Rainbow Brite Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 I utgangspunktet er jeg for tiltak som ikke skal skade miljøet, men dette synes jeg kanskje er en smule bestialsk.. Hva synes kg?
Mrs. K Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Det er vel ikke mere bestialsk enn kremering?
talin Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Personen er jo død så han bør ikke ha et problem med behandlingen, men jeg tror nok at en del pårørende ikke kommer til å like prosessen. Denne prossessen kan da ikke være helt miljøvennlig. Siden det kreves mye energi å fremstille flytende nitrogen.
Drua Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Har vi virkelig så mye amalgam og kvikksølv i kroppen at det utgjør en miljøtrussel? Ellers er jeg generelt litt facinert av frysetørking.
Gjest Gjest med sko Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Synes det er helt greit med alle tiltak som bidrar til å redusere arealbehovet til kirkegårder. Når det er sagt, så synes jeg nok det er vel så viktig å tenke miljøvannlig i alle former i hele livet FØR døden.
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Morsom jobb å pulverisere noen for så i plukke ut småbiter!
Spire Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Hmmm...hørtes interessant ut... Noen med en link?
Gjest Tweek Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 LItt ekkelt når personen fryses ned så den bli spå porøs at kroppen pulveriseres :klø:
Gjest Phenomena Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Høres ikke værre ut enn kremering for meg heller.
Gjest Valiant Thor Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 I utgangspunktet er jeg for tiltak som ikke skal skade miljøet, men dette synes jeg kanskje er en smule bestialsk.. Hva synes kg? ← Hva så personen er død. Er tross alt bare en kropp er vel samme hvordan man kvitter seg med den,
Gjest Pax Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Ikke verre enn kremering. Og råtnende lik er et stort miljøproblem.
Ciara Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Ikke verre enn kremering. Og råtnende lik er et stort miljøproblem. ← Er det virkelig? Det visste jeg ikke. Ellers er vel jeg ganske følelsesløs av meg når det gjelder slike ting, ser ikke det store problemet med dette. Lik kan jo aldri bli en hyggelig affære, enten de råtner av seg selv, brennes eller frysetørkes
Gjest Eir Skrevet 7. januar 2007 #13 Skrevet 7. januar 2007 Jeg liker ideen. Jeg foretrekker å forurense minst mulig, også etter at jeg er død.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #14 Skrevet 7. januar 2007 Jeg synes ikke det er noe værre en kremering, og det synes jeg ikke er ille i det hele tatt
Cata Skrevet 7. januar 2007 #15 Skrevet 7. januar 2007 En noe "rystende" opplevelse for avdøde, virker det som. Men greit for meg. Hva som blir gjort med kroppen min etter at jeg er død bryr jeg meg heller lite om.
Tule Skrevet 10. januar 2007 #16 Skrevet 10. januar 2007 hei jeg syns det er interesant men jeg har en invending Det nye begravelsesalternativet har en bakside. Man vet foreløpig ikke hvordan den fungerer i praksis. alstå vet vi ikke va som skjer med pulveret etterpa? er det det, vil det bli som frysetørret suppe etterpå eller kan det skje ehm uheldige ting nar det legger dem i en miljøvenlig kiste, tenker pa at kroppen bestar av 98% vann ellers interesant, mener at det er en dame i sverige som har gubben pa et kjølelager i pavente av det skal ga med enslik begravelse hilsen
talin Skrevet 10. januar 2007 #17 Skrevet 10. januar 2007 jeg syns det er interesant men jeg har en invending alstå vet vi ikke va som skjer med pulveret etterpa? er det det, vil det bli som frysetørret suppe etterpå eller kan det skje ehm uheldige ting nar det legger dem i en miljøvenlig kiste, tenker pa at kroppen bestar av 98% vann Det er agurker som har 98%, menneske kroppen har ca 70%. Du reiser et poeng, denne prossesen vill ikke fjerne vannet i kroppen.
Tule Skrevet 10. januar 2007 #18 Skrevet 10. januar 2007 Det er agurker som har 98%, menneske kroppen har ca 70%. Du reiser et poeng, denne prossesen vill ikke fjerne vannet i kroppen. ← hei ops bommet lit der ja uanset sa reagerte jeg pa at det bare var snakk om nitrogen, kan det vere en sa omstendig proses for frysetørret suppe hilsen
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #19 Skrevet 10. januar 2007 Jeg kunne ikke tenke meg å begraves på denne måten, men nå vil ikke jeg kremeres heller da.
talin Skrevet 10. januar 2007 #20 Skrevet 10. januar 2007 uanset sa reagerte jeg pa at det bare var snakk om nitrogen, kan det vere en sa omstendig proses for frysetørret suppe Det virker slik når en leser om prosessenen bak fryse tørking, og nei den inkluderer ikke flytende nitrogen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå