kitekatt Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 (endret) Jeg har til nå hatt en orkide og to kubbelys. Var kjempefint, men nå kan vi bruke peisen og mamnnen min glemmer å flytte det når han fyrer og jeg orker ikke vokte på han..hehe Hva har dere stående oppå peisen? Vi har en sånn peis (se bortifra rotet foran peisen...vedkubbe..hehehe) Endret 5. januar 2007 av kitekatt
Gulltopp Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Vi har dessverre ikke peis selv Men dersom jeg hadde hatt en så flott peis som dere har ville jeg hatt to kobberstatuer jeg har som pynt. Hvor varmt blir det der oppe forresten? Kan tenke meg sånne marokkanske lyslykter hadde vært stilig også *ønske seg peis*
Karamba Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Vi har noen lysestaker og noen trefigurer oppå peisen. Lysestakene er såpass høye at talgelysene ikke smelter fordi om vi har fyrt ei stund.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Så merkelig! Jeg satt nemlig tidligere her i dag og så på peisen vår og tenkte på hva andre folk har på peishylla - og om det var "in" eller "ut" å ha noe der. Vi har to lysestaker og en te-lysestake på peishylla til vanlig.
lillesky Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Vi har vedovn, og jeg har ingenting oppå den. Men nå når vi får ny vedovn, så kunne jeg tenke meg å ha en orkidé oppå f.eks. Fin peis, kitekatt!
ashera Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har ingenting på peisen. Jeg er ikke så begeistret for å ha ting på peiser (eller TVer for den saks skyld). Syns det er penere uten.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Denne lysestaken fra Menu og en avlang røkelsesholder i sort porselen fra Kremmerhuset.
Gjest Lea Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 Vi har en smal peishylle (peisen er også høy og innsatsen sitter i brysthøyde). Det er veldig mye hvitt akkurat der, så jeg føler at jeg må ha litt farge der, uten at det blir for mye. Derfor har jeg satt 4 telys-holdere i farget glass på hylla. Det er bare ca 10-15 cm bred hylle, så noe mer hadde det heller ikke blitt plass til.
meta2 Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Oppå peisen har jeg en stor gullengel som ligger. På peishyllen har jeg to fem armede lysestake, en fire armed telysholder og to små glass telysholdere. Ser at jeg har ikke tatt ned de røde lysene. Siste rest av julen.
linky Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Det var en skikkelig fin peis selv har vi gasspeis innebygd i veggen så slipper det "problemet"
hjertesukka Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Mulig at det ikke er helt "in", men jeg har et par dyre glass designfigurer oppå min peis,(i tilfelle besøk av vilter hund og unger ..)....... og kun en lysestake til daglig bruk. Liker heller ikke for mye stæsj.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Vi har peis. I julen hadde vi lykter med lys i. Men utenom julen, har vi ingenting. Ved siden av peisen, har vi dobbel lysestake.
kitekatt Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2007 hm, peisen vår blir glovarm når vi fyrer, så kan visst ikke ha noe på den. satt en fallsk orkide der igår, og den "visnet"...hehehee...smeltet vel litt. Så det blir bare 3 enkle lave telysestaker med duftlys i...de avgir jo en god lukt når stearinen smelter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå