apollos guider arrangerer), der man besøker en beduinleir, og får et innblikk i hvordan det er å bo i ørkenen.. Der får man også mulighet til å sitte på dromedar, og en beduin tar bilder for deg! Har kjempegode minner fra turen, og masse flotte bilder! Anbefaler hotellet på det sterkeste!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå