Gå til innhold

Vaske Norrøna Goretex-jakke

Surfinia

Anbefalte innlegg

Kan jeg bare slenge en Norrøna Goretex-jakke i vaskemaskina og vaske, eller kan den bli ødelagt? Vaskemiddel? Skyllemiddel? Må den impregneres etterpå?

Noen vaskegenier som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, ikke akkurat vaskegeni, men på min goretexjakke står det at den kan vaskes på 40 grader- uten skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte med noe kombinert vaske- og impregneringsmiddel da jeg kjøpte min. Sannsynligvis har de det hos forhandlerne nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har vært tråd om dette tidligere (rett før jul tror jeg). der stod alt du trenger å vite! søk på emnet så finner du det sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min Siemensmaskin har et eget vaske- og impregneringsprogram for slike jakker. Jeg har oppi vaske og impregneringsmiddel som jeg kjøper på sportsforretning. Jeg ville ikke ha hatt en slik jakke i tørketrommel, det sliter unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Min Siemensmaskin har et eget vaske- og impregneringsprogram for slike jakker. Jeg har oppi vaske og impregneringsmiddel som jeg kjøper på sportsforretning. Jeg ville ikke ha hatt en slik jakke i tørketrommel, det sliter unødig.

Dersom jakka er av dermizax (Bergans bruker dette) så bør den enten strykes eller tørketromles lett i 10 min for opprettholde vannavvisningen. Se mer om dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste må vel være å impregnere jakken etter vasken? Hvis ikke risikerer man vel at impregneringa kommer både på innsiden og utsiden av jakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis impregneringen skal påføres ved vask. Hvis det er sprayimpregnering skal den selvsagt bare på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...