summer25 Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Får ikke sove... Den ene visdomstanna mi vokser skeivt, på en måte opp og utover.. Nå kan jeg såvidt se nesten halve overflaten, lurer på om det er plass til den? Det så sinnsykt vondt nå, noen som vet hva jeg kan gjøre? Håper pinex forte virker snart, for jeg er så trøtt. Men i morra er det jo søndag, så må vel dope meg ned da også! Skal ringe tannlegen på mandag, men hva tror dere de kan gjøre? Må jeg vente til tanna kommer mer ut og få den trekt?
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Når du har veldig vondt i den høres det ut som den har blitt betent. Tannlegen kommer sannsynligvis til å gi deg penicilin til betennelsen har roet seg, og deretter trekke tanna. Tanna trenger ikke å komme mer fram for å trekkes, jeg trakk alle mine uten at de hadde kommet fram i det hele tatt, de måtte skjæres fram først. Tror du burde finne en tannlege som har vakt i morgen, og ta kontakt allerede da. Jo før jo bedre.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har også en mongo visdomstann. Vokser skeivt som tårnet i pisa. Min tannlege anbefalte å skjære den ut, selv takker jeg til whiskey og god gammeldags tang. Helt seriøst! dersom en lar det gå lang nok tid, og tannen er rotten nok (jeg har rimelig høy smerteterskel da) så er det både rimeligere og mindre omstendelig å gjøre jobben selv! Er klar over at noen vil oppfatte dette innlegget som tull, men da synes jeg dere bør tenke over at det ikke er alle som har like god økonomi og er like ressurssterke som dere. Lykke til uansett hva du velger!
Gjenglemt sykkellås Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Min tannlege sagt at det er lurt å fjerne visdomstennnene før fylte 25 om tennene ikke har noe å tygge i mot (om man f. eks har fjernet de nedre, men ikke de øvre). Visdomstenner som ikke har noe å tygge i mot, vil vokse sånn som du forklarer, for å lete etter noe å tygge i mot eller noe sånt. Det beste for deg vil kanskje være å fjerne de tennene?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Skjeve visdomstenner kan ødelegge nabotennene og. Dermed blir tannlegeutgiftene mye verre enn du først hadde tenkt. Dersom de må opereres ut, vil du og få igjen mye fra trygdekontoret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå