Gå til innhold

Havregrøt


Nancy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får ikke til å lage havregrøt! Alle sier at det er kjempelett...så hva er det jeg gjør feil?

Jeg tok 1 dl Bjørns havregryn, 3 dl melk, litt salt og i mikroen på full guffe i 3 min. Når jeg tok den ut så den ikke så grøtaktig...bare havregryn i varm melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok hatt i for mye væske.

Jeg lager havregrøt på slump, men har i ca dobbelt så mye melk som gryn. Setter det i microovnen i ca to minutter, men ikke på full guffe. Men koketiden avhenger fra ovn til ovn.

Jeg lar den stå i ovnen til den er skikkelig seig og blander i melk etter at den er ferdig, da blir den såpass kald at jeg slipper å vente på spiselig temperatur. Og den får riktig konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager havregryn i microen hver dag og det går bra. Bruker ca. 20 gram havregryn og 2 desilter vann, tror jeg. Blir mest på slump. Jeg har en sånn funksjon at microen sier i fra når den er ferdig. Men jeg ser at jeg må ta den ut litt før ellers koker det for voldsomt.

Endret av care
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 ss gryn til 0,5 dl væske er passe blandingsforhold har jeg funnet ut. Lagde mye sånt når snuppa begynte å være lei av Nestlegrøtene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker en blanding av melk og vann.. ca. 25 gram havregryn og 1 dl vann + 1 dl melk.

Varmes i ca. 2 min, men stopper den etter 1 min og rører litt før jeg varmer den mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 1 dl Bjørn havregrøt (havregryn + kli), og 2 dl skummet melk.

Har den inne 1 minutt på full effekt, så ut og røre, så 1 minutt til på full effekt.

Lar den "godgjøre" seg litt etterpå. Du har nok hatt for mye væske i ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...