Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Orinoco
Skrevet

Hvordan kommer jeg meg fra terminal 1 til terminal 4 der? :sjenert: Ser på kartet a de ligger et lite stykke fra hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg mener at det er shuttle busser som går mellom terminalene. Noen av terminalene ligger så pass nær hverandre at man kan gå mellom dem.

Skrevet

Du kan ta Heathrow Express (tog) gratis mellom terminalene. Du kan gå mellom de tre første terminalene, men terminal 4 ligger for langt unna.

Skrevet

Det går shuttlebusser mellom terminalene, og mellom terminal 1 og 4 er det greiest å bruke buss, synes jeg. Men beregn rikelig tid, for det går treeegt gjennom sjekkpunktene.

Skal ut å reise om en måneds tid, og det er da satt av en time og 45 min, mellom landing og avgang. Håper det går. :) Gaten stenger gjerne 20-30 min før avgang, så det skal holde akkurat. Men reiser med BA både til og fra Heathrow, så jeg regner med at det skal gå. Hvis ikke, tar jeg gjerne imot tilbud om 1.klasse på neste flight, hehe... :ler:

Gjest Orinoco
Skrevet

Takker!

Jeg flyr og med BA alle strekningene, og har 3 timer på Heathrow, så regner med at det går akkurat å få forflyttet seg mellom terminal 1 og 4... Lurer på om jeg får sjekket inn bagasjen hele veien i Oslo? Men har nok ikke vondt av tre timer med litt gåing og ståing når jeg skal fly til og fra USA :)

Skrevet

Hvis du har bestilt billetten samlet (kun en booking) skjekker du inn hele veien fra Oslo.

Tror du skulle ha god til, tre timer er nok til å få shoppe litt taxfri også :)

Gjest Orinoco
Skrevet

Eh... :sjenert: Hva vil "kun en booking" si? Jeg bare søkte og bestilte på supersaver jeg, så jeg vet ikke.

Skrevet

Gjennomgående billetter.

Har du bestilt billett hvor du skrev at du skulle reise fra Oslo til bestemmelsesstedet i USA feks. New York, da har du bedt om en reise som starter i Oslo og ikke ender før du er fremme i USA. Det står forresten på billetten din hvor du starter fra og hvor bestemmelsesstedet ditt er, og evt. mellomlandinger (Heathrow). Da trenger du ikke å tenke på den innsjekkede bagasjen. :)

Med bestilling på Supersaver har du nok billett helt fram, og dermed gjennomgående billetter :)

Når jeg er ute og reiser, hender det at jeg bestiller en billett til London (feks. med Norwegian som er billigere enn SAS), og en helt annen derfra og videre ut i verden. Dette kan være fra to forskjellige leverandører, og poenget med dette er at man får en billigere totalpris. Da må man hente ut bagasjen, og sjekke inn på nytt igjen, og det tar tid! Men det kan være verdt det hvis det er mye penger å spare. (Nå flyr jo Norw til Standsted, så hvis man da skal videre fra Heathrow, må man beregne tid + pris for forflytning mellom flyplassene. Men skal man feks. videre med Ryanair fra Standsted, så kan det være et alternativ)

Gjest Orinoco
Skrevet

Så bra:)

Lette mye rundt og det ble faktisk billigst med bare BA til den turen jeg skal på. *glede seg*

Bagasjereglene regner jeg med er de samme der som her?

Skrevet

Kjenner ikke til reglene i USA, men her i EU-land er de de samme som hjemme. Forstår at det er grundigere sjekker i USA, ikke uvanlig at de snuser i håndbagasjen din.

Måtte forøvrig forlate en saks i London sist, ei lita og butt saks som hadde fått vært med gjennom utallige security-sjekker tidligere. Men der var det bom stopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...