Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har nå kommet frem til at vi vil til Usa i sommer. men er litt usikker på hvor i usa vi vil, det er jo så mange spennendes byer. vi har jo tenkt litt på florida og san fransisco. noen som har vært der? hadde vært kjekt å hørt litt, både positive og negative ting... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Tenker du på Florida eller San Fransisco...eller Florida OG San Fransisco? ;) Hvor lenge har du tenkt å være borte? Jeg har ikke vært i SF men det ser spennende ut. Men kona og jeg var i Florida for noen år siden og det var kult. Vi startet i Miami, reiste opp til Orlando og gikk på fornøyelsesparkene der. Deretter dro vi til Naples, Tampa og tilbake til Miami. Amerikanere kan dette med underholdning så det er nok å se og gjøre der og de har også flotte strender og by på. Du kan sjekke ut mitt reisebrev fra Floida på http://gardkarlsen.com/florida.htm :-)

Skrevet
Hei

Tenker du på Florida eller San Fransisco...eller Florida OG San Fransisco?  ;)  Hvor lenge har du tenkt å være borte? Jeg har ikke vært i SF men det ser spennende ut. Men kona og jeg var i Florida for noen år siden og det var kult. Vi startet i Miami, reiste opp til Orlando og gikk på fornøyelsesparkene der. Deretter dro vi til Naples, Tampa og tilbake til Miami. Amerikanere kan dette med underholdning så det er nok å se og gjøre der og de har også flotte strender og by på. Du kan sjekke ut mitt reisebrev fra Floida på http://gardkarlsen.com/florida.htm :-)

Vi tenker på Florida ELLER San Fransisco. har tenkt å være borte i 2 uker. åh jeg gleder meg ;) Har sett på reisebrevet ditt, det ser flott ut. hvordan er prisene sånn generellt der nede (godt mulig det sto i reisebrevet ditt, men spør likevel)

Skrevet

Hei

Det koster litt...man trenger leiebil, hoteller, man skal inn i parker osv. Men prisnivået er greitt i USA og kronen er sterk i forhold til dollar så en får mer for pengene nå. Men se på slutten av reisebrevet så vil du se omtrent hva det kostet på den tiden :-)

Skrevet

San Fransisco er en fantastisk by, men det er bikkjekaldt der!!! Vind og surt og langbukser og genser anbefales selv på sommeren.

Det kommer jo selvsagt helt an på formålet med turen, men er dere ute etter strand og sol, ville jeg valgt Florida. Frister det med storby, kanskje kombinert med en vinsmakingtur, ville jeg valg San Fransisco. Evt. fly til LA, leie bil opp Highway 1 og fly tilbake fra San Fransisco.

Skrevet

Jeg har kun vært i Orlando, Florida (om området rundt) så vet ikke hva Florida kan tilby foruten strender og fornøyelsesparker, men føler stedene er vidt forskjellige, og at man bør ta utgangspunkt i interesser og preferanser i forhold til aktiviteter og klima. Som nevnt tror jeg Florida er et bedre reisemål om du ønsker fine strender, badeliv og fornøyelsesparker. Mens San Fransisco har mer sjarm, kulturelle severdigheter, litt mer urbant og trendy.. Jeg likte både det jeg så av Florida og San Fransisco.. så en fin tur får du nok uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...