Gjest Coolaid Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Grilla kylling med chips...... Og da mener jeg potetgull - ikke pommes frites....! Vet ikke helt hva dere andre i landet kaller det men da var det avklart..... Men så til saken: Kona mener bestemt at Kylling og chips er uvanlig å spise som middag, da chips opplegget ikke kvalifiserer som tilbehør til middag.... Er det bare meg som spiser kylling og potetgull? Dette må jeg finne ut av. Er grilla kylling og potetgull en "vanlig" almen kjent middag eller ikke? (Går det ikke ann å lage en avstemning?)
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Jeg vet ikke helt om jeg ville klassifisert det som middag men jeg har spist det mange ganger
Brunhilde Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Tja, 16-åringen mener absolutt at det kvalifiserer, jeg vil gjerne har en bit baguette ved siden av for å komme til samme konklusjon.
Gjest care Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Det er bedre en ingenting. Jeg hadde vært glad hvis min kar hadde laget det, nå lager han ingenting.
Imax Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 For meg er det sommermat, når man skal på stranda el.l. Det er jo dødsdigg, men ikke akkurat sunn mat...
Arkana Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Det spiste vi faktisk da jeg var liten, og jeg ser på det som middag ja. Etter at jeg flyttet hjemmefra har jeg derimot ikke spist det i det hele tatt.
Gjest niomi Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Nope, det er ikke middag. Grillet kylling inngår uansett ikke i mine middagsalternativer, og med potetgull til..? Nei, noe sånt trodde jeg bare en lat, innbarka ungkar kunne finne på
brumma* Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 Nei, noe sånt trodde jeg bare en lat, innbarka ungkar kunne finne på ← Jeg fikk faktisk dette servert med jevne mellomrom av farmor. Riktignok med litt ris til og helst på hytteturer og sånn, men. Syntes det var kjempegodt! Og middag er det definitivt, om enn ikke så sunt.
Gjest Fantus Skrevet 5. januar 2007 #9 Skrevet 5. januar 2007 Har spist det sånn hjemme hos foreldrene mine av og til. Selv supplerer jeg gjerne med en bit brød og litt salat til før jeg er fornøyd.
Daria Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 Potetgull var fast tilbehør til kyllingmiddag hjemme da jeg var liten -dog sammen med salat og ris
Gjest prestekrage Skrevet 5. januar 2007 #11 Skrevet 5. januar 2007 Joda, dette kan definitivt være middag (var jo rene gourmetmåltidet som student)!! Men, ett aldri så lite forslag til kompromiss gis du/dere herved den hemlige (?!) oppskriften til "Amatørens kyllinggryte (hvordan imponere svigermor når en er håpløs på kjøkkenet)" "røsk" opp en kyllig (altså så du bare sitter igjen med rent kjøtt) Kutt opp en hel rød eller gul paprika i strimler Kutt opp en løk i halve ringer Press to båter hvitløk Legg dette i en ildfast form (smurt) "Dæsj" endel pepper over Hell over en boks med Campbells chicken soup (boks med ferdigsuppe du får kjøpt i en stor dagligvare-handel (type ica)). Knus ettpar (tre- fire) never salt potetgull og rør dette inn i. Strø over litt ost- bland igjen. Strø over litt mere ost. Gratiner (225grader) til osten tar farge!!! Server med (enda mere) potetgull og salat (for å late som om dette er sunt) ... NAM NAM NAM Nam nam nam!!! Reddet meg fra mang en total ydmykelse overfor både (x)svigermor og venner
Gjest Coolaid Skrevet 6. januar 2007 #12 Skrevet 6. januar 2007 Nope, det er ikke middag. Grillet kylling inngår uansett ikke i mine middagsalternativer, og med potetgull til..? Nei, noe sånt trodde jeg bare en lat, innbarka ungkar kunne finne på ← Jeg er ihvertfall ikke lat.... går ut og trimmer 6 til 7 ganger i uka... heller ikke noe unkar men gift tobarnspappa.... Grilla kylling er forresten sundt.... det er bare skinnet og chipsen som er usunn.... kose det er lov innimellom.... Men at det er middag? Ihvertfall etter min definisjon.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 6. januar 2007 #13 Skrevet 6. januar 2007 Har hørt om potetgull som tilbehør til kylling. - Da gjerne med salat til. Men har aldri spist det. Er jo utrolig fett, og jeg vil ikke kvalifisere det som middag, nei.
Gjest Pax Skrevet 6. januar 2007 #14 Skrevet 6. januar 2007 Ja, hvorfor ikke. Jeg spiser jo chips og bønnedipp, og kaller det for middag.
Gjest Fruktfat Skrevet 6. januar 2007 #15 Skrevet 6. januar 2007 jah, alt man eter rundt middagstid er middag. MÅ ikke være poteter og saus klokka fem
Gjest Emera Skrevet 6. januar 2007 #16 Skrevet 6. januar 2007 Hvis du har det til middag, så ER det middag!
Gjest Pax Skrevet 6. januar 2007 #17 Skrevet 6. januar 2007 "Grilla kylling, potetgull og kona!, Er det middag?" Btw, hørtes nå litt groteskt ut å ha kona til middag, men hver sin smak.
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2007 #18 Skrevet 6. januar 2007 "Grilla kylling, potetgull og kona!, Er det middag?" Btw, hørtes nå litt groteskt ut å ha kona til middag, men hver sin smak. ← Det tenkte jeg også. Har hørt om kylling med chips, men synes ikke det høres noe godt ut.
Drua Skrevet 6. januar 2007 #19 Skrevet 6. januar 2007 Hvis du har det til middag, så ER det middag! ← Godt poeng! Grillet kylling (tar av skinnet da) med baguette er ofte middag hos oss, for det er noe av det beste jeg får
Gjest Phenomena Skrevet 6. januar 2007 #20 Skrevet 6. januar 2007 Potetgull passer bra sammen med kylling !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå