Trillrund Skrevet 6. januar 2007 #21 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Dette er en slager!! Særlig når noen av butikkene har knalltilbud på nygrillet kylling! Finnes ikke enklere middag! Ingen tilberedning, ingen oppvask (Vi spiser med fingrene, rett fra varmeposen....) Av og til tar vi potetsalat til og jeg liker osteloff/ fin baguett med grillkrydder! PS Blir ekstra godt hvis man åpner en bok med hermetisk ananasbiter til... Endret 6. januar 2007 av Trillrund
Gjest Bellatrix Skrevet 6. januar 2007 #22 Skrevet 6. januar 2007 Om du spiser det til middag så er det jo middag, men det hørtes ikke ut som et skikkelig middagsmåltid for meg.
Antoinette Skrevet 6. januar 2007 #23 Skrevet 6. januar 2007 Dette er en slager!! Særlig når noen av butikkene har knalltilbud på nygrillet kylling! Finnes ikke enklere middag! Ingen tilberedning, ingen oppvask (Vi spiser med fingrene, rett fra varmeposen....) Av og til tar vi potetsalat til og jeg liker osteloff/ fin baguett med grillkrydder! PS Blir ekstra godt hvis man åpner en bok med hermetisk ananasbiter til... ← Godt eller ikke, dette var ekkelt å lese.
LilleBille Skrevet 6. januar 2007 #24 Skrevet 6. januar 2007 Tja, 16-åringen mener absolutt at det kvalifiserer, jeg vil gjerne har en bit baguette ved siden av for å komme til samme konklusjon. ← Samme hos oss.
skrue Skrevet 7. januar 2007 #26 Skrevet 7. januar 2007 Kylling er greit, men potetgull er av prinsipp ikke middagsmat.
pusla Skrevet 7. januar 2007 #27 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har aldri hatt det til middag, jeg måtte nok hatt litt salat og helst ris til, men jeg synes absolutt det kvalifiserer til middag. Jeg kjenner noen som spiser vafler til middag, og det mener jeg er mer "tvilsomt".
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. januar 2007 #28 Skrevet 7. januar 2007 Potetgull hører ikke til som middagstilbehør her i huset i alle fall. Grillet kylling har vi en sjelden gang når vi ikke gidder å lage noe annet, men da med annet tilbehør enn potetgull.
tommeline Skrevet 7. januar 2007 #29 Skrevet 7. januar 2007 Vil vel si at det kan gå som "hurtig-middag", a la grandis ol. Men ikke akkurat typen middag som står fast på programmet.
Gjest Gjest med sko Skrevet 7. januar 2007 #30 Skrevet 7. januar 2007 Barndommens lørdagsmeny: 1 grillkylling delt på 4 kokt ris salat potetgull med paprika (tilbehør) Tror jammen jeg skal kjøpe kylling og potetgull i morgen jeg
Gjest Fjellsippa Skrevet 7. januar 2007 #31 Skrevet 7. januar 2007 Nope, det er ikke middag. Grillet kylling inngår uansett ikke i mine middagsalternativer, og med potetgull til..? Nei, noe sånt trodde jeg bare en lat, innbarka ungkar kunne finne på ← Når jeg kommer hjem etter en lang dag på jobb inngår grillet kylling i mine middagsalternativer. Og jeg er ikke ikke innbarka ungkar Har jeg potetgull kan jeg godt finne på å spise det til. Ellers kan jeg godt lage mat i timesvis i helgene når jeg har tid, men noen hverdager tar jeg det enkelt. Dette sto også på menyen i min barndom.
Trillrund Skrevet 7. januar 2007 #32 Skrevet 7. januar 2007 Kylling er greit, men potetgull er av prinsipp ikke middagsmat. ← Så når jeg har lært av en svenske at man spiser Falukorv med makaronistuing og potetgull så er ikke det middag heller???
Gjest Fresh Skrevet 7. januar 2007 #33 Skrevet 7. januar 2007 Svigermormor serverer potetgull til julemiddagen. Akkurat den middagen er alltid en høydare
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #34 Skrevet 7. januar 2007 Jeg er vokst opp med at ferdiggrillet kylling, potetgull med salt&pepper, salat og brød kan være lettvinn kosemiddag. Og nå hender det en sjelden gang i blant at vi har det f.eks på dager med ekstremt dårlig tid, eller på lørdag. Ikke spesielt sunt, men ganske godt og veldig lettvint en gang i blant
skrue Skrevet 8. januar 2007 #35 Skrevet 8. januar 2007 Så når jeg har lært av en svenske at man spiser Falukorv med makaronistuing og potetgull så er ikke det middag heller??? Kutter man ut potetgullet så kan det kalles middag ja. Jeg synes egentlig potetgull har en altfor dominerende smak til å passe sammen med noe annet enn øl.
skrue Skrevet 8. januar 2007 #36 Skrevet 8. januar 2007 Svigermormor serverer potetgull til julemiddagen. Akkurat den middagen er alltid en høydare Hva slags mat serverer hun det til?
Gjest *Fiona* Skrevet 8. januar 2007 #37 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Kun kylling og potetgull - altså fett og salt satt i system - er ikke middag. Det er en ren utskeielse til bruk i nødsfall, som smaker godt i små mengder. Hadde det vært mannens tur til å lage MIDDAG og dette hadde blitt servert, hadde jeg blitt dritsur Ellers er det vel ingen vits i å "dele på oppgavene"... Endret 8. januar 2007 av *Fiona*
Gjest gjesta Skrevet 8. januar 2007 #38 Skrevet 8. januar 2007 Her i huset går det under kategorien middag. Det må være potetgull med paprika Har i tillegg loff da.
Gjest Fresh Skrevet 8. januar 2007 #39 Skrevet 8. januar 2007 Hva slags mat serverer hun det til? ← Ribbe, kjøttkaker, medisterkaker, svinestek, poteter, brun saus, rødkål osv. Tradisjonell julemat altså
skrue Skrevet 8. januar 2007 #40 Skrevet 8. januar 2007 Ribbe, kjøttkaker, medisterkaker, svinestek, poteter, brun saus, rødkål osv. Tradisjonell julemat altså Artig Vel, så lenge det bare er en gang i året er det jo greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå