mr.mister Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Har postet denne og på guttas avdeling, men tror ikke responsen blir så stor prøver derfor her. Har ett problem : Kona mi vil ikke ha sex lengre sier hun ? Pga mange års smerter i underlivet tar hun nå avstand fra alt som har med sex å gjøre. Som sagt så har hun hatt smerter i underlivet i mange år nå og somm bare har blitt verre. Problemet er hvis vi har sex så blir hun bare enda verre. Så jeg kan godt forstå at hun ikke vil ha sex icon_sad.gif Men det vil jeg, noe så ekstremt.... Vi har ett forhold som de aller fleste oppturer og nedturer, med andre ord greit nok. Vi er gift og har to barn sammen. Spørsmålet mitt er : Hadde dere greid å leve resten av livet uten sex(kanskje en sjelden gang blir det jo) ? Hun ønsker ikke å gjøre noe som "inneholder sex" p.g.a hun ikke kan gjøre alt. Hun har gått masse til leger og sykehus undersøkelser uten at de finner noe. Jeg er ikke i tvil at hun har smerter, på det verste ligger hun bare å vrir seg og gråter. Sånn som jeg føler nå så tror jeg ikke at jeg orker å leve resten av livet uten sex og den kosen som følger med. Er det egoistisk av meg å tenke sånn ? Hadde dere bare tygget tennene i sammen og levd videre ?
Gjest Gjesten Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Dette høyrest jo ut som vestibulitt/ vaginisme, men det må vel vere sjekka ut, og avgjort at ho ikkje har vel? Eg hadde ikkje klart meg om partneren ikkje ville gje meg kos heller nei. Sex kunne eg klart meg uten, trur eg, om vi hadde gjort alt det andre
Orestes Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Kunne levd i et forhold uten samleie, men ikke uten annen seksuell kontakt.
Gjest glamourgirl Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Jeg kunne ikke levd i et forhold uten sex.
Gjest Pax Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Eg hadde ikkje klart meg om partneren ikkje ville gje meg kos heller nei. Sex kunne eg klart meg uten, trur eg, om vi hadde gjort alt det andre ← enig.
suzie Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Vet ikke helt, men tror ikke det... Men hvis dere ikke kunne ha sex av fysiske årsaker: Ville dere gitt partneren lov til å ha sex med andre?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Har postet denne og på guttas avdeling, men tror ikke responsen blir så stor prøver derfor her. Har ett problem : Kona mi vil ikke ha sex lengre sier hun ? Pga mange års smerter i underlivet tar hun nå avstand fra alt som har med sex å gjøre. Som sagt så har hun hatt smerter i underlivet i mange år nå og somm bare har blitt verre. Problemet er hvis vi har sex så blir hun bare enda verre. Så jeg kan godt forstå at hun ikke vil ha sex icon_sad.gif Men det vil jeg, noe så ekstremt.... Vi har ett forhold som de aller fleste oppturer og nedturer, med andre ord greit nok. Vi er gift og har to barn sammen. Spørsmålet mitt er : Hadde dere greid å leve resten av livet uten sex(kanskje en sjelden gang blir det jo) ? Hun ønsker ikke å gjøre noe som "inneholder sex" p.g.a hun ikke kan gjøre alt. Hun har gått masse til leger og sykehus undersøkelser uten at de finner noe. Jeg er ikke i tvil at hun har smerter, på det verste ligger hun bare å vrir seg og gråter. Sånn som jeg føler nå så tror jeg ikke at jeg orker å leve resten av livet uten sex og den kosen som følger med. Er det egoistisk av meg å tenke sånn ? Hadde dere bare tygget tennene i sammen og levd videre ? ← Absolutt ikke egoistisk av deg å tenke slik. Hun har nok lyst på sex hun også, men ettersom det gjør så vondt, har hun ikke noe annet valg enn å kutte det ut. Jeg er ganske sikker på at kona di har vestibulitt. Har selv hatt det, så jeg kan underskrive på at kona di ikke tuller når hun sier hun har vondt. Jeg ble frisk ved hjelp av en ekstremt dyktig gynekolog ved Majorstuaklinikken, Oslo. Han heter Josef Ekgren. Han er privat og dyr, men vel verdt pengene. Jeg anbefaler at du går inn i det forumet som omhandler vestibulitt/vaginisme her på kvinneguiden. Der vil du finne masse nyttige tips fra andre som har erfaring med dette. Synes virkelig synd på dere begge, vet jo hvilket helvete det er. Men tro meg når jeg sier at man kan bli kvitt dette. Man må bare få rett hjelp, noe som er vanskelig, ettersom de fleste leger vet lite om dette. Tips fra meg: Ikke stress henne med "bedende øyne" om samleie. Det er en mellomting mellom samleie og null sex. Gi henne masse kos og stryk, evt oralsex hvis hun orker det. Hun kan jo også gi deg oralsex. Det er mye man kan gjøre på sexfronten, mens dere venter på at hun blir bra nok til å knulle skikkelig;-). bruk fantasien! Lykke til! Klem fra jente som vet hva det er snakk om.
Milo Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hei, Jeg har full forståelse for frustrasjonen din og synes ikke det er urimelig å ønske seg et sexliv. Ser at flere her nevner vestibulitt som mulig årsak til din kones lidelser. Dersom det er tillfellet er smertene ytterst reelle og smertefulle, det vet jeg alt om. Jeg har har ikke kunne ha sex med kjæresten min på over ett år nå og han er veldig frustrert. Jeg selv er den som har smertene, føler med veldig utilstrekkelig og deprimert. Når han viser sin frustrasjon som jeg jo syens er forståelig, blir det bare verre for meg og sexlysten forsvinner mer og mer. Vi gjør andre ting enn penertrering, men diagnosen er lunefull så smertenivået går opp og ned, slik er det veldig vanskelig for meg å bli kåt når han har lyst og særlig hvis han er for ivrig. Det er sellvfølgelig meg. Men jeg synes dere burde prate om det, kanskje hun blir litt mer åpen, dersom det blir mer på hennes premisser? Kanskje du skulle forsøke å tilnærme henne litt varsomt med middag, massasje ect.? Jeg er ganske sikker på at situasjonen heller ikke er ønskelig for henne. Foressten burde hun prøve å få time på rikshospitalet, men det er lang ventetid. Det er også mange med diagnosen vestibulitt som anbefaler Josef Ekgren på det sterkeste. Ikke gi opp! Endret 9. januar 2007 av Milo
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Kunne levd i et forhold uten samleie, men ikke uten annen seksuell kontakt. ← Samme her.
Bobeline Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 Jeg hadde ikke klart et forhold der all kos er uteblitt, over lengre tid. Det vil si at forholdet skulle vært ekstremt godt på alle måter før jeg hadde prøvd å holde ut uten noe kos av alle slag. Et middelmådig forhold der all kos forsvant, ville for min del vært grunn til brudd. Ellers synes jeg det i slike ekstreme tilfeller vil være helt greit at partner får sitt behov dekket hos andre. Hvis jeg hadde hatt fysiske problemer av noe slag, ville jeg gitt klarsignal til partner om at det er helt greit å ha en elsker eller elskerinne. Det ser jeg intet problem i. Eller at en koser seg på andre måter som ikke involverer samleie. Det være oralsex som noen nevner, eller kos som middager, massasje eller annet som erstatter kosen som forsvant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå