Gå til innhold

Grilla kylling, potetgull og kona!

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Grilla kylling med chips...... Og da mener jeg potetgull - ikke pommes frites....! Vet ikke helt hva dere andre i landet kaller det men da var det avklart..... Men så til saken:

Kona mener bestemt at Kylling og chips er uvanlig å spise som middag, da chips opplegget ikke kvalifiserer som tilbehør til middag....

Er det bare meg som spiser kylling og potetgull? Dette må jeg finne ut av.

Er grilla kylling og potetgull en "vanlig" almen kjent middag eller ikke? (Går det ikke ann å lage en avstemning?)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg ville klassifisert det som middag men jeg har spist det mange ganger :)

Skrevet

Tja, 16-åringen mener absolutt at det kvalifiserer, jeg vil gjerne har en bit baguette ved siden av for å komme til samme konklusjon.

Skrevet

Det er bedre en ingenting. Jeg hadde vært glad hvis min kar hadde laget det, nå lager han ingenting.

Skrevet

For meg er det sommermat, når man skal på stranda el.l. Det er jo dødsdigg, men ikke akkurat sunn mat... :sjenert:

Skrevet

Det spiste vi faktisk da jeg var liten, og jeg ser på det som middag ja. Etter at jeg flyttet hjemmefra har jeg derimot ikke spist det i det hele tatt.

Skrevet

Nope, det er ikke middag. Grillet kylling inngår uansett ikke i mine middagsalternativer, og med potetgull til..? Nei, noe sånt trodde jeg bare en lat, innbarka ungkar kunne finne på :riste:

Skrevet
Nei, noe sånt trodde jeg bare en lat, innbarka ungkar kunne finne på :riste:

:ler: Jeg fikk faktisk dette servert med jevne mellomrom av farmor. Riktignok med litt ris til og helst på hytteturer og sånn, men. Syntes det var kjempegodt! Og middag er det definitivt, om enn ikke så sunt.

Gjest Fantus
Skrevet

Har spist det sånn hjemme hos foreldrene mine av og til. Selv supplerer jeg gjerne med en bit brød og litt salat til før jeg er fornøyd.

Skrevet

Potetgull var fast tilbehør til kyllingmiddag hjemme da jeg var liten -dog sammen med salat og ris :)

Gjest prestekrage
Skrevet

Joda, dette kan definitivt være middag (var jo rene gourmetmåltidet som student)!!

Men, ett aldri så lite forslag til kompromiss gis du/dere herved den hemlige (?!) oppskriften til

"Amatørens kyllinggryte (hvordan imponere svigermor når en er håpløs på kjøkkenet)"

"røsk" opp en kyllig (altså så du bare sitter igjen med rent kjøtt)

Kutt opp en hel rød eller gul paprika i strimler

Kutt opp en løk i halve ringer

Press to båter hvitløk

Legg dette i en ildfast form (smurt)

"Dæsj" endel pepper over

Hell over en boks med Campbells chicken soup (boks med ferdigsuppe du får kjøpt i en stor dagligvare-handel (type ica)).

Knus ettpar (tre- fire) never salt potetgull og rør dette inn i.

Strø over litt ost- bland igjen.

Strø over litt mere ost.

Gratiner (225grader) til osten tar farge!!!

Server med (enda mere) potetgull og salat (for å late som om dette er sunt) ...

NAM NAM NAM

Nam nam nam!!! Reddet meg fra mang en total ydmykelse overfor både (x)svigermor og venner

Gjest Coolaid
Skrevet
Nope, det er ikke middag. Grillet kylling inngår uansett ikke i mine middagsalternativer, og med potetgull til..? Nei, noe sånt trodde jeg bare en lat, innbarka ungkar kunne finne på :riste:

Jeg er ihvertfall ikke lat.... går ut og trimmer 6 til 7 ganger i uka... heller ikke noe unkar men gift tobarnspappa.... Grilla kylling er forresten sundt.... det er bare skinnet og chipsen som er usunn.... kose det er lov innimellom.... Men at det er middag? Ihvertfall etter min definisjon. :ler:

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Har hørt om potetgull som tilbehør til kylling. - Da gjerne med salat til.

Men har aldri spist det. Er jo utrolig fett, og jeg vil ikke kvalifisere det som middag, nei.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke. Jeg spiser jo chips og bønnedipp, og kaller det for middag.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jah, alt man eter rundt middagstid er middag. MÅ ikke være poteter og saus klokka fem ;)

Skrevet

Hvis du har det til middag, så ER det middag!

Skrevet

"Grilla kylling, potetgull og kona!, Er det middag?"

Btw, hørtes nå litt groteskt ut å ha kona til middag, men hver sin smak. :erter:

Skrevet
"Grilla kylling, potetgull og kona!, Er det middag?"

Btw, hørtes nå litt groteskt ut å ha kona til middag, men hver sin smak.  :erter:

Det tenkte jeg også. :ler:

Har hørt om kylling med chips, men synes ikke det høres noe godt ut.

Skrevet
Hvis du har det til middag, så ER det middag!

Godt poeng!

Grillet kylling (tar av skinnet da) med baguette er ofte middag hos oss, for det er noe av det beste jeg får :sikle:

Gjest Phenomena
Skrevet

Potetgull passer bra sammen med kylling !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...