Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Takk for applausen, du må gjerne kaste roser på meg også - som på en pavarotti-konsert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk for applausen, du må gjerne kaste roser på meg også - som på en pavarotti-konsert!

Nå,nå. Husk at beskjedenhet er en dyd!

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Skrevet
Gud bedre min arme sjel, ekstreme dyrevenner tar jo helt av! Er glad i puser selv, men jeg skjønner jo at dette bare er tøys uten å fly i taket.

En ting er å si det, en annen er å faktisk gjøre det. SÅ!

Amen sister!!

Skrevet
Det er akkurat en sånn en jeg vil ha. Rosa nese, rosa poter. Åh...  :hjerter_rundt:

Men er det en rasekatt?

Edit: må du forresten tørke den mye i rumpa med tanke på gjøremål i kattedoen kombi hvit pels der bak?

Jepp, det er en rasekatt! En Norsk Skogkatt med myk og fluffy hvit pels... Og den er kjempesær, drikker vann kun av eget glass på salongbordet og neketer å spise annet en Iams tørrfôr og boksemat av fineste merke. :ler:

Men hvis magen er dårlig hender det han driter litt på draget ja... ;)

Skrevet
Her har du en link med nydelige hvite skogskatter :hjerter_rundt:
Skrevet

Noen av de nydeligste kattene jeg vet om, er langhårede chinchilla britter. (Britisk langhår)

De er ganske skjeldne her til lands, da den ikke er utstillingsgodkjent her i Norge enda, og den er nok vanskelig å få tak i, men man reiser gjerne land og strand runt om man finner den rette katten... ;)

Ta kontakt med britteoppdrettere- de kan kanskje sette deg i kontakt med de rette folkene.

http://perso.orange.fr/olljosy/Longhair/Vanille/

Ellers har du jo Chinchilla perser...De er også nydelige, og har den "gamle looken", hvor nesepartiet ikke er så flatt.

http://www.lepersan.com/en/page-23.html

Skrevet
Jepp, det er en rasekatt! En Norsk Skogkatt med myk og fluffy hvit pels... Og den er kjempesær, drikker vann kun av eget glass på salongbordet og neketer å spise annet en Iams tørrfôr og boksemat av fineste merke. :ler:

Men hvis magen er dårlig hender det han driter litt på draget ja... ;)

Kanskje dette er typisk skogskatt?

Min skogskatt som jeg hadde i barndommen nektet også å spise tørrfor.

Kun boksmat her og. :)

Takk for svar.

Skrevet
Noen av de nydeligste kattene jeg vet om, er langhårede chinchilla britter. (Britisk langhår)

De er ganske skjeldne her til lands, da den ikke er utstillingsgodkjent her i Norge enda, og den er nok vanskelig å få tak i, men man reiser gjerne land og strand runt om man finner den rette katten... ;)

Ta kontakt med britteoppdrettere- de kan kanskje sette deg i kontakt med de rette folkene.

http://perso.orange.fr/olljosy/Longhair/Vanille/

Ellers har du jo Chinchilla perser...De er også nydelige, og har den "gamle looken", hvor nesepartiet ikke er så flatt.

http://www.lepersan.com/en/page-23.html

Åh...begge disse falt jeg veldig for og det er akkurat slike jeg mener.

En sånn hadde jeg blitt glad i for å si det sånn.

Er Chinchilla perseren vanskelig å få tak i også?

Skrevet
Åh...begge disse falt jeg veldig for og det er akkurat slike jeg mener.

En sånn hadde jeg blitt glad i for å si det sånn.

Er Chinchilla perseren vanskelig å få tak i også?

Ja, jeg tror de også er skjeldne her i Norge.

Vet at det er en del oppdrettere av Chinchilla persere i Danmark...

Har sendt mail til en bekjent av meg som driver oppdrett av persere. Kanskje hun vet mer? ;)

Skrevet
Ja, jeg tror de også er skjeldne her i Norge.

Vet at det er en del oppdrettere av Chinchilla persere i Danmark...

Har sendt mail til en bekjent av meg som driver oppdrett av persere. Kanskje hun vet mer? ;)

Jeg drar gjerne til Danmark for å få tak i denne nydelige chinchilla perseren. :)

Takk. :)

Skrevet
Jeg drar gjerne til Danmark for å få tak i denne nydelige chinchilla perseren. :)

Takk. :)

Ja den var nydelig. Go for it!!

Ser at det er blitt kritisert ekstreme dyrevenner her inne. Det er bare meg og en annen som har kommentert den biten der så da går jeg utifra at det er meg som er blitt kritisert :sjenert: Håper du ikke tok det ille opp, jeg lurte bare på om du var ironisk og hvorfor du ville ha en pus. Mente ikke å være ekstrem eller ekkel mot deg :)

Skrevet
Ja den var nydelig. Go for it!!

Ser at det er blitt kritisert ekstreme dyrevenner her inne. Det er bare meg og en annen som har kommentert den biten der så da går jeg utifra at det er meg som er blitt kritisert  :sjenert: Håper du ikke tok det ille opp, jeg lurte bare på om du var ironisk og hvorfor du ville ha en pus. Mente ikke å være ekstrem eller ekkel mot deg  :)

Ikke tenk på det. Jeg tok det ikke ille opp og det håper jeg ikke du gjør heller.

Sjallabais. :)

Skrevet

Har fått svar fraperseroppdretteren jeg snakket om, og hun kunne desverre ikke komme på oppdrettere her i norge som hadde chinchilla-perser.

Hvis du googler på Chinchilla-perser / silver shaded perser, vil du nok finne noen danske oppdrettere iallefall ;)

Synd at det ikke er så mange av dem her i Norge, da det er nydelige katter...

Men et lite tips når det gjelder import...

Sjekk gjerne ut oppdrettere i Sverige, da det er mye enklereå importere katter herfra enn Danmark. I Danmark har man karantenereglene å tenke på, så det er en lang prosess å importere derfra...

Sverige derimot, er det ingen bestemte importregler foreløpig :)

Skrevet
Har fått svar fraperseroppdretteren jeg snakket om, og hun kunne desverre ikke komme på oppdrettere her i norge som hadde chinchilla-perser.

Hvis du googler på Chinchilla-perser / silver shaded perser, vil du nok finne noen danske oppdrettere iallefall ;)

Synd at det ikke er så mange av dem her i Norge, da det er nydelige katter...

Men et lite tips når det gjelder import...

Sjekk gjerne ut oppdrettere i Sverige, da det er mye enklereå importere katter herfra enn Danmark. I Danmark har man karantenereglene å tenke på, så det er en lang prosess å importere derfra...

Sverige derimot, er det ingen bestemte importregler foreløpig :)

Takk spezitas. Da skal jeg undersøke litt på egenhånd å håpe på det beste.

Litt kjedelig med karantene hvis jeg kun finner noen i danmark, men jeg krysser fingrene for noen i sverige.

Takk igjen. :)

Gjest Silmarill
Skrevet

Ellers tenker jeg på katter som er lik persere i pelsen uten det moste trynet. :)

Chinchilla er kjempepene katter! Foreldrene mine hadde en slik katt en gang, hun het Celia :)

I Sverige er det nok en del oppdrettere av Chincilla

http://web.telia.com/~u62103025/planer.htm

http://www.silverkattens.tk/

(Jeg tipper en Chinchilla koster ca. kr. 8000; )

Men, dersom du leter litt på nettet så finner du mange blandingskatter som faktisk kan ligne på eks. Chinchilla! Det er så mange søte puser som også gis bort der ute!

Katter selges og gis bort

Når det gjelder kattesand anbefaler jeg EverClean.

Kattedo med tak

Skrevet
Chinchilla er kjempepene katter! Foreldrene mine hadde en slik katt en gang, hun het Celia  :)

I Sverige er det nok en del oppdrettere av Chincilla

http://web.telia.com/~u62103025/planer.htm

http://www.silverkattens.tk/

(Jeg tipper en Chinchilla koster ca. kr. 8000; )

Men, dersom du leter litt på nettet så finner du mange blandingskatter som faktisk kan ligne på eks. Chinchilla! Det er så mange søte puser som også gis bort der ute!

Katter selges og gis bort

Når det gjelder kattesand anbefaler jeg EverClean.

Kattedo med tak

Jeg er helt forelska i disse kattene, men selvfølgelig må den ikke være en chinchilla så lenge den er relativt lik. Også virker de så små. :hjerte:

Jeg må nesten maile noen i sverige eller ringe dem, så kanskje jeg har katt om ikke lenge (og hvem skulle vel tro det?). :tunge1:

Takk for mye info. Endelig en perfekt kattedo for hun som ikke liker å ta i møkk. :)

Skrevet
Jeg er helt forelska i disse kattene, men selvfølgelig må den ikke være en chinchilla så lenge den er relativt lik. Også virker de så små. :hjerte:

Jeg må nesten maile noen i sverige eller ringe dem, så kanskje jeg har katt om ikke lenge (og hvem skulle vel tro det?). :tunge1:

Takk for mye info. Endelig en perfekt kattedo for hun som ikke liker å ta i møkk. :)

...Også et lite tips første gangen du mailer oppdretter... ;)

Vær så snill og ikke bare skriv at "Jeg er interessert i en katt, hva koster den?" i mailen... Det er det verste oppdrettere vet, og det virker useriøst. (Slike mailer bruker også å bli slettet med en gang uten å svares på.)

Skriv en fyldig mail, der du forteller litt om deg, din familie og evt. boforhold- om katten kommer til å ha andre kattekompiser osv.

Det er så mye hyggeligere å få en slik mail.

(Bare et lite tips...)

Lykke til!

NB. la oss få vite om du kommer i kontakt med en oppdretter da!

Kjempespennende å la oss væremed på hele prosessen!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...