Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Hva er din beste feel good film som du kan se om og om igjen og som alltid gjør deg glad og hvorfor liker du den så godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dirty Dancing. Vet egentlig ikke helt hva jeg liker så godt med den, men kan se den om og om igjen.

Skrevet

tror det finnes minst 10 slike tråder om dette... men love actually er fin

Gjest Valiant Thor
Skrevet (endret)

Winter Passing.,.........Donnie Darko

Endret av Valiant Thor
Gjest Gjest 1
Skrevet

Det florerer jo av slike filmer...de to siste jeg så var Next Stop Wonderland og Kan du vissla, Johanna.

Skrevet

French Kiss med Meg Ryan og Kevin Kline.

Skrevet

An unfinished life. Eller på norsk; En dag i livet.

Stillferdig og nydelig film, selv om J-lo er med.

Gjest Nattblomst
Skrevet
Hva er din beste feel good film som du kan se om og om igjen og som alltid gjør deg glad og hvorfor liker du den så godt?

Charlies Angels, begge filmene. Så herlig tanketomt, underholdende, og så er det tre sterke, tøffe, morsomme, snertne kvinner i hovedrollene. Tre (usannsynlige) liv å drømme seg bort i.

Legally Blonde, bare den første filmen. Fordi den er søt, morsom, full av "girlpower" og catchy musikk.

Chocolat... har du sett den, skjønner du hvorfor. En perle av en film! Virkelig nydelig!

Den fabelaktige Amelie fra Montmartre, også en perle av en film. Veldig søt og sjarmerende.

Thirteen... Fordi den gjør vondt inn i sjelen. Og da er det også så godt etterpå, når hovedpersonen har skreket seg ferdig. (Uten å røpe mer... Merkelig, jeg vet. Men det er sånn den funker.)

Enough. Fordi den ender godt, selv om man ikke skulle tro det. (Og selv om J-Lo spiller hovedpersonen.)

...åh, det er så mange gode filmer. Har mange flere også. Men de ligger ikke fremst i hjernen akkurat nå, tydeligvis.

Skrevet
Chocolat... har du sett den, skjønner du hvorfor. En perle av en film! Virkelig nydelig!

Jeg skulle akkurat til å skrive denne selv - en fantastisk feel-good film. (Spesielt hvis jeg har kjøpt meg noe konfekt selv. ;))

Jeg elsker også Dirty Dancing, ja, det er vel den filmen jeg har sett mest av alle.

Skrevet

Zoolander, Notting Hill og Bridget Jones' dagbok.

Gjest ~Alwa~
Skrevet (endret)

Jeg skulle akkurat til å skrive denne selv - en fantastisk feel-good film. (Spesielt hvis jeg har kjøpt meg noe konfekt selv. ;))

Jeg elsker også Dirty Dancing, ja, det er vel den filmen jeg har sett mest av alle.

Jeg har alltid trodd den var veldig tørr jeg, av en eller annen grunn. Men vurderer å kjøpe både film og konfekt nå ;)

I kveld så jeg The sweetest thing med blandt annet Cameron Diaz og Christina Appelgate. Favoritten min er det nok ikke, men jeg liker den veldig godt. Det er noen utrolig tåpelige scener i den, men de er så overdrevet at det man må le av dem. Men alt i alt masse humor og gode poenger. Det er alltid morro og inspirerende å se gode, velfungerende vennskap mellom jenter.

Endret av Coco Chanel
Skrevet

Ballroom Dancing, Bridget Jones (1 og 2) og Dirty Dancing!!!

HURRA!!!

:)

Skrevet

Livets lyse side!

Gliset til Jack Nicholson får meg alltid i godt humør! :ler:

Skrevet

Dirty Dancing og Sleepless in Seattle

Gjest gjesta
Skrevet

To filmer jeg blir i godt humør av:

Walk the Line (fikk faktisk lyst til å gifte meg og tro på kjærligheten)

Stop Making Sense, konsertfilm med Talking Heads.

Gjest Gjesta
Skrevet

Bridget Jones-filmene, Love Actually, notting Hill

Skrevet

Fear and loathing in Las vegas! Digger Johnny Depp i den, sjølv om filmen til tider er litt "feel bad" så er det noko fritt, uhemma og ubunde over den, som gjer meg glad.

Skrevet (endret)

Avanti!

Undervurdert film fra 1972. Veldig morsom og søt. Jack Lemmon i sitt ess.

Pretty Woman

En tidløs klassiker, en film jeg kan se om og om igjen.

When Harry Met Sally

Simpelthen elsker denne filmer. Får meg alltid til å trekke på smilebåndet.

Never Been Kissed

Inneholder kanskje alle de ultimate klisjéene, men samtidig er det innmari godt å vite at det tross alt går bra til slutt. ;)

Sabrina

Film fra 1954 med Audrey Hepburn. En morsom, søt og ikke minst elegant film. Denne ser jeg om og om igjen. Blir aldri lei!

Lover Come Back

Klassiker med Doris Day og Rock Hudson. Ler like godt hver gang. Replikkene kommer som perler på en snor.

Down With Love

Som fan av de berømte Doris Day og Rock Hudson-filmene (den ene nevnt tidligere), er det selvsagt ekstra morsomt å se denne filmen. Ewan McGregor og Renée Zellweger tar de gamle komedieklassikerne på kornet. For de som kjenner Day og Hudson-filmene fra før vil legge merke til hvor inspirert Down With Love faktisk er av disse filmene. Det gjelder ikke bare kostymer, men alt fra settingen, storyen og ikke minst filmingen. Helt fantastisk!

Bridget Jones-filmene

Morsom, søt og gøyal. Gir alltid en god latter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest glamourgirl
Skrevet

Livet er en Slager...

Da tar jeg på meg tiara og spiser sjokolade.

På en god andreplass;

The Adventures of Pricsilla Queen of the Desert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...