Gjest Valiant Thor Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Her har dere som aldri vil innrømme de forbrytelser USA gjør. Noe dere kan klede dere over. En god soldat som slakter uskyldige sivile. Dette må jo være noe for dere. Amerika Venner http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151703
mr. louis Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Det er forskjell på nasjoner, når usa står bak forbrytelser er det for mange helt OK, står terrorgrupperinger bak er det adskillig værre. Usas politikk er grusom, jeg har fulgt deres forbrytelser siden 70-tallet, og jeg reiste til El Salvador på begynnelsen av 80-tallet for å se selv om det var slik jeg hadde lest og hørt. Jeg reiste ikke hjem som noen stor usa-fan nei. Usa er jo et land bygd på folkemord, det er vel en del av bildet.
mr. louis Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Et par artikler om det lovede lands politikk, eller the leader of the free world som CNN pleier å si. http://intsos.no/?id=735 http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1664174,00.html
Gjest Valiant Thor Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Ja og er det ikke merkelig hvor stille det er når USA gjør noe galt. jeg er ikke Anti-Amerikansk som noen her inne påstår bare fordi jeg kritiserer dem. Men det får vel være grenser hvor blinde man kan være som mange pro-amerikanere er. Når de ikke en gang kan innrømme de grussomheter som er blitt gjort av amerikanske soldater og politikere
mr. louis Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Tror mange trenger noe godt å tro på, men da må det søkes utenfor politiske maktsentra.
Far til 2 Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Det er forskjell på nasjoner, når usa står bak forbrytelser er det for mange helt OK, står terrorgrupperinger bak er det adskillig værre. Usas politikk er grusom, jeg har fulgt deres forbrytelser siden 70-tallet, og jeg reiste til El Salvador på begynnelsen av 80-tallet for å se selv om det var slik jeg hadde lest og hørt. Jeg reiste ikke hjem som noen stor usa-fan nei. Usa er jo et land bygd på folkemord, det er vel en del av bildet. ← Noe av vproblemet er at det er USA (og noen av USA's allierte) som enerådende definerer hvem som er "gode" og hvem som er "terrorister". Kansje verden ville sett anderledes ut om flere ble hørt i slike definisjoner.
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Rare greier, men tråder og innlegg som dette medfører at min sympati dreies i motsatt retning av det som vel er trådens hensikt.
Gjest Gjest 1 Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Jeg liker USA og amerikanere. Håper jeg kan flytte dit, det hadde vært spennende.
Gjest Valiant Thor Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jeg kunne gjerne bodd i Statene. ← Hva har det med at en amerikansk soldat slakter uskylidge sivile og gjøre? jeg har bodd eller reist rundt i USA i ca 7 måneder når jeg var 19 og jeg kan godt tenke meg og dra ditt igjen og jeg kunne også tenkt meg og bo der, Etter at Bush går av Endret 7. januar 2007 av Valiant Thor
Gjest Valiant Thor Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Rare greier, men tråder og innlegg som dette medfører at min sympati dreies i motsatt retning av det som vel er trådens hensikt. ← hva var trådens mening ?:..Om du tror trådens mening var og få folk til og mislike USA og amerikanere tar du feil. Det var bare og vise for alle de som aldri sier noe negativt om USA eller amerikanere at det finnes de som er ekstremt grussome og kalblodige blant dem også.
Gjest Valiant Thor Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Jeg liker USA og amerikanere. ← Jeg og jeg liker mange amerikanere og jeg liker Landet. Det er politken jeg ikke liker. Og desverre er det de som tror at bare fordi man kritiserer politikken så betyr det at man er anti-amerikansk og det er det siste jeg er. Jeg er Anti-Bush og det er noe helt annet. Jeg er Pro-Amerikaner.
Gjest Gjest 1 Skrevet 7. januar 2007 #13 Skrevet 7. januar 2007 Hva har det med at en amerikansk soldat slakter uskylidge sivile og gjøre? jeg har bodd eller reist rundt i USA i ca 7 måneder når jeg var 19 og jeg kan godt tenke meg og dra ditt igjen og jeg kunne også tenkt meg og bo der, Etter at Bush går av ← For å vise at man er Amerikavenn vel...en trenger ikke forsvare alle handlingene et lands myndigheter gjør, men en kan vise sin støtte til landet ved å si at en har sansen for det. Mitt generelle inntrykk er at det er så mange USA/Amerika-hatere i Norge, og da svartmales hele landet. "Alle amerikanere er dumme...", "Alle amerikanere snakker så høyt"..."Huff, det var en typisk amerikansk film...", osv. Blir det ikke ganske søkt å komme med et eksempel på en amerikansk soldat som gjorde noe nasty? Det er sikkert soldater fra andre land som har drept noen uskyldige sivilie også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå