Gå til innhold

Sår på fingertuppene..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette. Jeg har aldri opplevd det før og lurer jo svært gjerne på hva det kommer av. Jeg har søkt litt på nett, men finner ingenting som jeg får til å passe inn. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du er veldig tørr der slik at det ikke skal mye til før du får sår?! Det hender med meg iblant

Skrevet
Kanskje du er veldig tørr der slik at det ikke skal mye til før du får sår?! Det hender med meg iblant

Takk for svar. Jeg er tørr og huden har sprukket. Jeg lurer på om det kan ha en forbindelse med at jeg ammer. Egentlig ikke noe big deal, men det er så forbanna vondt, så lurte jeg bare på om det kunne være indikator på en mangle jeg har i kroppen. ;)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg har samme problem om vinteren. Så snart det blir kaldt sprekker huden. Det blir verre hvis jeg har hendene i vann, så jeg bruker engangshansker når jeg vasker. Hjelper litt. Kjøpte Decubal krem på apoteket, og den hjelper også.

Skrevet

Fettmangel?

Ta en skje eller to med linfrøolje i noen uker og se om det fungerer :)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg har også det på venstre hånd... men de kommer av gitarspilling da, du spiller ikke gitar? :P

Skrevet (endret)
Jeg har også det på venstre hånd... men de kommer av gitarspilling da, du spiller ikke gitar? :P

Nope :ler2:

Fettmangel?

Nope :ler2:

Endret av care
Skrevet

Anbefaler deg en god håndkrem :Nikke:

Og prøv å unngå å fryse på hendene!

Skrevet

Jeg har hatt lett for å få såre og eksemaktige felt på hendene, særlig om vinteren, og særlig om man enten vasker mye eller jobber med papir. Etter å ha prøvd diverse middelmådige håndkremer har jeg funnet ut at dette holder mine hender fine: vaske hendene med vegetabilsk såpe med ringblomst (calendula) og håndkrem fra Dr Hauschka (eller Weleda).

Gjest Silmarill
Skrevet
Fettmangel?

Ser du ler av dette innlegget trådstarter, men det var nok ikke morsomt ment! Dette er et meget godt råd, og det forstår du dersom du googler på linfrøolje ;)

Lykke til!

Skrevet

Takk for råd.

Silmarill: jeg ler ikke av rådet, men av meg selv. Har fett nok i massevis. Jeg tar alle rådene til etteretning.

Tror ikke det er kulden, da dette nok er den varmeste vinteren jeg noen gang har opplevd. Jeg tenker nok mer at det er en mangle på noe.

Skrevet
Takk for råd.

Silmarill: jeg ler ikke av rådet, men av meg selv. Har fett nok i massevis. Jeg tar alle rådene til etteretning.

Tror ikke det er kulden, da dette nok er den varmeste vinteren jeg noen gang har opplevd. Jeg tenker nok mer at det er en mangle på noe.

men er det riktig fett du har? Omega 3 oljer er riktig fett.

Skrevet

Jeg har også slike hender, og merker at de er bedre i sommerhalvåret. Selv om det er en mild vinter er jeg plaget nå. Jeg tror sollys/solvarme holder det i sjakk, og at luftfuktighet og klima spiller inn. Har også hørt at veldig mange utvikler slike ting etter graviditet/fødsel. Mulig denne endringen utløser noe latent? Tror også man vasker mer etter at man får barn og at hyppig bruk av vann og såpe kan være medvirkende årsak. Det kan også være tegn på matintolleranse. Jeg kan bli verre av stort forbruk av visse matvarer.

Mitt beste råd er: Kjøp bommulsvanter på apotek som du bruker mest mulig. Det lindrer veldig og skjermer hendene. Sov gjerne med de om natten. Det har i allefall hjulpet for meg. Og bruk selvfølgelig en god krem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...