Nancy Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Hei! Jeg får ikke til å lage havregrøt! Alle sier at det er kjempelett...så hva er det jeg gjør feil? Jeg tok 1 dl Bjørns havregryn, 3 dl melk, litt salt og i mikroen på full guffe i 3 min. Når jeg tok den ut så den ikke så grøtaktig...bare havregryn i varm melk.
Amanlis Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Du har nok hatt i for mye væske. Jeg lager havregrøt på slump, men har i ca dobbelt så mye melk som gryn. Setter det i microovnen i ca to minutter, men ikke på full guffe. Men koketiden avhenger fra ovn til ovn. Jeg lar den stå i ovnen til den er skikkelig seig og blander i melk etter at den er ferdig, da blir den såpass kald at jeg slipper å vente på spiselig temperatur. Og den får riktig konsistens.
Gjest care Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 (endret) Jeg lager havregryn i microen hver dag og det går bra. Bruker ca. 20 gram havregryn og 2 desilter vann, tror jeg. Blir mest på slump. Jeg har en sånn funksjon at microen sier i fra når den er ferdig. Men jeg ser at jeg må ta den ut litt før ellers koker det for voldsomt. Endret 6. januar 2007 av care
-hild Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 1 ss gryn til 0,5 dl væske er passe blandingsforhold har jeg funnet ut. Lagde mye sånt når snuppa begynte å være lei av Nestlegrøtene..
Leanne Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 jeg bruker en blanding av melk og vann.. ca. 25 gram havregryn og 1 dl vann + 1 dl melk. Varmes i ca. 2 min, men stopper den etter 1 min og rører litt før jeg varmer den mer..
Curry Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Jeg bruker 1 dl Bjørn havregrøt (havregryn + kli), og 2 dl skummet melk. Har den inne 1 minutt på full effekt, så ut og røre, så 1 minutt til på full effekt. Lar den "godgjøre" seg litt etterpå. Du har nok hatt for mye væske i ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå