Gjest Ella Lamein Skrevet 8. januar 2007 #21 Skrevet 8. januar 2007 Mange gode! Love Actually Amelie Cinema Paradiso Heftig og begeistret Alle Olsenbanden-filmene!
Gjest gjesta Skrevet 8. januar 2007 #22 Skrevet 8. januar 2007 Jeg blir forsåvidt glad av god film uansett om det er en "feel good film" eller ikke. Men i den grad dette er en sjanger er favoritten min "Om mus og menn"
bulla Skrevet 8. januar 2007 #23 Skrevet 8. januar 2007 Änglagård-filmene er herlige, har sett dem flere ganger. Liker forresten de fleste andre Colin Nutley-filmene også, som f.eks Blackjack og Under solen.
Gjest Virvel Skrevet 8. januar 2007 #24 Skrevet 8. januar 2007 Dirty Dancing har jeg sett så mange ganger at videoen rett og slett har blitt utslitt, men den er nå anskaffet på DVD. :-D Var veldig skeptisk til oppfølgeren, men har blitt litt glad i den også, faktisk. (Femtitallskjoler! ) Bridget Jones (begge) Something's gotta give Skjønnheten og udyret (Disney-filmen, ja. Elsker den!)
Gjest Borghild Skrevet 8. januar 2007 #25 Skrevet 8. januar 2007 Begge Bridget Jones filmene. When Harry Met Sally og de fleste andre romantiske komediene med Meg Ryan.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 9. januar 2007 #26 Skrevet 9. januar 2007 Dirty Dancing har jeg sett så mange ganger at videoen rett og slett har blitt utslitt, men den er nå anskaffet på DVD. :-D Var veldig skeptisk til oppfølgeren, men har blitt litt glad i den også, faktisk. (Femtitallskjoler! ) Bridget Jones (begge) Something's gotta give Skjønnheten og udyret (Disney-filmen, ja. Elsker den!) ← Da fører jeg den på listen min også
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 9. januar 2007 #28 Skrevet 9. januar 2007 Jeg går også for fear and loathing, det er så koselige farger og former i den filmen :D Coco Chanel, du får meg forresten til å måtte bruke brillene mine
Eve Luna Skrevet 10. januar 2007 #30 Skrevet 10. januar 2007 Monsters Inc. (Monsterbedriften på norsk). Jeg er ellers glad i gode tegnefilmer. Men akkurat denne vender jeg tilbake til hver gang jeg føler med nedfør. Den handler om vennskap og omsorg. Og figurene i filmen er "kosete". Samt at dette er en veldig bra laget tegnefilm. Flotte farger, bra story og passer utmerket for voksne også. På slutten er dessuten en negativ ting snudd til positiv (de mister jobben men oppretter derfor egen bedrift).
Spire Skrevet 10. januar 2007 #31 Skrevet 10. januar 2007 Chocolat... har du sett den, skjønner du hvorfor. En perle av en film! Virkelig nydelig! Den fabelaktige Amelie fra Montmartre, også en perle av en film. Veldig søt og sjarmerende. ← Enig med Miss Foxy, og nevner i tillegg: Forrest Gump: Jeg bare elsker den filmen. Den fikk meg til å bli den jeg er... Southpark the movie: Ler meg skakk HVER gang og synes musikken er flott! The Full monty (I blanke messingen): Skikkelig feelgood og "pute"-film som jo bare er såå søt. Masjävlar: Svensk perle som er både rørende og morsom. Istid 1: Med norske stemmer er den bare helt topp! (noe som ikke ligner min smak egentlig, men her passer virkelig de norske stemmene bedre enn de originale) Flukten fra hønsegården: Klarer ikke å la være å herme etter de søøte, dumme hønsene etter å ha sett denne.. Shrek: Morsom og søt. Herlig! Snatch: Kansje ikke en feegoodfilm, men hysterisk morsom! Og ellers sikkert mange flere. Dirty Dancing, Grease osv..
Cata Skrevet 10. januar 2007 #33 Skrevet 10. januar 2007 (endret) While You Were Sleeping Og så må jeg plusse på Forrest Gump, som ble nevnt for et par innlegg siden. Endret 10. januar 2007 av Cata
Johann Skrevet 10. januar 2007 #34 Skrevet 10. januar 2007 Krokodile dundee filmene. Herlig filmer om en mann som virkelig er mann, og en vakker kvinne som lar seg sjarmere. - Paul Hogan En engel iblant oss Fantastisk film - Paul Hogan Alene Hjemme 1 Filmen som gir meg mest julestemning av alle Den Grønne Mil Stor klump i halsen, fantastisk film A Beautiful Mind Russel Crowe, som en shizo smarting. Veldig bra Hjerter i Atlantis Kjempefin film med Antony Hopkins
Gjest Miri Skrevet 10. januar 2007 #36 Skrevet 10. januar 2007 begge Bridget Jones filmene, og den første lillefot filmen..det går bra til slutt *sukk*
Gjest bada Skrevet 10. januar 2007 #38 Skrevet 10. januar 2007 Thirteen... Fordi den gjør vondt inn i sjelen. Og da er det også så godt etterpå, når hovedpersonen har skreket seg ferdig. (Uten å røpe mer... Merkelig, jeg vet. Men det er sånn den funker.) ← Morsomt, det er det Aristoteles mener med katharsis: Catharsis [...] is a sudden emotional breakdown or climax that constitutes overwhelming feelings of great pity, sorrow, laughter or any extreme change in emotion that results in the renewal, restoration and revitalization for living. Catharsis is a form of emotional cleansing first defined by the Greek philosopher Aristotle. It refers to the sensation, or literary effect, that would ideally overcome an audience upon finishing watching a tragedy. The fact that there existed those who could suffer a worse fate than them was to them a relief, and at the end of the play, they felt ekstasis (Greek: ἔκστασις) (literally: astonishment, meaning: trance), from which the modern words extasis and ecstasy are derived. [...] their spirits are refreshed through having a greater appreciation for life. (Fra Wikipedia) Så det er tydeligvis noe i det gamle Aristoteles sier!
Gjest Solsikke Skrevet 10. januar 2007 #39 Skrevet 10. januar 2007 Mine favoritter er: Under The Tuscan Sun Notting Hill Who's Gotta Give Love Actually Save The Last Dance The Holiday Shrek
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #40 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har to filmer: Sjokolade Stekte grønne tomater. Relativt stillferdige filmer som bare gir deg den gode følelsen innvendig. Har ingen av de på DVD så de står på ønskelista. Har stekte grønne tomater som bok da. Like vakker der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå