Gå til innhold

Kosmetiske inngrep - For hvem?

Fremhevede innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Det er ingen hemmelighet at veldig mange norske jenter/kvinner får utført kosmetiske inngrep kun for utseendets skyld. (Medisinske grunner hører ikke hjemme i denne tråden :) )

Jeg lurer egentlig på hvorfor disse jentene/kvinnene gjør dette og hvem de gjør det for - seg selv eller andre? Eller kanskje trangen til å være "perfekt", oppfylle et ideal?..... (Har hørt at mange gjør det for å få bedre selvtillit...)

Dere som har operert dere, vært helt ærlig! Kan dere fortelle meg hvem dere gjør dette for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ingen hemmelighet at veldig mange norske jenter/kvinner får utført kosmetiske inngrep kun for utseendets skyld. (Medisinske grunner hører ikke hjemme i denne tråden :) )

Jeg lurer egentlig på hvorfor disse jentene/kvinnene gjør dette og hvem de gjør det for - seg selv eller andre? Eller kanskje trangen til å være "perfekt",  oppfylle et ideal?..... (Har hørt at mange gjør det for å få bedre selvtillit...)

Dere som har operert dere, vært helt ærlig! Kan dere fortelle meg hvem dere gjør dette for?

Jeg har tatt full bukplastikk. Den tok jeg bare for min egen del. Hadde en del løs hud som hang og skapte ubehag og så hadde jeg magemuskler som ikke var festet. Har nettopp fjernet livmoren og de la snittet i arret etter bukplastikk operasjonen, så jeg skulle slippe å få et nytt arr. Magen er ikke helt flat nå, men kommer seg når jeg kan begynne å trene magemusklene som nå er godt fast sydd. Har ikke angret et sekund på at jeg tok operasjonen. Mannen gav meg full støtte. Var og avhengig av hjelp fra han etter inngrepet.

Skrevet

Har også tatt full bukplastikk. Jeg hadde stort heng og mye komplekser. Hadde også eksem og andre plager.

Med hånden på hjertet så gjorde jeg dette kun for min egen del. Jeg følte meg ikke vel og hadde mye ubehag. Det er kort tid siden min operasjon og jeg har fått et helt nytt liv. Mannen min støttet meg selvsagt.. for det var jo han som måtte ta barn og hus etter operasjonen.

Skal redusere puppene snart... og som dere vet så er jo menn ofte glad i store pupper :) Men jeg gjør det for min egen skyld - orker ikke å bære så tungt lenger. Mannen min synes jo jeg har flotte pupper nå - men støtter meg fullt ut ang å redusere de... det er jo jeg som skal ha det gått med meg selv.

Gjest gjest, nå
Skrevet

Hei!

Jeg skjønner din skepsis, men må likevel si at jeg tror dette kan begrunnes med din dårlige selvfølelse.

Jeg er selv 24 år og fikk innlagt silikon som 18-åring. Jeg gikk da fra 75B til 75DD.

Dette har for min del bare medført positive erfaringer. Nå må det da sies at jeg ikke har noe imot mye oppmerksomhet og nå og da også slibrige kommentarer. ( er veldig opptatt av bekreftelse)

Når det kommer til probelmstillingen din, jeg har selvsagt ikke gjort dette for å tilfredstille noen andre, men ved å gjøre meg selv attraktiv gjør jeg det lettere for meg selv (ergo, jeg "drar" flere) og blir derfor oftere tilfredsstillt!

Dermed ser jeg det hele som en vinn-vinn-situasjon, både for meg og for mine fremtidige.

Jeg synes ikke du bør være så prippen og snevertsynt at du ikke ser nytten i dette. Nyvinning og teknologi er det som er brakt oss dit vi er i dag. Dette på så mange områder, det ville være urettmessig å ikke benytte seg av disse muligehetene i det velferdssamfunnet vi lever i.

Men akk, det er jo bare min mening.

Skrevet

skal snart ha en skjønnhetsoperasjon og det er kun for meg selv. for at jeg skal føle meg bedre og øke selvtiliten min..

Skrevet

Jeg har akkurat forstørret puppene mine, og dette har jeg helt og holdent gjort for min egen del. Klarte såvidt å fyll ut bh-størrelse 75a før operasjonen, og følte meg lite kvinnelig uten pupper. Dette la store begrensninger på hvilke klær jeg følte meg vel i, og gjorde meg "avhengig" av innlegg i bh'n.

Jeg er gift og har barn og nå syntes jeg det var på tide med en liten egotripp - som faktisk også kommer mannen min til gode3, da jeg er blitt mer selvsikker og glad i meg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...