MiraMira Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hei! Holder på å skrive en oppgave om sosiale forskjeller og personligheter.. Derfor håper jeg du kan ta deg tid til å svare på spørreskjemaet mitt, og fortelle hvordan en vanlig dag er for deg.. Veldig fint hvis du bruker utfyllende setninger og skriver detaljert, og svarer med de ord, uttrykk og formuleringer du bruker i dagligtale - fremfor å være nøye på å skrive korrekt bokmål.. Det hadde vært kjempefint!! På forhånd tusen takk! 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? 3. Hvilke saker brenner du for? 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? 7. Har du noen hobbyer? 8. Hva er din største drøm? 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Det var det!! Håper på kjempemange svar, det hadde vært såå bra!! Endret 7. januar 2007 av MiraMira
Tabris Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 (endret) 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? 29 år, kvinne, samboer, leier leilighet 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Jeg setter mest pris på hvor heldig jeg er som har en flott samboer, er på rett vei i livet og har en flott familie. Jeg setter minst pris på å møte negative og sneversynte mennesker. 3. Hvilke saker brenner du for? Jeg brenner for dyrevern, miljø og det å være bevisst ens valg og verdier i livet 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Som regel i langt skjørt og en passende topp, vanligivis i bruntoner 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Positiv, kritisk med med godt humør 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Positiv, kritisk, med godt humør. Kanskje også overkritisk og vanskelig noen ganger. 7. Har du noen hobbyer? Hunder, hundepsykologi/trening, spill (PS2, PC), være på nett, lese og skrive om Harry Potter, studere religion, være bevisst ang. dyrevern og miljø 8. Hva er din største drøm? Leve mitt liv i fullstending samsvar med min religiøse overbevisning 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Ja - møtt kjærligheten og begynt å studere det fag jeg er mest interessert i 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Kjøpt mitt drømmehus, jobbet deltid og gitt bort en del til veldedige formål (hovedsakelig innenfor dyrevern og miljø). Hadde også gitt noe til min familie. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Stå opp, sjekke mail og de forum jeg pleier å være på, gå på jobb/forelesning, spise middag, en ny runde på forum og så se film/spille spill/lese om kvelden. Håper dette var til noe hjelp. Endret 7. januar 2007 av Tabris
MiraMira Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2007 Kjempeflott!! Tusen takk!! Flere?
juliannae Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Hei! Holder på å skrive en oppgave om sosiale forskjeller og personligheter.. Derfor håper jeg du kan ta deg tid til å svare på spørreskjemaet mitt, og fortelle hvordan en vanlig dag er for deg.. Veldig fint hvis du bruker utfyllende setninger og skriver detaljert, og svarer med de ord, uttrykk og formuleringer du bruker i dagligtale - fremfor å være nøye på å skrive korrekt bokmål.. Det hadde vært kjempefint!! På forhånd tusen takk! 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? 24 år, kvinne, samboer, eier leilighet 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? setter mest pris på samboer og familie - etter som jeg har blitt eldre og mer "satt" betyr venner mye men ikke så mye som før 3. Hvilke saker brenner du for? dyrevern og rettferdighet er jeg opptatt av 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? I arbeid kler jeg meg uformelt - dongeri og genser. kanskje litt smykker. Ellers er det mye dongeri fine topper, smykker. Litt pyntete. Hjemme er det mest mulig kosedrakt. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Engasjert, arbeidsom, gjør alt for å tilfredstille de rundt meg, glemmer lett meg selv, temperamentsfull, ofte dårlig samvittighet 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Snill, morsom, ofte glad men kan bli veldig sint. 7. Har du noen hobbyer? Håndarbeid 8. Hva er din største drøm? pr i dag er det å begynne å tenke på å få barn. Trenger at sambo er enig i det. Så den største dagen jeg kan se for meg nå er den dagen jeg finner ut at jeg er gravid. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Kjøp av leilighet, ferdig utdannelse, ferier 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Kjøpt hus, ny bil, hjelpt andre i familien med lån osv. satt resten inn på sparekonto 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? arbeid (ofte lange dager) middag, tv, husarbeid Det var det!! Håper på kjempemange svar, det hadde vært såå bra!! ← Er det mulig å få se det ferdige resultatet på oppgaven? Virker som en spennende oppgave.
Rusjenten Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Jeg er ei jente på 27 som bor sammen med min samboer i et rekkehus 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Mest: Gode venner, å reise til nye steder, jobben min Minst: Rusavhengighet 3. Hvilke saker brenner du for? Dyrs rettigheter 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig?olabukse og topp eller genser 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Jeg er spenningssøkende og liker å reise til nye steder og prøve nye ting. Jeg er lojal og generøs. Har sterke følelser 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Hmm vanskelig 7. Har du noen hobbyer? Hund og kortlagning 8. Hva er din største drøm? Å reise jorden rundt og se alle de stedene jeg har lyst til å se. Og evt bo og jobbe i et annet land en periode. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer?Nei men det har skjedd noen ting som har vært ganske alreit likevel selv om det ikke var en drøm i utgangspunktet. Har feks fått et sted å bo som jeg trives veldig med. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Reist, betalt ned gjeld, kjøpt litt klær etc, gitt støtte til dyr og narkomanes vel. Spart resten. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Står opp og går på jobb , når jeg kommer hjem spiser vi middag og går med hunden , så enten slapper jeg av og ser filmer, treffer venner , eller gjør hobbyting.
Gjest Vilja :-) Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Ble nylig 23 år, er kvinne, har kjæreste og bor alene i en liten leilighet 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Jeg setter mest pris på naturen, stillhet og god litteratur. Jeg setter minst pris på sneversynthet, fordommer, mobbing, utspekulerte, manipulative og "ondskapsfulle" mennesker. 3. Hvilke saker brenner du for? Dyrevern, naturvern, menneskerettigheter. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? I knelange skjørt, dressaktige bukser eller jeans. Bruker mye omslagstopper/gensere og strikkede plagg, litt bohem-aktig stil. Gjerne i duse farger. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Melankolsk, grublende, vanskelig å ha med å gjøre, men veldig snill, når alt kommer til alt. 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Vanskelig å ha med å gjøre. Verbal. Morsom. Ironisk. Omtenksom. 7. Har du noen hobbyer? Leser mye bøker. Er mye ute i skogen. Padler kajakk. Synger i kor. 8. Hva er din største drøm? Å skrive og få gitt ut en eller flere fagbøker. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Jeg er ingen stor drømmer, mer en realist. Men jeg går på et studium det er vanskelig å komme inn på og som er det eneste jeg kunne tenke meg å vie livet mitt til, faglig, og det var en liten drøm å komme "inn i varmen" sånn sett. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Brukt halvparten på meg selv for å reise og generelt leve et uproblematisk liv økonomisk sett, gitt bort resterende til nær familie. Antageligvis donert en pen slump til dyrevern. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Jeg står opp relativt tidlig, stort sett før 07, og tar meg en gåtur/joggetur før frokost. Surfer litt på nettet mens jeg spiser. Etter frokost dusjer jeg og steller meg og drar enten på forelesning og deretter rett hjem, eller jobber med fag hjemmefra hele dagen. Jeg sitter sjelden på lesesalen da jeg har problemer med å konsentrere meg 100% når det er folk og lyder overalt. Lager stort sett alltid middag fra bunnen av. Spiser ofte sammen med kjæresten, enten hjemme hos meg eller hos han. På tidlig ettermiddag tar jeg en treningsøkt eller gåtur. Utover kvelden er jeg sammen med venninner og/eller kjæreste for å se film, spille spill, prate, lage mat, eller jeg er alene for å lese bøker evnt. jobbe med fag. ←
Gjest Tweek Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Jeg er en jente på 18 år, bor sammen med kjæresten min i en liten leilighet. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Jeg setter mest pris på kjæresten min og vennene mine, og når ting ordner seg. Det jeg setter minst pris på er mennesker som er sure og og som gjør alt så vanskelig 3. Hvilke saker brenner du for? Ingen egentlig 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Går som regel i dongeribukse, genser/topp og høyhælte sko. Passelig stramme klær. Liker ikke gensere som dingler på meg. Ellers når jeg er hjemme er det på med jobbebukse, topp og dynetøffler. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Jeg ville nok beskrive meg som glad, slapp og (forhåpentligvis) gøy å gå sammen med. 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Glad, slapp, morsom og kan det å drite seg ut på fylla 7. Har du noen hobbyer? Nei 8. Hva er din største drøm? Min største drøm er å ha et fint hjemme som jeg bor sammen med kjæresten min. Men hage og alt. At jeg har en god jobb, og at jeg slipper å tenke og bekymre meg så mye for små ting At jeg har det jeg trenger og ønsker meg 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Ikke enda. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Da ville jeg kjøpt meg bil og hus/stor leilighet. Jeg ville nok også investert i en til leilighet som var til utleie så jeg å kunne tjene penger. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Hvis det er en dag jeg skal på jobb så er det vanelige dagen- Stå opp, slæske og prøve å gjøre skole greier, gå på jobb, gå hjem og se på family guy eller noe og så legge meg.
Spire Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 (endret) 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Jeg er en jente på 24 år som bor sammen med min samboer i en leid sokkelleilighet. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Jeg setter mest pris på min kjære samboer, hunden, mine venner og alle mennesker som er snille, uegoistiske og som klarer å tenke litt selvstendig. Minst pris setter jeg på arrogante og lite hensynsfulle mennesker som skal krige, stjele, misbruke osvosv. for å fremme seg selv/sin ideologi/tankemåte/religion. USA er et godt eksempel.. 3. Hvilke saker brenner du for? Miljøhensyn; er svært opptatt av økologisk og rettferdig handel på både mat, klær, leker osv. Er ellers opptatt av å skille stat og kirke, få bukt med hverdagsrasisme og med å få folk til å tenke over hvorfor ting er som de er. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Knelange skjørt eller sorte bukser med gensere av ymse slag over. Er ellers kåpe-fanatiker.. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Ærlig, snill, omtenksom, realistisk og tildels positiv pessimist, har ingen eller veldig kort lunte og blir ofte aggressiv/frekk i kjeften i trafikken eller når jeg ser/møter regelrette idioter, melankolsk (tenker mye på store spørsmål), sjenert og morsom. 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? De som kjenner meg ville sagt det som står ovenfor. Fremmede ville kanskje synes jeg virket sjenert/arrogant pga. at jeg holder en viss avstand til ukjente mennesker. 7. Har du noen hobbyer? Ser mye film, går turer med hunden, tegner, synger, fotograferer, leser. 8. Hva er din største drøm? For verden: Fred, et større miljøhensyn og færre barnefødsler. For meg selv: Å få jobbe med noe som jeg ville jobbet selv om jeg hadde alle penger i verden, og å få fortsette å ha et fint og sykdomsfrit liv med min samboer og hund (som selvfølgelig skal bli kjempegammel..) 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Har fått meg hund og verdens flotteste samboer, og rykker stadig framover i køen for å få drømmeyrket. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Da ville jeg kjøpt et hus litt i utkanten av byen jeg bor i, kjøpt en miljøvennlig(ere) bil, betalt ned gjelden for meg og samboeren, reist så mye jeg vil og gitt penger til familien min og donert til gode formål. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Jeg står opp, spiser frokost, setter meg ned for å jobbe(hjemmekontor), går tur med hunden. drar eventuelt ut på oppdrag, lager middag, ser litt tv/film, går tur med hunden, ser tv/film/leser/maler/går på kino/kafè, besøker venner eller trener, dusjer og kryper til køys med en bok før jeg sovner. Endret 7. januar 2007 av Spire
Gjest Bellatrix Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hei! Holder på å skrive en oppgave om sosiale forskjeller og personligheter.. Derfor håper jeg du kan ta deg tid til å svare på spørreskjemaet mitt, og fortelle hvordan en vanlig dag er for deg.. Veldig fint hvis du bruker utfyllende setninger og skriver detaljert, og svarer med de ord, uttrykk og formuleringer du bruker i dagligtale - fremfor å være nøye på å skrive korrekt bokmål.. Det hadde vært kjempefint!! På forhånd tusen takk! 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? 29, kvinne, gift, bor i lilighet i et reltaivt stort borettslag. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Jeg setter minst pris på mennesker som skal gjøre livet til andre vanskelig. Mest setter jeg pris på mannen min, familien min og vennene mine. 3. Hvilke saker brenner du for? At alle skal kunne leve et verdifullt liv og at folk skal få muligheter til å gjøre det de trives med. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Bukse og genser. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Rolig, sosial, blid, sta og kanskje litt naiv. 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? At jeg er snill, omsorgsfull, morsom og kanskje litt sær. 7. Har du noen hobbyer? Jeg synger i kor og tilbringer alt for mye tid foran pc-en. 8. Hva er din største drøm? Å slippe bekymringer 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Tja. Jeg føler i hvert fall at jeg har et godt liv på mange måter. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Betalt ned alt gjeld, kjøpt en ny bil, tatt en utenlandstur, satt noe inn på sparekonto og sikkert gitt noe til veldedighet. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Jeg står opp i 8-9-tiden, spiser frokost, drar på trening, planlegger og lager dagens middag, prater litt med mannen om alt og ingenting, sitter ved pc-en, ser tv. Det var det!! Håper på kjempemange svar, det hadde vært såå bra!! ← Endret 7. januar 2007 av Bellatrix
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Kjempeflott!! Tusen takk!! Flere? ← Legg tråden under "samliv og relasjoner", så får du flere svar
Gjest StockDama Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? - er 21, hokjønn, samboer og leier leilighet 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? - jeg skal være så klisje at jeg sier en av de tingene jeg setter mest pris på er typen. - hm, det vet jeg sannelig ikke, er relativt lite jeg ikke liker så veldig. dårlig internett forbindelse? =p 3. Hvilke saker brenner du for? - for tiden er det vel det såkalte "politiske rette" som går meg så aldeles på nervene. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? -oi, det varierer veldig, men dagens valg er svart bukse, grå skjorte. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? - til de grader sta, snill, sjenert 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? - overdrevent sta, hjelpsom og sjenert =p 7. Har du noen hobbyer? - foto, fotoredigering og spill 8. Hva er din største drøm? - å bli en kunstgrafiker, eget stdio og hele pakka 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? - vel, ja, et ganske simpelt ett, men å flytte fra hjemplassen min var himmelsk. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? - kjøpt en vaskemaskin ! lei av å vaske for hånd. og kjøpt en leilighet kanskje... og gitt en god del penger til moderen. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? rydder/vasker, spiller, redigered bilder, plager vettet av typen. gjør ikke så mye egentlig.
Gjest grønnsåpe Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Jeg er 15 år, jente, singel og bor hjemme hos mine kjære foreldre 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Jeg setter vel mest pris på venner og familie. Vet ikke hvor jeg hadde vært i dag uten de. Og jeg setter veldig stor pris på de små, positive ting som skjer hver dag f.eks en mail du har ventet på fra en venn, salg på de skoene du har hatt lyst på en stund osv. Jeg setter minst pris på mennesker som ikke tolererer at andre ikke har samme syn på en sak som du har. 3. Hvilke saker brenner du for? Dessverre ingen. Det er flere saker som opptar meg, f.eks dyretesting, men av en eller annen grunn gjør jeg ikke noe for det. Jeg gjør bare som mange andre- sier at det er ille, men gjør ikke noe for å stanse det. Et av forsettene mine i år er å prøve å forandre det blir spennende å se om jeg klarer å lykkes. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Til vanlig bruker jeg dongeribukser og en topp/genser. Liker ikke hettegensere og gensere som henger for løst. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Sta. Ærlig. Realistisk. Kort lunte. Lojal. Prøver å være snill. Kritisk 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Hmm vanskelig å si.. nei forresten, vi hadde et slags prosjekt på skolen her om dagen hvor vi skulle skrive positive ting om alle i klassen. Noe av det som kom opp der var : - Forståelsesfull - Omtenksom - Selvstendig - Sier det hun mener, og står for det 7. Har du noen hobbyer? Liker å gå turer, se film, være sammen med venner. kg 8. Hva er din største drøm? Min største drøm er å komme inn på det universitetet jeg har bestemt meg for. Komme meg ut i verden - oppleve. Også er det en person jeg gjerne skulle ha møtt et par ganger til 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Nei, dessverre. Var veldig nære en stund, men så klarte jeg å skade meg så det gikk ikke likevel.. Menmen, litt motgang må man da tåle. Får håpe jeg klarer å oppfylle noen av drømmene jeg listet opp. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Gitt 2 millioner til gode formål. Tantebarnet mitt skulle fått 700 000 kr. Ellers ville jeg kjøpt meg hus og bil, når den tid kommer. Reise ! jeg ville brukt penger på å reise. Satt inn hvertfall 4 millioner på konto, så jeg har en liten formue Jo, jeg skulle gitt ene storesøstra mi en liten slant så hun hadde fått realisert drømmen sin om å lage diverse dokumentarfilmer. Den andre storesøstra mi skulle fått samme summen. Rett skal være rett.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? 35, kvinne, gift, bor i enebolig. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Mest: familie og natur Minst: Snobberi og egoisme. 3. Hvilke saker brenner du for? Trygg hverdag for ungene mine, trygg mat. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Ingen dresskode, men liker å pynte meg bittelitt. Bruker ofte skjørt og litt sære farger. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Positiv, blid, lyttende. For å ta det positive... 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Omtrent det samme. Pluss kanskje litt vimsete. 7. Har du noen hobbyer? Ja, mat, litteratur, naturopplevelser. 8. Hva er din største drøm? At ungene mine får seg et liv de er fornøyd med. Pluss å slippe økonimiske bekymringer. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Ja. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Betalt gjeld, satt tilside noe, tatt en helvetes shoppingrunde med henholdsvis mann og hvert barn for seg, investert i en flott hage. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Opp klokka seks, finne klær og frokost, vekke ungene, ordne dem og meg og reise ut med minsten. En time i bil, jobbe åtte timer, hjem igjen. Spise middag, være hjemme eller kjøre barn på aktiviteter. Lese for ungene, pratestund med hver enkelt før de sovner. Slappe av litt foran pc eller tv. Og dette var en god dag... ←
Bobeline Skrevet 9. januar 2007 #14 Skrevet 9. januar 2007 (endret) ble litt feil... rettelse følger... Endret 9. januar 2007 av Bobeline
Bobeline Skrevet 9. januar 2007 #15 Skrevet 9. januar 2007 (endret) 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Er 26 år, kvinne, og bor sammen med en venn i en leid leilighet. Vi er bare romkamerater, så jeg er singel. Vi er begge på utkikk etter nytt bosted nå som vi har tenkt til å kjøpe leiligheter selv. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Jeg setter mest pris på de nære ting, som vennene mine og at jeg klarer meg selv alene. Akkurat nå som jeg er litt egoistisk av meg er det det viktigste for meg. Det er ikke mye som plager meg i livet, og akkurat nå kan jeg ikke komme på noe. 3. Hvilke saker brenner du for? Jeg brenner ikke for noen prinsippsaker innen politikk, dyre- eller miljøvern. Jeg er til en viss grad bevisst mine valg innenfor emnene, men meg finner en ikke kjempende ved barrikadene, for å si det slik. Av disse er det dyrs rettigheter som opptar meg mest, og det vises bare gjennom økonomisk støtte til organisasjoner og slikt. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Jeg jobber på et kontor med uniform og kleskode. Så det er ofte kortere skjørt (omtrent knehøyde), bluse/skjorte og høyhelte sko. På fritiden er klesstilen helt annerledes. Det merkes gjerne på manglende gjennomført stil i disse dager. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Jeg er positiv og optimistisk, men på en litt rar måte. Ellers er jeg snill og hjelpsom, mener jeg selv da. 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Litt ondskapsfull (og det er nok sant), hjelpsom mot venner og kunder når jeg er i jobb, optimistisk og pessimistisk på en rar måte. Og de hadde nok påstått at jeg er sær også. 7. Har du noen hobbyer? Jeg studerer for moroskyld ved siden av jobb. Fulltid på en høgskole, noe som jeg synes er veldig spennende. Jeg liker å tegne, og har tidligere reist rundt i verden for å gjøre nettopp det. 8. Hva er din største drøm? Min største drøm er å kunne fortsette å ta lengre avbrekk fra hverdagen for å reise. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Delvis. Jeg har det bra og har nyttet sjansen til å studere i utlandet. Jeg har reist mye og opplevd mye som jeg liker å tro har åpnet toleransegrensen min. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Opprettet et legat, og latt det forsvinne med resten av midlene. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Det er å stå opp. Dra på jobb eller forelesning, alt ettersom hva som passer best. Deretter være sammen med venner, leke med katten til romkameraten min, og vente på at han lager middag. Leser gjerne en bok eller ser på film. Endret 9. januar 2007 av Bobeline
Gjest -eline- Skrevet 9. januar 2007 #16 Skrevet 9. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Jeg er 26 år, jente, er samboer og vi eier halvparten av en 2-mannsbolig. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Setter mest pris på kjæresten min; at jeg får dele livet mitt med han, tid med familie og venner, tid til turer i skog&fjell, god mat & god drikke. Setter minst pris på egoistiske mennesker, fordommer, uærlighet. 3. Hvilke saker brenner du for? Forbud mot regnskogstømmer, miljøvern, menneskerettigheter. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Nå på vinteren: dongeribukse eller dressbukse, støvletter med høye hæler, sort/grå lang genser med kortere cardigan/genser over, tilbehør i sterke farger, kort 60-tallskåpe, lange, sorte skinnhansker, langt skjerf og alpelue. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Glad, perfeksjonist, snill, blid, skravlete, positiv, selvstendig, sta, engasjert, flink, omsorgsfull. 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Stort sett det samme som står ovenfor, men noen som ikke kjenner meg så godt kan kanskje oppfatte meg som arrogant siden jeg ikke slipper hvem som helst så nært innpå meg. 7. Har du noen hobbyer? Tegne, se film, fotografere, lage mat, gå i skog og fjell, snowboard, lese, gå på skattejakt på loppis og bruktbutikker. 8. Hva er din største drøm? Helt ærlig, jeg forsøker å drømme realistisk, så drømmen min nå er rett og slett å gjøre en god masteroppgave som gir meg enn jobb innenfor faget mitt, en jobb jeg kan utvikle meg innen og som er spennende og krevende. Deretter drømmer jeg om et helt standard A4-liv sammen med samboeren min: giftemål, 1.83 barn, hund, ferieturer på hytta, kanskje ispedd en og annen ferietur for å oppleve verden... I tillegg vil jeg gjerne, når ungene er store nok til å få utbytte av det (!), bo utenlands et år eller to. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Jeg hadde tre drømmer da jeg gikk på ungdomsskolen: 1) jeg skulle ta et år i USA mens jeg gikk på vgs - didn't happen 2) jeg skulle ta et år på folkehøgskole etter vgs - didn't happen 3) jeg skulle studere i utlandet - check! 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Sagt ja til økonomisk rådgivning Ville uansett hyret inn noen til å gjøre ferdig oppussinga av leiligheta vår mens jeg tok kjæresten med meg på en liten utenlandstur, betalt ned all gjeld (som ikke er allverdens), gitt foreldrene mine & svigers noe tilbake for all hjelp og økonomisk støtte som vi har fått, det hadde nok dryppet litt på søskenene våre og, kjøpt en nyere og mer miljøvennlig bil (vår synger på siste verset), tatt lappen, ventet på frieri (samboeren min vil at vi skal vite at vi har råd til bryllupet vi ønsker oss), betalt for bryllupet (ikke noe mer fænsi enn det vil bli når vi engang gifter oss uten lottogevinst...), gitt penger til veldedige formål jeg støtter og deretter hørt litt på hva den økonomiske rådgiveren anbefalte oss. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Står rundt 6.45 etter å ha sparket samboeren min ut i 6-tida, spiser frokost foran macen og ordner meg før jeg tar toget inn til Oslo. Forelesningene mine starter vanligvis rundt 09.00, er på skolen fram til rundt 15.00-19.00 alt ettersom om vi har sen forelesning eller om jeg jobber med masteroppgaven. Dersom jeg er hjemme tidlig så lager enten jeg eller sambo middag (fra skratch ja). Resten av kvelden bruker vi for tiden til oppussing av leilighet og kanskje en film hvis vi har tid, i tillegg så skal vi visst begynne å trene to kvelder i uka. Helgene er det å sove lenge, tusle på kafé, lage god middag, spille spill, være med venner, gå lange turer i skogen/fjellet++.
MiraMira Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #17 Skrevet 9. januar 2007 Tusen takk for svar alle sammen!! Hvordan kan jeg få flyttet tråden til samliv og relasjoner? Litt fersk i dette.. Trenger så mange svar som mulig, men dere alle har vært til kjempestor hjelp.. Skal se om jeg får lagt ut den ferdige oppgaven, men den kommer til å bli ganske lang, så spørs om den er så interessant for så mange.. Hehe.. Må være på minst 10 a4-sider..
Tabris Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 10 A4-sider er ikke så langt, jeg hadde syntes det var kjempeinteressant å lese!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 9. januar 2007 #19 Skrevet 9. januar 2007 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? 28, jente, samboer, vi leier en leilighet sammen. Pga arbeidssituasjon kommer jeg til å flytte til en annen by i en periode før vi igjen flytter sammen. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Mest: Kjæresten min, venner, dyr. God mat, god helse, god musikk. Minst: Tankeløse mennesker uten evne til å tenke konsekvens. 3. Hvilke saker brenner du for? Miljø-/dyrevern, mer støtte til forskning og kultur. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Stort sett svart og/eller rocka, enten med jeans og naglebelte eller miniskjørt og store støvler. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Introvert, ambisiøs, misantropisk, hissig 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Sannsynligvis det samme 7. Har du noen hobbyer? Spiller gitar, dataspill, trening 8. Hva er din største drøm? Fast jobb i Norge (helst Bergen), eie egen leilighet med kjæresten, og ha en katt. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Tja. Jeg har fått doktorgradsstipend, og holder pr dags dato på å fullføre doktorgraden. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Betalt ned min og kjærestens studielån, kjøpt leilighet, sørget for at min mor fikk penger til å pusse opp huset totalt, og sørget for at min bror fikk en økonomisk lettere tid som student. Og tatt post.doc. uten å tenke på finansiering. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Vekkerklokken står på 8, men jeg snoozer til samboeren er ferdig på badet 8.30. Så står jeg opp og spiser frokost ved pc'en før jeg sykler til kontoret. Sitter der fra 9-9.30-tiden til 17-19-tiden og pusler med avhandlingen og har litt for mange surfepauser. Når jeg er ferdig går jeg og samboeren enten og trener, eller så går vi hjem og lager middag. Spiser, og ser på tv eller sitter ved pc'en til det er kvelden.
Kayli Skrevet 9. januar 2007 #20 Skrevet 9. januar 2007 Hei! 1. Hva er din alder, kjønn, sivilstatus og bosituasjon? Jeg er 33 år, kvinne, samboer og bor i et hus vi eier. 2. Hva setter du mest og minst pris på i livet? Setter mest pris på at jeg har en flott familie og en jobb jeg trives i. Setter minst pris på urettferdighet mot de små og svake i samfunnet. 3. Hvilke saker brenner du for? Har ingen sak jeg direkte brenner for, men er opptatt av barns rettigheter. 4. Hvordan kler du deg, sånn til vanlig? Jeans, t-skjorte og hettejakke. Joggesko på beina. 5. Hvordan vil du beskrive deg selv som person? Snill, blid, litt lat. 6. Hva tror du andre ville sagt dersom de skulle beskrive deg? Blid, hissig, rettferdig. 7. Har du noen hobbyer? Jeg elsker å lese, gjerne krim. Liker å være ute i frisk luft, gåturer og tidvis litt håndarbeid (strikking, brodering). 8. Hva er din største drøm? At mine barn skal få en trygg oppvekst, unngå de store nedturene og bli lykkelige og selvstendige voksne. 9. Har du fått oppfylt noen av dine største drømmer? Jeg har fått en utdannelse, en jobb, en samboer og to barn. Jeg kan nok si at jeg har fått oppfylt mange av de drømmene jeg hadde da jeg var yngre, ja. 10. Hva ville du gjort dersom du vant 10 millioner i lotto? Betalt ned gjeld på hus og gård, kjøpt en større bil, gjort ferdig badet på loftet, redusert stillingsprosenten min, tatt en real ferie med hele familien og gitt til familiemedlemmer som sliter økonomisk. 11. Hvordan er en vanlig dag for deg? Stå opp, lage frokost, smøre matpakker, kjøre barn i barnehage/skole, jobb, lage/spise middag, hjelpe barn med leksene, kjøre barn til fritidsaktiviteter, kveldsmat, legge barn, gå en tur, se litt TV, dusje og legge meg. Innimellom det: vaske klær, holde huset i orden, kose meg med barn og sambo. I helgen finnes det ingen typisk dag; da tar vi ting som det kommer! ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå