Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 På nyttårsaften holdt vi oss inne under fyverkeriet. De fleste naboene stod ute. Når naboene skulle gå til sitt igjen, så kom den ene naboen med kona si innom oss, med ønske om godt nyttår. Naboen sa, "jeg tar ikke av meg skoene, for jeg skal snart ut igjen" Jeg rakk ikke å reagere før han stod på stuegolvet. Kona hans gikk også rett inn med sko på. De ble stående en stund å prate. Kona sa "det blir vist våt på golvet deres". Men ikke noe tilbud om å tørke opp igjen. Da de gikk, så måtte jeg begynne å tørke over golvet. Det var ikke bare våt etter dem, men det var skitten også. Jeg angrer så for at jeg ikke sa noe, når kona kommenterte at det var våt på golvet. Lurer på om jeg skal ta det opp med de eller om jeg skal la være. Hva ville du ha gjort?
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Ingenting. Det er nyttårsaften, og man er glade og fornøyde. Jeg hadde gitt dem en nyttårsklem og tørket opp når de gikk.
Gjest Fresh Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Jeg ville ikke tatt det opp med dem, selv om jeg synes det var uhøflig å gå inn med sko og ikke tilby seg å tørke opp. Men jeg ville ikke risikert et godt naboskap over en slik fillesak. Da får du heller komme dem i forkjøpet neste gang de kommer på besøk, og si at du helst vil at de skal ta av seg skoene.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Syns du burde ta det opp med dem jeg. Gå og ringe på og fortelle hvor dumt du syns det var at de gikk inn med sko på for å ønske deg godt nyttår. Egentlig burde du latt være å tørke opp og forlangt at de kom og vasket etter seg dagen etter. Endret 7. januar 2007 av Embla s
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Jeg ville begynt å lure dersom noen sa fra om noe sånt, det må jeg ærlig innrømme. De skulle jo bare innom to sekunder, og man dør vel ikke av å tørke opp?
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Det som skjedde etterpå, var at kattene begynte å grave på område der de hadde gått/stått. De har vært hos oss flere ganger, og har aldri opplevd dette. Ikke engang i sommer, da vi satt ute på terassen og drakk. De gikk inn på toalettet flere ganger, men tok seg av på beina. Da var det tørt ute. Dette burde jeg kanskje ha skrevet i første innlegget.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Det som skjedde etterpå, var at kattene begynte å grave på område der de hadde gått/stått. De har vært hos oss flere ganger, og har aldri opplevd dette. Ikke engang i sommer, da vi satt ute på terassen og drakk. De gikk inn på toalettet flere ganger, men tok seg av på beina. Da var det tørt ute. Dette burde jeg kanskje ha skrevet i første innlegget. ← Oi, det var veldig merkelig. Kanskje naboen din har gjennomgått en personlighetsendring? Eller kanskje naboen din var litt brisen og glemte sine gode manerer i iveren etter å ønske dere godt nyttår?
Gjest Fresh Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 De høres skikkelig ondskapsfulle ut, de naboene dine. Eller muligens bare litt fulle.
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Er du seriøs? Hvis dette plaget deg så mye burde du tatt det opp der og da, det blir rett og slett for dumt å ta opp dette nå. En uke etter nyttårsaften.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 De var nok bare litt "glade" og ville veldig gjerne ønske dere et godt nytt år. Ingenting å bli sur over
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 De høres skikkelig ondskapsfulle ut, de naboene dine. Eller muligens bare litt fulle. ← Enig. Kanskje du burde gå inn hos dem med sko på, så får de smake sin egen medisin?!
Gjest havregampen Skrevet 7. januar 2007 #13 Skrevet 7. januar 2007 Vel, så lenge de ikke ødela en dyr parkett eller noe og du må forlange erstatning, så synes jeg du bør komme deg over situasjonen. Greie naboer og godt naboforhold er det ikke alle som har... Godt nytt år!
Gjest Purple Skrevet 7. januar 2007 #14 Skrevet 7. januar 2007 De har vært hos oss flere ganger, og har aldri opplevd dette. Ikke engang i sommer, da vi satt ute på terassen og drakk. De gikk inn på toalettet flere ganger, men tok seg av på beina. Da var det tørt ute. ← Så da var det et lite unntak da. De tenkte vel ikke over at det ble vått da de gikk inn, før kona så det. Hvis du går og tar det opp med dem nå, virker du bare smålig. Du gjør en stooor sak ut av ingenting, jo! Glem hele greia!
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #15 Skrevet 7. januar 2007 Ja, skriv klage til styret i borettslaget, samt ta det opp på neste generalforsamling. I tillegg bør du gå ut og samle opp en bøtte med gjørme og gørr og trampe inn i leiligheten og helle dette utover stuegulvet deres. Slike mennesker som de naboene bør ikke få gå fritt ute. Uffa meg, folk som liksom er hyggelige og ønsker godt nyttår Ærlig talt: det var nyttårsaften, det var god steming, sikkert litt alkohol inne i bildet og helt sikkert bare en forglemmelse. Noe annet var hvis de gjorde dette ofte hos deg. Men nå er det faktisk en hel uke siden nyttårsaften. Et populært nyttårsløfte er jo å prøve å ikke irritere seg iver småting eller være langsint. Kanskje noe å tenke på?
Gjest Phenomena Skrevet 7. januar 2007 #16 Skrevet 7. januar 2007 Dette var jo tydeligvis et unntak siden de pleier å ta av seg på beina, og dette er virkelig ingenting å henge seg opp i. Det tok deg antakelig to sekunder å tørke opp etter dem og er bare en fillesak og flisespikkeri å gå og gnage på etterpå.
Skarv Skrevet 7. januar 2007 #17 Skrevet 7. januar 2007 Bare overse det,synest det var hyggeligt av dem og ønske dere godt nyttår. Egentlig en baggatell som ikke er verdt og ødelegge et ellers godt naboskap for.
Malama Skrevet 7. januar 2007 #18 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jeg går ikke inn med sko hos andre nei. Men jeg ville ikke tatt opp dette i ettertid, muligheten var der, og den er borte nå. La det gå, det er ingen krise. Det er vel ikke helt usannsynelig at dette var et unntak fra hva de normalt sett gjør, gjerne grunnet omstendighetene? Jeg er ikke tilhenger av "fylla har skylda", skylda har man selv, men sånne småting som dette ville jeg definitivt ikke brydd meg med. Endret 7. januar 2007 av Malama
Gjest Advena Skrevet 7. januar 2007 #19 Skrevet 7. januar 2007 Jeg ville ikke tatt det opp med dem, selv om jeg synes det var uhøflig å gå inn med sko og ikke tilby seg å tørke opp. Men jeg ville ikke risikert et godt naboskap over en slik fillesak. Da får du heller komme dem i forkjøpet neste gang de kommer på besøk, og si at du helst vil at de skal ta av seg skoene. ← Er uhøflig å gå inn i andres hus med sko på, med mindre de har gitt deg lov, men akkurat i dette tilfellet ville jeg latt det være. Om det gjentar seg, blir det en annen sak.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #20 Skrevet 7. januar 2007 De høres skikkelig ondskapsfulle ut, de naboene dine. Eller muligens bare litt fulle. ← De er egentlig veldig koselige. De var fullere i sommer, når de klarte å ta av seg på beina. Er du seriøs? Hvis dette plaget deg så mye burde du tatt det opp der og da, det blir rett og slett for dumt å ta opp dette nå. En uke etter nyttårsaften. ← Ja, jeg er seriøs. De var nok bare litt "glade" og ville veldig gjerne ønske dere et godt nytt år. Ingenting å bli sur over ← Trenger vel ikke å gå inn med sko av den grunn??? Enig. Kanskje du burde gå inn hos dem med sko på, så får de smake sin egen medisin?! ← Tanken frister, men jeg står over. Vel, så lenge de ikke ødela en dyr parkett eller noe og du må forlange erstatning, så synes jeg du bør komme deg over situasjonen. Greie naboer og godt naboforhold er det ikke alle som har... Godt nytt år! ← Vi har et golv som ikke tåler så mye vann. Det gikk bra denne gangen, heldigvis. Så da var det et lite unntak da. De tenkte vel ikke over at det ble vått da de gikk inn, før kona så det. Hvis du går og tar det opp med dem nå, virker du bare smålig. Du gjør en stooor sak ut av ingenting, jo! Glem hele greia! ← Selv om hun kommenterte det, så ble de allikevel stående. Hun er vaskekjerring, så hun burde vist bedre mener jeg. Ja, skriv klage til styret i borettslaget, samt ta det opp på neste generalforsamling. I tillegg bør du gå ut og samle opp en bøtte med gjørme og gørr og trampe inn i leiligheten og helle dette utover stuegulvet deres. Slike mennesker som de naboene bør ikke få gå fritt ute. Uffa meg, folk som liksom er hyggelige og ønsker godt nyttår Ærlig talt: det var nyttårsaften, det var god steming, sikkert litt alkohol inne i bildet og helt sikkert bare en forglemmelse. Noe annet var hvis de gjorde dette ofte hos deg. Men nå er det faktisk en hel uke siden nyttårsaften. Et populært nyttårsløfte er jo å prøve å ikke irritere seg iver småting eller være langsint. Kanskje noe å tenke på? ← Vi bor ikke i et borettslag, så det får jeg ikke gjort. Dette var jo tydeligvis et unntak siden de pleier å ta av seg på beina, og dette er virkelig ingenting å henge seg opp i. Det tok deg antakelig to sekunder å tørke opp etter dem og er bare en fillesak og flisespikkeri å gå og gnage på etterpå. ← Det tok lengre tid, så lenge katten begynte å reagere. Måtte vaske golvet etter dem. Unødvendig!!! Bare overse det,synest det var hyggeligt av dem og ønske dere godt nyttår. Egentlig en baggatell som ikke er verdt og ødelegge et ellers godt naboskap for. ← Hyggelig at de tenkte på oss. De vet jo at vi ikke går ut pga katten. Er uhøflig å gå inn i andres hus med sko på, med mindre de har gitt deg lov, men akkurat i dette tilfellet ville jeg latt det være. Om det gjentar seg, blir det en annen sak. ← Vi ville aldri ha gjort det. Ikke hadde de egentlig tenkt å ringe på heller. De rev tak i dørhåndtaket. Men vi hadde låst (noe vi alltid gjør), så de måtte ringe på. Når jeg åpnet, så dyttet han meg unna, for å komme seg inn i stuen. Der satt samboeren min sjokkert over oppførselen. Og sier i det jeg blir dyttet: "Jeg tar meg ikke av på beina". Jeg har sett naboen fullere en dette og med mye bedre oppførsel. Han virker faktisk flau, da han prøver å unngå oss når vi er ute. En ting er å gå inn med lette støvletter, men han hadde vintersko (traktorsko), og de er det kraftige mønstre undet. Slik jeg tolker mange av svarene her inne, så er det greit å gå inn med sko så lenge det er nyttårsaften og alkohol inn i bilde. Men hadde det ikke vært det, så hadde det ikke vært greit???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå