Gå til innhold

Pris billett/kort Ski - Oslo


Arkana

Anbefalte innlegg

Jeg antar at månedskort er den billigste måten å reise på mellom Ski og Oslo? Så vidt jeg kan se ligger Ski i sone 4 og det koster dermed ca 1200 kr mnd for månedskort. Er det virkelig så dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et personlig månedskort som gjelder for fire soner samt på all kollektivtrafikk innafor Oslo koster nå 1225 kroner, ja. Forutsatt at man ikke er ungdom, student (under 30) eller pensjonist. Dette tilsvarer 25 enkeltbilletter for buss eller tog, så hvis du har bruk for å pendle daglig er det jo litt å spare (typisk 21-22 arbeidsdager de fleste måneder, så over 40 reiser). Enkeltbilletter gir forøvrig ikke overgang til kollektivtrafikken innad i Oslo; hvis du ikke har bruk for å reise internt i Oslo kan du kjøpe et litt billigere "grønt" månedskort (1110 kr).

Månedskortene til SL gjelder både på bussen og toget og er fleksible, dvs. de gjelder i én måned fra første gang de tas i bruk (f.eks. går mitt ut klokka 10 på formiddagen den 2. februar, siden jeg stempla det da jeg tok bussen til jobb klokka 10 på formiddagen den 2. januar). I motsetning til tidligere, da de gjaldt for en kalendermåned (januar, februar osv.)

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...